تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797946414




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گردشگران خارجی مبهوت زیباترین مسجد رنگی جهان


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: گردشگران خارجی مبهوت زیباترین مسجد رنگی جهان
«برای نخستین بار است که لباس های سنتی کشوری را می پوشم و در یک عمارت تاریخی قدم می زنم و می توانم عکس بگیرم و این بهترین یادگاری و سوغاتی است که از شیراز به کشورم خواهم برد»، این را یکی از 25 گردشگر تایلندی که روز گذشته با به تن کردن لباس های قاجاری از مسجد نصیرالملک شیراز دیدن می کرد، گفت.
آفتاب‌‌نیوز : «برای نخستین بار است که لباس های سنتی کشوری را می پوشم و در یک عمارت تاریخی قدم می زنم و می توانم عکس بگیرم و این بهترین یادگاری و سوغاتی است که از شیراز به کشورم خواهم برد»، این را یکی از 25 گردشگر تایلندی که روز گذشته با به تن کردن لباس های قاجاری از مسجد نصیرالملک شیراز دیدن می کرد، گفت.

خانم «في دورانگ لي» با بيان اين كه هيچ وقت تصور نمي كرده كه روزي لباس قاجاري ايرانيان را بر تن كند گفت: «اين لباس قديمي بسيار زيبا است و براي نخستين بار است كه به شهري سفر مي كنم و مي توانم چنين لباس زيبا و اصيلي را بپوشم».

وي با اشاره به اين كه براي نخستين بار است که به شيراز سفر مي كند افزود: «يكي از عمارتهاي تاريخي كه در اين شهر توريستي ديدم؛ مسجد قاجاري نصيرالملك است كه از معماري و تزئيات خاصي بهرهمند است».

اين گردشگر تايلندي افزود: «تابش نور خورشيد از پنجره هاي مشبك و رنگي مسجد جلوه خاصي به اين بناي مقدس داده است و با لباس قاجاري كه به تن كرده ام توانستم اين جلوه هاي زيبا را حس كنم».

خانم في اضافه كرد: «شيراز شهر شگفتي هاست شهري است که مردمانی مهربان دارد و بسيار خوشحالم كه به اين شهر سفر كرده ام».

 اين روزها گردشگراني كه به اكثر بناهاي تاريخي به خصوص عمارت هاي قاجاري شيراز مي روند مي توانند با كرايه كردن و پوشيدن لباس هاي سنتي و قديمي ايران تجربه متفاوتي از سفر به شيراز را داشته باشند، تجربه اي كه اين بار از سوي يكي از آژانسهاي مسافرتي شيراز براي 25 گردشگر خارجي به وجود آمد و به گفته محمد مهدي سياوشي در حال حاضر بهره بردن از تمامي داشته هاي تاريخي و فرهنگي فارس براي معرفي به گردشگران خارجي و حتي داخلي يك فرصت به شمار مي رود.

وي در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: «بايد از هر فرصتی براي جذاب تر كردن تورهاي ورودي و همچنين ماندگاري بيشتر گردشگران در شيراز و استان فارس بهره برد».

مدير آژانس مسافرتي «بهين بُرگ» با بيان اين كه همواره گردشگران ورودي به ايران و فارس در جست و جوي حقايق هستند، افزود: «با توجه به مدت اقامت اندكي كه گردشگران ورودي به شهرهاي ايران دارند جا دارد كه در مقصد سفر (به طور مثال شيراز) برنامه ها به نحوي باشد كه آن ها با اكثر جاذبه هاي تاريخي و گردشگري همچنين آداب و رسوم و فرهنگ شيراز آشنا شوند».
وي ادامه داد: «براي نخستين بار براي گردشگران اين تور لباس هاي قاجاري تهيه و پيشنهاد شد كه با پوشيدن اين لباس ها از عمارت هاي تاريخي شيراز ديدن كنند كه خوشبختانه مورد استقبال آن ها نيز قرار گرفت».

سياوشي افزود: «در واقع چنين اقدامي تاثير بسزايي در شناخت گردشگران خارجي از فرهنگ اصيل ايراني دارد و مي تواند تبليغات موثري هم براي اشاعه اين فرهنگ و تمدن به ديگر گردشگران باشد چرا كه هر يك از اين افراد (گردشگران) مبلغاني براي ايران محسوب مي شوند».

در ادامه اين گفت و گو خانم «ويتانيا» خود را كارمند يك بانك معتبر بانكوك در كشور تايلند معرفي مي كند و با ابراز خوشحالي از پوشيدن لباس هاي سنتي شيراز به خبرنگار ما گفت: «علاقه بسياري داشتم كه به ايران به خصوص شهر تاريخي شيراز سفر كنم اما همواره نگراني بسياري از حضورم در اين سرزمين داشتم».

وي افزود: «تصور نمي كردم كه ايران كشوري امن با مردماني مهربان باشد كه همواره لبخند به لب دارند».

وي افزود: «بسيار علاقمندم كه در اين شهر بمانم و وقت بيشتري را به جاذبه هاي گردشگري و تاريخي اختصاص دهم البته با لباس هاي قاجاري!».

ويتانيا در ادامه اضافه كرد: «متاسفانه بسياري از گردشگران به خصوص تايلندي ها از جاذبه هاي تاريخي و گردشگري ايران به ويژه فارس اطلاع كافي ندارند و جا دارد كه تبليغات در اين حوزه بيشتر شود».
آقاي «آرجيوا» يكي ديگر از گردشگران خارجي است كه لباس قاجاري به تن دارد. وي با اشاره به بازديدش از مسجد نصيرالملك گفت: «بازديد از اين بناي مقدس بسيار عجيب بود و با تمام وجود زيبايي ها و معنويت در اين مسجد را حس كردم».
وي با بيان اين كه من از اين استان چيز زيادي نمي دانم اما مسجد نصيرالملك يك حس بسيار خوب به من داد كه سراسر معنويت بود افزود: «در اين مسجد تاريخي كه به مسجد صورتی هم معروف است زيبايي معماري و رنگ و نوري دیدم كه تا كنون در هيچ بناي قديمي آن را تجربه نكرده بودم».

آرجيوا كه به همراه خانواده اش به شيراز سفر كرده است با ابراز خوشحالي از اين كه زيبايي شهر شيراز را به همراه خانواده اش مي بيند و تجربه سفر كردن در اين شهر توريستي را همواره به خاطر مي سپارد افزود: «تصور اين كه با خانواده ام بتوانم لباس هاي سنتي ايران را بپوشم تا قبل از سفر برايم بسيار سخت و عجيب بود اما در حال حاضر بسيار خوشحالم كه توانستم تجربه اي متفاوت در اين سفر را كسب كنم».

وي در ادامه با اشاره به اين كه نخستين بار است كه به ايران و شيراز سفر مي كند، افزود: «متاسفانه اطلاعاتي كه از سرزمين ايران داشتم بسيار ناقص بود و اين سفر موجب شد كه اطلاعاتم را از اين كشور زيبا و شهر شيراز افزايش دهم و بي شك بار ديگر نيز به اين سرزمين سفر خواهم كرد».

اين گردشگر تايلندي تاكيد كرد: «در بازگشت به شهر بانكوك به دوستان و آشنايانم نيز توصيه مي كنم كه به شيراز سفر كنند و زيبايي هاي اين شهر و مردمان میهمان نواز و خنده رويش را ببينند و حتی به آن ها خواهم گفت كه مي توانند لباس هاي سنتي مردم اين سرزمين را بپوشند و در عمارت هایتاريخي آن قدم بگذارند».
منبع: خبر جنوب





۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن