تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796630206




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت حفظ جایگاه اتاق ایران در ساختار سیاست‌گذاری بازار پول


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: ضرورت حفظ جایگاه اتاق ایران در ساختار سیاست‌گذاری بازار پول
نشست آبان‌ماه کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران، در حالی برگزار شد که اخیراً طرح بانک مرکزی از سوی تعداد از نمایندگان مجلس به هیات رئیسه مجلس ارائه شده است؛ ازاین‌رو، بحث درباره روند بررسی این طرح در مجلس و همچنین بررسی حقوقی پیش‌نویس قانون تقویت بازار سرمایه به‌عنوان محورهای اصلی این نشست مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز : نشست آبان‌ماه کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران، در حالی برگزار شد که اخیراً طرح بانک مرکزی  از سوی تعداد از نمایندگان مجلس به هیات رئیسه مجلس ارائه شده است؛ ازاین‌رو، بحث درباره روند بررسی این طرح در مجلس و همچنین بررسی حقوقی پیش‌نویس قانون تقویت بازار سرمایه به‌عنوان محورهای اصلی این نشست مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.
پایگاه خبری اتاق ایران


در نشست آبان‌ماه کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران، بحث درباره روند بررسی طرح بانک مرکزی که اخیراً از سوی تعداد از نمایندگان مجلس به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شده است و همچنین بررسی حقوقی پیش‌نویس قانون تقویت همه‌جانبه بازار سرمایه کشور، به‌عنوان محورهای اصلی این نشست مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.


به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران گفت: بانک مرکزی یک نهاد فرا قوه‌ای است که چارچوب نظام بانکی و ارزی کشور را تنظیم می‌کند و ضروری است در کلیه طرح‌هایی که برای اصلاح آن پیشنهاد می‌شود، حفظ استقلال این نهاد در صدر توجهات قرار گیرد.


کوروش پرویزیان در نشست اخیر کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران افزود: از سوی دیگر بر اساس قوانین فعلی، شورای پول و اعتبار نیز جایگاهی فرا قوه‌ای دارد که با حضور نمایندگان تأثیرگذار نظام پولی کشور، سیاست‌های این حوزه را تبیین می‌کند اما در طرح ارائه شده از سوی نمایندگان مجلس، یک هیات عالی جای شورا را می‌گیرد.


پرویزیان ادامه داد: همچنین بر اساس طرح بانک مرکزی که تعدادی از نمایندگان آن‌ را به هیات رئیسه مجلس ارائه کرده‌اند، بخش نظارتی بانک مرکزی نیز به سامان مستقلی در دل بانک مرکزی تبدیل می‌شود.


به گفته رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق، در این طرح، همچنین مشاور دولت بودن را نیز به وظایف بانک مرکزی اضافه کرده‌اند.


پرویزیان تصریح کرد: بر اساس قوانین فعلی، مجمع سالیانه بانک مرکزی  بری تصویب گزارش عملکرد مالی و ترازنامه این نهاد با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود که در طرح جدید، این مهم نیز به هیات عالی واگذار خواهد شد سازمان حسابرسی به‌عنوان حسابرس مستقل بانک مرکزی و سازمان تعیین می‌شود.


او با اشاره به اینکه بر اساس قوانین فعلی، نماینده اتاق در ساختار شورای پول و اعتبار حضور دارد، افزود: در تغییرات جدید هیچ جایی برای بخش خصوصی در نظر گرفته نشده و بخش خصوصی هیچ نقشی در سیاست‌گذاری‌های بازار پول ندارد.


محسن حاجی‌بابا، نائب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه دولت و اغلب مسئولان کشور از حمایت از بخش خصوصی دم می‌زنند، باید در میدان عمل نیز خواستار این حمایت‌ها باشیم و مثلاً اگر قرار است سه اقتصاددان متخصص در هیات عالی بانک مرکزی حاضر شوند، این افراد از سوی انجمن اقتصاددانان ایران معرفی شوند.


حاجی‌بابا افزود: در بخش دیگر ساختار هیات عالی بانک مرکزی نیز که باید یک حقوق‌دان متخصص در حقوق بانکی حضور داشته باشد، این شخصیت خصوصی به پیشنهاد کانون وکلا معرفی شود.


در ادامه، بررسی حقوقی پیش‌نویس «قانون تقویت همه‌جانبه بازار سرمایه کشور در راستای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید» در دستور کار کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران قرار گرفت که اعضا نکاتی درباره تعاریف و عبارت‌های این پیش‌نویس اعلام کرده و پیشنهاد‌هایی برای رفع ایرادات ارائه دادند.


به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، در پایان نشست آبان‌ماه کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران، پیشنهاد شد متن پیش‌نویس قانون تقویت همه‌جانبه بازار سرمایه کشور از نظر نکات ویرایشی و نگارشی دقیقاً مورد بازبینی قرار بگیرد و با فصل‌بندی مشخص به همراه مقدمه توجیهی و مطالعات پیوست تدوین شود.


همچنین بنا بر اجماع اعضای کمیسیون، پیشنهاد شد موادی از این پیش‌نویس که اثر حقوقی ندارد یا امکان گنجاندن و تصویب در آئین‌نامه و دستورالعمل‌ها را دارد از متن پیش‌نویس قانون حذف شود و همچنین موادی که در مورد صلاحیت نهادهای قضاوتی در بازار سرمایه توضیح می‌دهند دقیقاً بازنویسی شوند تا حدود مسئولیت و صلاحیت هر یک از نهادها مشخص شود.


اصلاح عبارت‌های مربوط به حاکمیت شرکتی، مطابق با تجربیات بین‌المللی و همچنین اصلاح یا ایجاد زمینه‌های لازم برای تسهیل قوانین به‌منظور جذب سرمایه‌های خارجی نیز آر دیگر پیشنهاد‌های کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران برای اعمال در پیش‌نویس قانون تقویت همه‌جانبه بازار سرمایه کشور بود.








۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن