تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797803888




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

می‌توان زیباکلام بود و مزد اخلاقی سال‌ها صداقت در سیاست را از مردم گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:گیل نگاه:



گیل نگاه/امیر مرکبیفعال دانشجوییزلزله در ایران مخصوصا پس از فاجعه‌ی رودبار و بم خطری بالقوه و در کمین محسوب می‌شود و با بالا گرفتن بحث در خصوص تلفات زلزله‌ی احتمالی در پایتخت اساساً حساسیت‌ها نسبت به این پدیده طبیعی افزایش‌یافته است. اما صد افسوس که پس از هر حادثه‌ای تلخ که زلزله به بار می‌آورد، تازه عده‌ای به فکر افزایش مقررات و نظارت‌های سخت‌گیرانه در ساخت سازه‌های مسکونی افتاده و با جلسات، همایش‌ها و اطلاع‌رسانی‌های مقطعی گویی قصد رفع تکلیف دارند. اما پس از گذشت چند صباحی از آن حادثه تلخ همه‌چیز به سرخانه‌ی اول خود بر خواهد گشت و هیچ نظارتی در کار نخواهد بود.طی روزهای گذشته سوالات مختلفی ذهن افکار عمومی را به خود مشغول کرده است که در هر طرحی که توسط دولت‌ها کلید می‌خورد سهم کارشناسی و مهندسی قبل از احداث چقدر است؟مسکن مهر و بیمارستان‌های جدید التاسیس  که این روزها عده‌ی زیادی از هم‌وطنان ما را داغدار کردند محصول چه نوع نظارتی (مالی و کارشناسی) است؟به‌راستی مسئولان کشور تا چه میزان نسبت به‌سلامت روانی، جانی، مادی و معنوی مردم احساس مسئولیت می‌کنند؟آیا با توجه به این هنوز در ایران تعداد زیادی از دانش آموزان زیر چادر و مدارس غیر ایمن و فرسوده درس می‌خوانند امکان ساخت مدارش فروریخته در چند صد روستای عموماً مرزی و محروم کرمانشاه وجود دارد و اگر بله دانش آموزان تا چه مدت باید در فضای غیراستاندارد به تحصیل مشغول باشند؟همچنین بعد از وقوع زلزله در کرمانشاه بارها این سوال ایجاد شد که تکلیف تهرانی که به‌تنهایی اندازه بسیاری از کشورها جمعیت دارد با وقوع زلزله چه می‌شود. شهری که بارها گفته‌شده بسیاری از ساختمان‌هایش بروی گسل قرار دارد. آیا مسئولین به فکر تجهیز و ساخت چندصدکیلومتر واحد فرسوده در حاشیه شهرهای بزرگ ازجمله تهران هستند یا صرفا به صدور بخشنامه‌های غیر کارآمد با تزریق بودجه‌های قطره‌چکانی ادامه می‌دهند.آیا مسئولین توانایی نوسازی ناوگان هوایی حلال احمر و بیمارستان‌های سراسر کشور را دارند؟و سوال مهم‌تر اینکه آیا مسئولین توانایی بازسازی اعتماد مردمی که در کمتر ۷۲ساعت مبلغی بالغ‌بر ۱۰میلیارد ریال را به‌جای واریز به‌حساب ارگان‌های دولتی به‌حساب یک شخص «غیرمسئول» و «غیر حکومتی» واریز می‌کنند را دارند؟

موضوعی که بازهم بعد از وقوع زلزله به یکی از سوژه‌های موردعلاقه مردم و مدیران تبدیل شد و بارها این سوال تکرار شد که چگونه مردم میلیاردها تومان پول را به‌حساب بعضی از چهره‌های ورزشی،هنری و فعالان اجتماعی به‌صورت شخصی واریز می‌کنند اما رغبتی برای واریز کمک به دستگاه‌های شناخته‌شده دولتی و حاکمیتی ندارند؟مثلاً در خصوص لبیک جانانه مردم به درخواست صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران سخن بسیاراست.صادق زیباکلام درواقع یک چهره سیاسی است و در دنیای سیاست ایفای نقش یک تکیه‌گاه معتمدِ مردمی امری به‌واقع سخت و دشوار  است. یکی از مهم‌ترین مفاهیمی که بازتاب این حرکت مردمی است، نزدیکی و همدلی مردم با صادق زیباکلامِ اصلاح‌طلب است.

به‌عبارت‌دیگر دلیل این همدلی، صداقت و شجاعت زیباکلام در گفتن سخنانی است که شاید دیگران هیچ‌گاه موفق به گفتن آن سخنان نشوند. (چراکه مثلاً اگر امروز حمید رسایی این درخواست را از مردم داشت معلوم نبود پاسخ مردم به او به چه شکل بود.)من این‌گونه استنباط می‌کنم که در کنار این حرکت زیبای مردمی،زیباکلام مزد اخلاقیِ سال‌ها سخنان صریح و صادقانه خود را دریافت کرد.گيل نگاه: انتشار اخبار و يادداشت های دريافتی به معنای تاييد محتوای آن نيست و صرفا جهت انجام رسالت مطبوعاتی و احترام به مخاطبان منتشر می‌شود.
۲۸ آبان ۱۳۹۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: گیل نگاه]
[مشاهده در: www.gilnegah.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن