تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797133683




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم کوچه و خیابان درباره کرکوک امروز چه می‌گویند؟+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مردم کوچه و خیابان درباره کرکوک امروز چه می‌گویند؟+تصاویر
کرکوک حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و عرب‌ها، کردها و ترکمن‌ها در آنجا سال‌ها در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند. یکی از کردهای ساکن کرکوک می‌گوید در یک ایست بازرسی نگهبانان شبه‌نظامی وقتی فهمیدند که او کرد است از او پرسیدند گوش تو کجاست؟ یک سوال مضحک برای احمق جلوه دادن طرف مقابل او می‌گوید خیلی ناراحت شدم کاری نمی‌توانستم انجام دهم».
آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین‌الملل- امنیت همچنان دغدغه اصلی حید برای شهروندان کرکوک است و فضای شهر هنوز تنش‌آلود؛ آن هم در جریان درگیری‌های هفته‌های اخیر میان نیروهای پیشمرگه با نیروهای ارتش دولتی عراق و نیروهای شبه نظامی شیعه اما برخی نیز می‌گویند که اکنون احساس امنیت بیشتری دارند. 


به گزارش آفتاب‌نیوز، سایت «میدل ایست ای» به میان مردم عادی در کوچه و خیابان‌ها رفته است؛ شهری که پس از برگزاری همه‌پرسی استقلال توسط دولت اقلیم خودمختار کردستان عراق دستخوش ناآرامی شد. «فریدین یاسین» در مرکز شهر کرکوک این ارزیابی میدانی را در سالادبار «اشور یعقوب» انجام داده است. یعقوب ۲۰ سال است که این رستوران را در مرکز کرکوک دارد. یعقوب می‌گوید که وضعیت شهر برای کسب و کار بد شده است.


میدل ایست ای می‌نویسد: «پس از شکست داعش و در دست‌گیری کنترل کرکوک توسط نیروهای پیشمرگه کردی الکل به طور گسترده‌ای در دست بود اما در ۱۶ اکتبر سال جاری پس از همه‌پرسی بحث‌برانگیز کردستان، گروه‌های مسلح شبه نظامی شیعه و ارتش عراق به این شهر نفت‌خیز وارد شدند از آن زمان به بعد تقریبا پیدا کردن یک قطره الکل هم دشوار شده است. 


 یعقوب می‌گوید زمانی که کنترل شهر به دست ارتش عراق و نیروهای شبه‌نظامی شیعه افتاد مغازه را بست اما سه روز بعد فکر کرد تا دوباره مغازه را باز کند. او می‌گوید شبه نظامیان گفتند که اجازه فروش مشروبات الکلی را ندارید. در ظاهر شبیه سربازان ارتش بودند اما ممکن است نیروهای تحت فرمان حشد بوده باشند. او به صراحت از نیروهای شبه‌نظامی و ارتش عراق انتقاد نکرد. فکر می‌کند قضاوت درباره آن‌ها و عملکردشان زود است اما می‌گوید اکنون کسب و کار بد شده است. او می‌گوید مشتری زیادی را از دست داده است. او می گوید ممکن است در خانه بمانم یا سعی کنم خانواده‌ام را به ترکیه انتقال دهم. او می‌گوید هر کشوری که به من پناهندگی بدهد فردا به آنجا خواهم رفت. یکی از مشتریان یعقوب می‌گوید ما از این وضعیت واقعا ناراحت هستیم.»


این سایت در ادامه اشاره می‌کند که برخی از پست‌های بازرسی در کرکوک پرچم‌های سفید، سبز و سیاه را برافراشته‌اند که روی آن‌ها عصائب اهل حق نوشته شده است. این سایت می‌نویسد: «علائم مذهبی در شهر بیش از قبل دیده می‌شوند و همین‌طور چراغانی کردن خیابان‌ها. پرچم‌های کردستان پایین آمده‌اند و در عوض پرچم‌های بزرگ نشان‌دهنده چهره امام حسین برافراشته شده‌اند». 


این سایت اشاره می‌کند که کرکوک حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و عرب‌ها، کردها و ترکمن‌ها در آنجا سال‌ها در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند. یکی از کردهای ساکن کرکوک می‌گوید در یک ایست بازرسی نگهبانان شبه‌نظامی وقتی فهمیدند که او کرد است از او پرسیدند گوش تو کجاست؟ یک سوال مضحک برای احمق جلوه دادن طرف مقابل او می‌گوید خیلی ناراحت شدم کاری نمی‌توانستم انجام دهم». 


با این حال، ساکن دیگری در کرکوک نظر متفاوتی دارد. او می‌گوید اعراب و ترکمن‌ها تحت حکومت کردها در آن‌جا محدود شده بودند. «علاء جمال» که صاحب یک رستوران ماهی‌فروشی در کرکوک است با اشاره به حضور نیروهای شبه‌نظامی در کرکوک می‌گوید اکنون احساس امنیت بیشتری با حضور نیروهای حشد الشعبی و ارتش عراق دارد. در کنار رستوران او دفتر حزب دموکرات کردستان قرار دارد که در جریان حمله نیروهای ارتش عراق سوزانده شد. جمال می‌گوید حزب دموکرات کردستان به خوبی کار نمی‌کرد و به همین دلیل مردم این ساختمان را سوزاندند. او می‌گوید در کردستان تبعیض علیه مسلمانان وجود داشت چرا که آنان کرد نبودند. او می‌گوید باز کردن یک مغازه بدون حامی مالی کرد امکان‌پذیر نبود. او می‌گوید تحت فشار قرار داشت و حکومت کردها را دوست نداشت. 




























۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن