تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796678247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونه ساکرپانچ با Ghost of Tsushima یک پتانسیل بزرگ داستانی و تاریخی را برای خود رقم زده است؟


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:  

چگونه ساکرپانچ با Ghost of Tsushima یک پتانسیل بزرگ داستانی و تاریخی را برای خود رقم زده است؟ "به قلم سینا ربیعی" بدون شک یکی از نقاط طلایی کنفرانس شرکت سونی در نمایشگاه پاریس، معرفی پروژه جدید استودیوی "ساکرپانچ" بود، استودیویی که نامش با سری بازی Infamous عجین شده است اما برای بازی آینده خود سراغ یک ستینگ و مقطع تاریخی بسیار منحصربفرد و دور از ذهن رفته، یعنی دوره‌ی فئودالی ژاپن.  هنوز اطلاعات خاصی از Ghost of Tsushima منتشر نشده اما با مشاهده‌ی نمایشِ بازی و البته باز کردن کتاب‌های تاریخی موفق به استخراج نکات جالبی در مورد داستان احتمالی می‌شویم! پس با من همراه باشید تا سفری را به تاریخ ژاپن داشته باشیم.

همانطور که در صحنه آغازین نمایش بازی متوجه شدیم، وقایع Ghost of Tsushima در سال 1274 و در جزیره‌ی استراتژیک تسوشیما رخ می‌دهد و آنطور که از نمایش می‌توان برداشت کرد، بازی در دوره‌ی تاریخی حمله مغول‌ها به ژاپن روایت خواهد شد. قوبلای‌خان، خانِ بزرگ مغول‌ها و نوه‌ی چنگیز در طول دوران زندگی خود تقریبا به تمامی آرزوهایش رسید به جز فتح ژاپن. قوبلای دو بار سعی کرد که ژاپن را فتح کند، بار اول در سال 1274 و بار دوم در سال 1281. پیش از شروع جنگ، قوبلای‌خان پنج بار به دربار ژاپن نامه‌ای ارسال کرد تا ژاپن بپذیرد که تابع مغول‌ها باشد و به آن‌ها خراج دهد اما هر پنج بار فرستاده‌ی مغول‌ها بدون پاسخ بازگشت. همزمان با این رویدادها، قوبلای در حال بازسازی ساختار تهاجمی ارتش خود بود و به نیروهای خود در کره دستور داده بود که 900 کشتی جنگی را طی مدت زمان پنج ماه بسازند. سرانجام در سال 1274 دستور حمله به ژاپن را صادر کرد.


حمله‌ی مغول‌ها به ژاپن از طریق جزیره مهم تسوشیما صورت گرفت و در تصویر بالا شما می‌توانید جایگاه مهم این جزیره که عامل اتصال ژاپن به کره بود را مشاهده کنید. حمله‌ی مغول‌ها به تسوشیما با تلفات فراوانی همراه بود اما نهایتا آن‌ها توانستند که نیروهای فئودالی ژاپن را شکست دهند و با خشونتی وصف ناشدنی مردم آنجا را قتل و عام کنند. اما این حمله حاوی دو راز مهم تاریخی است. 1- مغول‌ها پس از پیروزی بدون هیچ دلیلی به کشتی‌های خود بازگشته و به چین برگشتند. در مورد علتِ این تصمیم تئوری‌های مختلفی در طول تاریخ مطرح شده اما هنوز علت اصلی مشخص نیست. 2- بیش از نیمی از کشتی‌های مغول‌ها، به چین باز نگشت. یکی از بزرگترین معماهای تاریخی سرنوشت این کشتی‌ها است. اما نکته مهمی که در مورد بستر داستانی بازی وجود دارد، این است که جنگ بین مغول‌ها و ژاپنی‌ها در تسوشیما تنها چند روز طول کشید و سپس مغول‌ها عقب‌نشینی کردند. یک جنگ چند روزه طبیعتا نمی‌تواند بستر مناسبی برای یک بازی جهان‌بازِ طولانی باشد و برای من سوال است که ساکرپانچ چطور در این بستر کوتاه‌مدت تاریخی می‌خواهد که داستانش را روایت کند.


حدس شخصی من بر این است که نویسندگان مقداری در تاریخ دست برده و رویدادهای تاریخی را ابزاری برای روایت داستان خود قرار می‌دهند. اگر به سایت ساکرپانچ برویم، در توضیحات بازی آمده است: "در سال 1974، امپراطوری مغول با حمله به تسوشیما، آنرا ویران و مردمش را قتل و عام می‌کند. در بازی شما به عنوان یکی از آخرین سامورایی‌های زنده مانده از خاکستر بیرون می‌آیید و برای آزادی ژاپن فراتر از سنت‌ها و با روش خودتان نبردی بزرگ را آغاز می‌کنید" این ستینگی که ساکرپانچ برای بازی طراحی کرده، نشان می‌دهد که در بازی مغول‌ها بر ژاپن مسلط شده‌اند و شما نقش یک سامورایی را دارید که وظیفه دارد تا ژاپن را آزاد کند. همچنین حدس شخصی من بر این است که در این مسیر احتمالا بخشی از نزدیکان و افراد مهمِ قهرمان بازی توسط مغول‌ها کشته می‌شوند و این آتش خشم و انتقام را درون قهرمانِ قصه شعله‌ور می‌کند. در مورد گیم‌پلی، به نظر می‌رسد که دست سازندگان چندان بسته نیست. سیستم مبارزات فوق‌العاده‌ی inFamous: Second Son و مهارت‌های جانبی آن نمایانگر توانایی ساکرپانچ بود و در این نسخه نیز علاوه بر نبرد بر پایه شمشیر و کمان، آن‌ها می‌توانند از ابزارهای جنگی دیگری نظیر بمب‌های باروتی نیز استفاده کنند! اما شاید بپرسید که چطور می‌شود در یک بازی سامورایی از بمب استفاده کرد؟


در بخش پایانی نمایش شاهد اصابت یک نارنجک به سرباز مغول بودیم که چنین چیزی کاملا ریشه تاریخی دارد. در جنگ مغول علیه ژاپن، مغول‌‌ها علاوه بر شمشیر ، نیزه و کمان، از باروت نیز برای تهیه بمب‌ و نارنجک استفاده می‌کردند اما این بمب‌ها حالت بمب‌های انفجاری امروز را نداشتند بلکه صرفا دود و صدای مهیبی ایجاد می‌کردند و این باعث ترس سربازان ژاپنی و  رم کردن اسب‌ها می‌شد. احتمالا یکی از امکاناتی که در گیم‌پلی برای شما وجود دارد، تهیه کردن همین بمب و نارنجک‌هاست. در هر صورت ساکرپانچ برای بازی جدید خود به گذشته رفته و یکی از مقاطع مبهم و رازآلود تاریخی یعنی حمله مغول‌ها به ژاپن را انتخاب کرده است. این مقطع تاریخی و کلا قرارگیری ستینگ یک بازی در ژاپن، پتانسیل شگفت‌انگیزی است که به مانند الماسی نتراشیده می‌ماند و اکنون ساکرپانچ این شانس را دارد که با ایده‌پردازی مناسب و بهره‌مندی از پتانسیل‌های تاریخی ژاپن و عصر سامورایی‌ها، یک بازی خاص و منحصربفردِ اکشن-ماجراجویی را خلق کند. در انتها دیدگاه شما در مورد Ghost of Tsushima چیست؟ 



2 ساعت پيش





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن