تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797061969




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارزش توليد و صادرات يك جفت كفش برابر با ارزش صادرات يك بشكه نفت


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: ارزش توليد و صادرات يك جفت كفش برابر با ارزش صادرات يك بشكه نفت
عصر خبر-  احمد رضا نيك كار اصفهاني نوشت: اين روزها بيكارى بعنوان يكى از رقباى سرسخت دولت بشمار ميرود و از آنجاييكه يكى از دغدغه هاى دولت محترم تدبير و اميد حل  و فصل بيكارى ميباشد توجه خاص به راهكارهاى منطقى و علمى بمنظور ايجاد اشتغال در كشور ميتواند راهگشاى خيلى از معضلات بيكارى گردد.
 
هر چند اين اتفاق بدون تحقيق- مطالعه - برنامه ريزى - بازاريابى و .... شدنى نخواهد بود و متاسفانه دلخوش نمودن به روشهاى سنتى و قديمى كارآمدى خود را از دست داده است  وقت آن رسيده كه تغييراتى ايجاد نماييم و در تقويت صادرات غير نفتى و توليد در كشور كوشا باشيم و برنامه ريزى هاى لازم را آغاز نماييم.
 
سالهاست كه دنيا كشور چين را به عنوان قطب بزرگ توليد در دنيا ميشناسد. در طى سالها بسيارى از شركتهاى موفق در دنيا سفارشات خود را به كشور چين داده اند تا سود بيشترى داشته باشند. با تمام تفسيرهاى مثبت و منفى كه وجود داشته نميتوان كتمان كرد كه اقتصاد كشور چين نيز با همين توليدات تقويت شده و نرخ بيكارى كشورشان بهتر كنترل شده است.اما اين بدان معنا نبوده كه اين كشور هميشه در صدر ليست كشورهايى كه بالاترين ميزان توليد را دارند خواهد بود چرا كه بسيارى از كشورهاى ديگر نيز به فكر افتاده و به رقابت پرداخته اند.
 
كشورهايى مانند ويتنام، مكزيك و هند نيز در طى سالها توانسته اند سرمايه هاى هنگفتى را وارد كشور خود نمايند وپا به پاى كشورهاى موفقى مانند ژاپن و آلمان در اين راستا قدم بردارندو در كاهش نرخ بيكارى كشور نيز بسيار موثربوده امد.زمانيكه ويتنام وارد اين عرصه شد توانست در يك سال ٤١ درصد از كفشهاى شركت مشهور نايك (Nike) را توليد كند، كشور مكزيك در يك سال٦٨٠٠٠٠ اتومبيل براى شركت نيسان توليد كرد و خلاصه همه در رقابتند تا بتوانند چنين موقعتهايى را براى كشورشان ايجاد نمايند؛ ليكن ما نيز قادر خواهيم بود تا با تمركز و برنامه ريزى جايگاه ويژه اى براى خود رقم بزنيم و صذها هزار فرصت شغلى ايجاد كنيم.
 
صنعت توريسم و كفش دو مثالى هستند كه كشورمان در آنها از پتانسيل بالايى برخوردار است. همانگونه كه جذب يك توريست كه فرض را بر اين بگذاريم كه حداقل ٢٠٠٠ دلار طى اقامت در كشورمان هزينه كند معادل صادرات ١٠٠ بشكه نفت ميباشد، توليد و صادرات يك جفت كفش نيز ميتواند معادل صادرات يك بشكه نفت باشد. لذا ضرورت دارد نگاه ما به بنگاههاى اقتصادى تغيير يابد و ساختار سنتى اش به ساختار سيستماتيك تغيير يابد تا بتوانيم قدم به عرصه هاى جهانى بگذاريم. كفش مثال خوبى است چرا كه بسترهاى لازم و چرم هاى مرغوب آن را در كشور دارا هستيم و چنانچه مطالعه، تحقيق و برنامه ريزى صحيح داشته باشيم و اصل را بر پايه دانش محور و آگاهى قرار دهيم مى توانيم در زمينه توليد و صادرات قدمهاى بزرگ و مثبتى برداشته و براى مثال اگر بر فرض صادرات ١٠ ميليون جفت كفش را در نظر بگيريم بدان معنا خواهد بود كه معادل ١٠ ميليون بشكه نفت صادرات داشته ايم. لذا بهتر است نسبت به الزامات تحقيق و توسعه (R.D) در مجموعه هاى صنعتى كشور اقدام و سرمايه گذارى كنيم و مطمئن باشيم اين هزينه باعث جلوگيرى از ضرر و همزمان سود بالايى خواهد بود.
 
بنده در طول يك سالى كه در آتيه صبا انجام وظيفه مينمودم براى شركت كفش ملى كه داراى٢٧٠ شعبه در سراسر كشور است و داراى پتانسيل بسيار بالاييست برنامه هاى بسيارى داشتم و توانستم اين شركت را از ورشكستگى نجات داده و حتى با شركتهاى معتبر بين المملى مذاكراتى داشتم كه متاسفانه ها همه شان فعلاً بلاتكليف مانده اند. به اميد آنكه دست به دست يكديگر دهيم تا بتوانيم توليد و صادرات غير نفتى كشور را تقويت نموده و به اقتصاد كشور كمك نماييم.
 

ارزش توليد و صادرات يك جفت كفش براير با ارزش صادرات يك بشكه نفت



تاریخ انتشار: ۱۷:۴۷ - ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - 12 November 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن