تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداى تعالى كتابى راهنما فرستاد و در آن خوب و بد را روشن ساخت. پس راه خوبى را پيش گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796823475




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخی دست‌فروشان مترو دانشجو هستند، فقط کار می‌خواهند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: برخی دست‌فروشان مترو دانشجو هستند، فقط کار می‌خواهند
حجت نظری عضو شورای شهر تهران درباره تعطیلی خط 7 مترو گفت: قالیباف برای اینکه بگویید من کاری کردم مترو خط ٧ را افتتاح کرد، در صورتی که امن نیست و خط ٧ مترو تعطیل شده است، مردم خودشان بهترین مجری هستند، ما سعی داریم مدیریت شهری را به مردم بسپاریم.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و رسانه در تالار گفت و گو شماره 6 نشست خبری با حضور الهام فخاری، حجت نظری که هردو نماینده منتخب مردم تهران در پنجمین دوره شورای شهر تهران هستند، درباره مسائل شهرسازی و مساله مربوط به حاشیه نشینان برگزار شد، در میانه این نشست حسن خلیل‌آبادی عضو منتخب شورای شهر تهران، ری و تجریش به جمع اعضای نشست اضافه شد.


الهام فخاری گفت: در گذشته شهرداری تهران علاوه بر بی‌توجهی به ظاهر شهر هويت يک پارچه‌ای هم ایجاد نکرده است، تهران دارای نا‌‌هماهنگي شكلي و زيبا شناختي متفاوتی است در واقع مفهوم يک‌پارچه‌ای ندارد.


فخاری گفت: گروه هاي اجتماعي موجود در تهران شامل افراد بزه‌دیده، آسيب‌پذير و افرادی متاثر از عدالت اجتماعی نابرابر است، عدم نا‌هماهنگي و فضاي كمي باقي مانده و بيشتر فضاهاي عبور و تردد از كنار هم گذشتن است نه كنار هم تعامل كردن.


آسيب‌هاي اجتماعی از قبیل مهاجر‌پذيري و گروهاي اجتماعي مختلف مي‌تواند گستره كاملي از آسيب‌ها را در تهران دید.
حجت نظري با اشاره به اینکه شاهد فرسوده‌سازي گسترده‌اي هستيم، قالیباف سازه خوبي نبود و در بخش‌هايي رو بنايي و زيبا‌سازي مناسب عمل كرد ولي بطور كلي نتوانست در سازه‌ها عمل كند.


نظری گفت: ما شاهد افزايش آمار طلاق در تهران هستيم، معضل دیگری که در شهر تهران وجود دارد معتادين متجاهر است و حاشيه نشينان که رو به افزايش است و مشكلات زيادي كه راه و كار بسيار زيادي دارد که با تقويت مشاركت مردم و سازمان‌هاي مردم نهاد میتوان با آن مقابله کرد.


شب‌نشینی مخلل آسایش مردم نیست


نظری گفت: تهران در بعضي از مناطق مركزي بسمت تجاري و مسكوني شدن حرکت کرده اند، در شب حيات ندارند، پس نيروي انتظامي بايد وارد عمل شود و امنيت شب را تامين كند، امكان دارد معابري را در شب ايجاد كنيم مانند خیابان سي تير ولي ما دوست داریم اين امر را به كل شهر ارجاع دهيم.


او گفت: در شهرهاي مختلف شرايط متفاوت است، بطور كلي اگر بتوانيم بحث اساسي را مطرح كنيم كه شب نشيني مخلل آسايش مردم نيست، در حال حاضر بعضي از فروشگاه‌هاي شهروند در تهران ۲۴ ساعت باز هستند و همین در شرايط فعلي حداقل روزنه امید است.


در ادامه فخاري با اشاره به اینکه فضاي خيابان سي تير مورد آزمايش و مورد استقبال مردم قرار گرفت، گفت: مردم به این مراکز شب نشینی نيازمند هستند و ضمن اینکه جاذبه گردشگري خوبي دارد، مناطق دیگر شهر ملاحظات امنيتي و استقرار مقامات امنيتي در آن متفاوت است، ما نياز به يك اطلس شبانه با تعامل كميسيون فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي داریم، اگر رصد نظارت محيط شهري اطلس مشخصي داشته باشيم ميتوان به شهروندان مراجعه كرد تا به آنان اطلاع داد و يك كار علمي و اجراي صورت گیرد.


با جمع آوری دست فروشان در مترو موافق نیستیم


در ادامه نشست، نظری درباره جمع آوری کودکان هم گفت: ما با قضيه جمع آوري كودكان كار هم موافق نبوديم زیرا آن خانواده‌اي كه كودك خود را براي كار خیابان مي‌فرستد به مترو يا شهر از فقر است و اگر كودك را يك شب در بيرون از خانه نگهداري كنيم این تصور در کودک به وجود می‌آید که می‌تواند بدون خانواده هم زندگي كند، که خود معضل جدیدی را ایجاد میکند.


این عضو شورای شهر در ادامه گفت: افرادی که در مترو دست فروشی میکنند اکثرا کوکان و زنان هستند، اينكه ما بخواهيم برخورد كنيم، پاك كردن صورت مساله است.


شاهد زنانه شدن الگوي فقر هستیم


فخاري با اشاره اینکه در جامعه حال حاضر موقعيت بطور برابر و عادلانه در اختيار تمام افراد جامعه نيست گفت: كسي كه در مترو كسب درآمد مي‌كند مسلما نتوانسته شغل ثابت و بيمه داشته باشد، ناگزير به دست فروشی در متروها روی می‌آورد.


این عضو شورا در ادامه گفت: زنان بيشتر به این شغل روي می‌آورند، زیرا زنان در حضور مردم احساس امنيت بيشتري مي‌كنند، ولو اينكه به‌عنوان دست فروش با آنان برخورد شود، بخشي از اين زنان سرپرست خانواده هستند يا دانشجو که اگر شغل مناسبي داشته باشند دست به چنين كاري نمي‌زنند. برای اين موضوع شهرداري یا شوراي شهر به تنهايی نمي‌توانند کاری کنند، بلکه سرچشمه آن، مساله اقتصادي است.


فخاري در ادامه گفت: این فراکسیون در جامعه امروزی کارگری نيازي واجب است كه لازم است مراقبتي هم باشد، زیرا ما تداخل كار داريم. باید مديريت جامع شهري را به سرانجام برسانند. وظايف شهرداري را نبايد خيلي سنگين كرد زيرا ناكار آمد مي‌شود؛ شهرداري اولين نهادي است كه با مردم رابطه مستقيم دارد و با این حجم کار تبديل مي‌شود به يك دوگانه تعارض.


مشكلات اساسي تهران حاشيه نشینان هستند


نظری گفت: اگر مدیریت جامعه شهری را بلد بودیم از حاشيه نشينان و مهاجرت پذیران يك فرصت تلقی میشد ولي ما خوب مديريت نمیدانیم كه دچار بحران شده‌ایم، بايد از خدمات شهر تهران آموزشي، بهداشتي و حمل و نقل بهره‌مند باشند زيرا وقتي وارد شهر مي‌شوند عوارضي ندهند، تهران و شهرداري تهران بايد يك پارچه باشد ولي متاسفانه عوارض تهران به حاشيه‌نشینان سرازيرر مي‌شود، باید با كمك استانداري و شهرداي فكري كرد.


تبدیل حاشيه‌نشيني به يك سبك و مدل زندگي


فخاري گفت: حاشیه‌نشینی در تمام شهر تهران پراكنده است، از شمال تا جنوب، این اتفاق در لبه‌هاي شهر اتفاقي نیافتاده است بلكه در همه جا صورت منفی جريان دارد، زیرا تهران مقصد مردم شهرهاي جنگ زده و يا نبود امكانات است.


معضل امروزه مهاجرت درون استاني است


فخاری گفت: در مرحله اول باید مساله شهرستان‌ها را حل کرد، زیرا آسيب‌اجتماعي در یک نگاه كلي است، در روستاها بدلیل کبود امکانات رفاهی، آموزشی وسلامت شاهد افزایش مهاجرت شهرستانیان به مناطق حاشیه نشین هستیم و باید مهاجرت درون استاني كم شود.
نظری با اشاره به اینکه در حال حاضر تهران تبدیل شده به خوابگاه افراد گفت: تقريبا در حاشيه تهران هيچ اقتصادي وجود ندارد، تمام تمركز اقتصاد بر نقاط مركزي شهر است و حواشي تبديل شده به خوابگاه افراد کم درآمد.


فرهنگ سازی نداریم


خليل آبادي گفت: ما در حوزه فرهنگ، به طور سخت افزاري كار نمي‌كنيم و انتظار داریم در رفتار فرهنگ تغيير ايجاد كنيم. فقط ساختمان ساختيم همين... ما بايد باز تعريف كنيم كه چگونه؟ كي؟ توان تغيير در رفتار مردم را داریم، اينكه چرا خشونت در مردم زياد است خود به خود معضلی بس شگرف است.


مترو خط 7 ناامن است


نظری در پایان نشست خبری درباره تعطیلی خط 7 مترو گفت: قاليباف براي اينكه بگوييد من كاري كردم مترو خط ٧ را افتتاح کرد، در صورتي كه امن نيست و خط ٧ مترو تعطيل شده است، مردم خودشان بهترين مجري هستند، ما سعی داریم مدیریت شهری را به مردم بسپاریم.






۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن