تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797754112




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای دخالت در انتخابات آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


پای فیس‌بوک، تويیتر و گوگل به پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا باز شد
استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای دخالت در انتخابات آمریکا
جورج پاپادوپولوس، مشاور کمپین انتخاباتی ترامپ: به اف‌بی‌آی درباره ارتباطات با روسیه دروغ گفتم
روز نو : جورج پاپادوپولوس، مشاور کمپین انتخاباتی ترامپ: به اف‌بی‌آی درباره ارتباطات با روسیه دروغ گفتم
به گزارش روزنو : بیش از ٩ماه از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید می‌گذرد و هنوز موضوع ارتباط اطرافیان وی با روس‌ها و نقش روسیه در پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری‌ سال ٢٠١٦ آمریکا روشن نیست. حالا آمارهای جدیدی از سوی فیس‌بوک در مورد نقش روسیه در هدف قرار‌دادن انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا منتشر شده است. به گفته کمپانی فیس‌بوک در فاصله ماه ژوئن ۲۰۱۵ تا ماه آگوست ۲۰۱۷ حدود ۸۰‌هزار پست با هدف تحت‌تأثیر قراردادن انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا توسط «آژانس تحقیقاتی اینترنت سن‌پترزبورگ» در این شبکه اجتماعی منتشر شده‌اند. این موسسه که به «ارتش ترول» شهرت دارد، به دولت روسیه تعلق دارد و وظیفه اصلی‌اش نظارت، گردش و تولید محتوا در فضای مجازی است. ترول‌ها در اصطلاح اینترنتی به کسانی گفته می‌شود که با رفتار مخرب و ایجاد تشنج در فضای مجازی به دنبال تحریک کاربران و ایجاد تشنج هستند.
به‌ گزارش گاردین، فیس‌بوک معتقد است که ١٢٠ صفحه تقلبی مورد حمایت روسیه، ٨٠‌هزار پست را منتشر کرده‌اند که مستقیما به دست ٢٩‌میلیون آمریکایی رسیده است، اما به خاطر لایک‌کردن‌ها و بازنشر دوباره، به مخاطبان بسیار بیشتری رسیده است. تخمین زده می‌شود که پست‌های نفوذی روسیه در معرض دید ۱۲۶‌میلیون کاربر آمریکایی قرار گرفته‌اند.
حالا این شبکه اجتماعی قرار است نتیجه تحقیقات خود را در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به کمیته قضائی سنا ارایه دهد. طبق آمارهای جدید فیس‌بوک در آمریکای شمالی ماهانه ۱۳۶‌میلیون کاربر فعال دارد. در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مجموعا حدود ۶۳‌میلیون آمریکایی به دونالد ترامپ رأی دادند. به گفته فیس‌بوک مطمئنا پست‌های فیس‌بوکی یاد‌شده به ‌عنوان تبلیغ برای حدود یازده‌میلیون و پانصد‌هزار کاربر آمریکایی قابل مشاهده بوده‌اند.
بیشتر این پست‌ها محتوایی تفرقه‌انگیز در مورد مسائل اجتماعی و سیاسی داشته‌اند؛ برای مثال در این پست‌ها تبعیض علیه سیاهپوستان در آمریکا تقبیح شده، اما همزمان به ترس و واهمه نسبت به مهاجرت مسلمانان به این کشور دامن زده شده است. از سوی دیگر، گفته می‌شود که فیس‌بوک، تنها شبکه اجتماعی نبوده که در زمان انتخابات چنین پست‌هایی در آن منتشر شده است. توییتر و گوگل نیز فعالیت‌های مشابهی را بر روی پلت‌فرم خود ردیابی کرده‌اند. به گفته منابع آگاه، تويیتر اخیرا ۲۷۵۲ حساب کاربری جعلی را که رد آن به روسیه می‌رسید، شناسایی کرده است. این رقم بسیار بیشتر از تعدادی بوده که تا کنون تصور می‌شده است. گزارش شده این حساب‌های جعلی که از سوی ارتش ترول روسیه هدایت می‌شده‌اند، مسدود شده و اسامی‌شان در اختیار نهادهای اطلاعاتی آمریکا قرار گرفته است.
گفته می‌شود این حساب‌ها، در زمان تبلیغات انتخاباتی ۲۰۱۶ آمریکا حدود ۱.۴‌میلیون تويیت مرتبط با این انتخابات را منتشر کرده‌اند. «شون ادگد» وکیل تويیتر که قرار است در چند روز آینده در کنگره آمریکا حاضر شود، گفت: این شبکه اجتماعی حساب‌هایی را یافته که به انتشار اتوماتیک محتواهای مرتبط با انتخابات می‌پرداخته‌اند و حداقل یک مشخصه مورد استفاده ما برای ارتباط‌دادن به روسیه را داشته‌اند.
نمایندگان توییتر و گوگل نیز قرار است همچون فیس‌بوک، نتایج تحقیقات خود را در مورد دخالت احتمالی روسیه در کارزار انتخاباتی ریاست‌جمهوری آمریکا از طریق انتشار اخبار جعلی در فضای مجازی، به کمیته ‌کنگره ارایه کنند. نهادهای اطلاعاتی آمریکا پیشتر به این نتیجه رسیده بودند که دولت روسیه با تحت‌تأثیر قرار دادن کارزار انتخاباتی ریاست‌جمهوری، نتایج انتخابات در آمریکا را به نفع دونالد ترامپ تغییر داده است. طبق گفته این نهادها هکرهای روسی در برملاکردن و انتشار ایمیل‌های کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون، رقیب ترامپ در انتخابات، نقش داشته‌اند. همچنین گفته می‌شود به دستور دولت روسیه کمپینی علیه هیلاری کلینتون در شبکه‌های اجتماعی در دوران انتخابات به راه افتاد. مسکو بارها این اتهامات را رد کرده است. ترامپ نیز گفته است هیچ‌گونه همکاری میان ستاد انتخاباتی او و دولت روسیه وجود نداشته است. تحقیقات در این زمینه در حال حاضر توسط چندین نهاد آمریکایی جریان دارد. از سوی دیگر، به‌دنبال انتشار این اخبار از طریق فیس‌بوک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، با «توهم» خواندن مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، گفته است: «اتهامات وارد شده به کشورش درخصوص مداخله در انتخابات در آمریکا و اروپا خیال‌پردازی است که هیچ مدرکی پشت آنها نیست. لاوروف به خبرنگاران در مسکو گفت: «ما را نه فقط متهم به مداخله در انتخابات آمریکا بلکه انتخابات کشورهای دیگر نیز می‌کنند، بدون این‌که ذره‌ای مدرک داشته باشند.» مسکو درحالی اتهامات وارده را رد کرده که، دوشنبه اعلام شد نخستین اتهامات مربوط به تحقیقات ارتباط ترامپ - روسیه در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ از حالت مُهر و موم خارج شده است. «پل مانافورت»، رئیس کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و «گیتس»، شریک تجاری وی به‌عنوان نخستین متهمان این پرونده عصر دوشنبه در یک دادگاه فدرال حاضر شدند. مانافورت، رئیس سابق کمپین انتخاباتی ترامپ، یک لابی‌گر کهنه‌کار است که اکنون متهم به توطئه‌چینی علیه آمریکا و پولشویی در ابعاد عظیم در پی تحقیقات بازرس ویژه پرونده ارتباط ترامپ- روسیه یعنی رابرت مولر شده است.
بعد از گیتس که شریک تجاری مانافورت است، خود مانافورت نیز اوایل دوشنبه خودش را تسلیم مقامات فدرال کرد. مانافورت با وثیقه ۱۰‌میلیون دلاری و گیتس با وثیقه پنج‌میلیون دلاری آزاد هستند و به‌عنوان شرط آزادی‌ها در بازداشت خانگی قرار گرفتند و پاسپورت‌هایشان را نیز تسلیم کردند. کیفرخواست مطرح‌شده علیه مانافورت ۶۸ ساله و گیتس ۴۵ ساله شامل ۱۲ فقره اتهام کیفری مجزا ازجمله توطئه‌چینی علیه آمریکا، توطئه‌چینی برای پولشویی، ایراد اظهارات غلط و گمراه‌کننده برخلاف قانون، ارایه اظهارات دروغین و هفت فقره کوتاهی در ثبت گزارش‌های حساب‌های مالی و بانکی خارجی است.
سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری گفت که مسائل اعلام شده در این ارتباط هیچ ربطی به رئیس‌جمهوری آمریکا و همچنین کمپین انتخاباتی او نداشته ‌است. رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده روز دوشنبه فاش کرد که یک دستیار سیاست خارجی سابق ترامپ اعتراف کرده که به اف.بی.آی درباره ارتباطات با روسیه دروغ گفته است. نام مانافورت از مدت‌ها پیش در رابطه با این پرونده مطرح بوده و از او به‌عنوان یکی از چهره‌های کلیدی نام برده می‌شود. مانافورت سال‌ها پیش با آلگ دریپاسکا، مدیرعامل شرکت آلومینیوم‌سازی «روسال» که با کرملین ارتباط دارد، روابط تجاری تنگاتنگی داشت. مانافورت نزدیک به ۱۰‌سال برای ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری پیشین اوکراین و یکی از متحدان ولادیمیر پوتین و همچنین حزب او کار کرده است.
مانافورت در ژوئن‌ سال ۲۰۱۶ به‌عنوان مشاور ترامپ در ملاقات جنجال‌برانگیز تیم انتخاباتی ترامپ با یک وکیل روسی در برج ترامپ در نیویورک حضور داشت. با این‌حال در کیفرخواست ۳۱صفحه‌ای علیه مانافورت و گیتس نامی از ترامپ و کارزار انتخاباتی او برده نشده است.
از سوی دیگر، یکی از مشاوران کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ اتهام دروغ گفتن به اف‌بی‌آی درباره زمان ملاقات‌ها با کسانی که ادعا می‌شود رابط روسیه بوده‌اند را پذیرفت. جورج پاپادوپولوس، وکیل امور انرژی بین‌المللی در شیکاگو بسیار به ترامپ نزدیک بود و حتی در عکسی از تیم مشاوران امنیت ملی او که ترامپ روز اول آوریل ۲۰۱۶ منتشر کرد، حضور داشته است. براساس اسناد دادگاه، مشاور سابق ترامپ در دوران انتخابات روز ۵ اکتبر ۲۰۱۷ به کارشکنی در مسیر تحقیقات اف‌بی‌آی در مورد ادعای تبانی با روسیه اذعان کرده است. زمانی که اف‌بی‌آی در ماه ژانویه با او مصاحبه کرد، او به نادرستی ادعا کرده بود که «پیش از پیوستن به کمپین ترامپ» در ماه مارس ۲۰۱۶ با دو چهره که پیوندهایی با روسیه داشتند، دیدار کرده. واقعیت اما این بود که او «بعد از پیوستن به کمپین ترامپ» با آنها ملاقات کرده بود. یکی از آن دیدارها با یک زن نام برده نشده روس بود که پاپادوپولوس فکر می‌کرد با مقام‌های دولت روسیه ارتباط دارد. او اذعان کرد که به دنبال استفاده از این شخص در تلاش برای ترتیب دادن ملاقاتی میان کمپین ترامپ و مقام‌های دولت روسیه بود. شخص دیگر یک استاد دانشگاه ساکن لندن بود که گفته می‌شد پیوندهای ملموسی با مقام‌های دولت روسیه دارد. از این شخص هم نام برده نشده است. ادعا می‌شود که این استاد دانشگاه در ملاقاتی با پاپادوپولوس در هتلی در لندن در روز ۲۶ آوریل ۲۰۱۶، به وجود «هزاران ایمیل» برای تخریب چهره کلینتون اشاره کرده بود.




روزنامه شهروند




تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن