تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797757022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقلال و نفت در یک قدمی حذف؛ پرسپولیس و تراکتورسازی چشم‌ انتظار!/ «یوم‌الحساب» فوتبال ایران


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: استقلال و نفت در یک قدمی حذف؛ پرسپولیس و تراکتورسازی چشم‌ انتظار!/ «یوم‌الحساب» فوتبال ایران
انتظار می‌رود حداقل 2 نماینده ایران نتوانند مجوز حرفه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند.
آفتاب‌‌نیوز : طبق اعلام قبلی قرار است امروز تکلیف حضور 4 نماینده ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا مشخص شود و کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کند که مجوز لازم را برای حضور پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و نفت تهران در لیگ قهرمانان آسیا صادر خواهد کرد یا خیر.


در این بین دلیل اصلی AFC برای عدم صدور مجوز حرفه‌ای برای تیم‌های ایرانی، بدهی زیاد عنوان شده است اما شنیده می‌شود غیر از بدهی عوامل دیگری هم در عدم صدور مجوز توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا وجود دارد.


در این شرایط به بررسی وضعیت 4 نماینده ایران می‌پردازیم و شانس آنها را برای کسب مجوز حرفه‌ای مورد بررسی قرار می‌دهیم.


پرسپولیس


پرسپولیس برای گرفتن مجوز حرفه‌ای از سوی AFC فقط مسئله‌ بدهی‌ها را پیش رو دارد. پرسپولیسی‌ها که در چند وقت اخیر اسناد تمام مدارک و حتی بدهی‌های خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا فرستاده‌اند باید مبلغ زیادی را به عنوان بدهی پرداخت کنند.


نکته مهم در مورد پرسپولیس این است که این باشگاه هیچ بدهی و پرونده باز بین‌المللی ندارد و تمام بدهی‌هایش مربوط به داخل کشور است. در این بین پرسپولیسی‌ها معتقد هستند درصد بالایی از بدهی این باشگاه به طلبکاران، پیش از این توسط سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال پرداخت شده است!


داستان از این قرار است که پرسپولیسی‌ها مدعی هستند از سال 87 به بعد مبلغ زیادی را به خاطر حق پخش، بلیت فرشی، تبلیغات تلویزیونی و ... از سازمان لیگ و فدراسیون طلبکار بوده‌اند. از سال 92، دو،سه نامه از طرف سازمان لیگ به باشگاه پرسپولیس ارسال می‌شود که در آن اعلام شده باشگاه پرسپولیس فلان مبلغ را از سازمان لیگ طلب دارد اما این سازمان به جای پرداخت طلب‌ به باشگاه این مبلغ را از بدهی‌های این باشگاه کم می‌کند و به طلبکاران می‌دهد.


حالا همین مسئله باعث شده باشگاه پرسپولیس مدعی باشد که بخش عمده‌ای از بدهی‌های داخلی‌اش توسط سازمان لیگ به طلبکاران پرداخت شده است.


استقلال


یکی از نمایندگان ایران که به احتمال زیاد نتواند مجوز حرفه‌ای را کسب کند، استقلال است. باشگاه استقلال غیر از بدهی سنگینی که فقط به شاکیان ایرانی دارد، یک مشکل بزرگ هم در کنفدراسیون فوتبال آسیا پیدا کرده که همین عامل به احتمال زیاد باعث حذف استقلال خواهد شد.


همانطور که خبرگزاری میزان پیش از این در مطلبی اعلام کرده بود، باشگاه استقلال به احتمال زیاد به خاطر عدم صداقت و سندسازی در داستان شکایت تیموریان و کاوه رضایی برای دریافت مطالباتشان از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته خواهند شد (اینجا بخوانید). حالا همین مسئله به بزرگترین چالش استقلال در لیگ قهرمانان آسیا تبدیل شده است.


شنیده‌ها حاکی از این است که حتی اگر استقلالی‌ها تمام بدهی‌های خود را امروز پرداخت کنند اما به خاطر مشکلی که در اسناد پرونده تیموریان و رضایی وجود دارد از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته خواهد شد. اگر این اتفاق رخ بدهد مدیران استقلال باید به هواداران و رسانه‌ها پاسخگو باشند.


تراکتورسازی


باشگاه تراکتورسازی برای اینکه بتواند مجوز حرفه‌ای را از کنفدراسیون فوتبال آسیا کسب کند باید بدهی خود را به 28 طلبکار داخلی‌اش پرداخت کند. البته مسئولان باشگاه تراکتورسازی با این طلبکارها به توافقات نهایی دست پیدا کردند و فقط باید مبلغ طلب آنها را پرداخت کنند.


این مبلغ چیزی حدود 3 میلیارد است که قرار شده امروز به حساب باشگاه تراکتورسازی واریز شود. اگر به هر دلیلی این مبلغ امروز پرداخت نشود باشگاه تراکتورسازی از فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته خواهد شد. در این بین نکته مهم این است که باشگاه تراکتورسازی هیچ پرونده بین‌المللی ندارد.


نفت تهران


در بین نمایندگان ایران،‌ نفت تهران تیمی است که تقریبا حذفش از آسیا قطعی است. مشکلات عدیده مدیریتی، بدهی‌های فراوان و عدم مشخص شدن وضعیت مالکیت این باشگاه دلایلی است که حذف نفت را از لیگ قهرمانان آسیا قطعی کرده است.


از نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا باشگاه نفت تهران هیچ یک از موارد لازم را برای کسب مجوز حرفه‌ای ندارد و به همین دلیل از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته خواهد شد. نکته جالب اما اینجاست که مدیران  نفت ادعا کرده‌اند توانسته‌اند فرصتی 2 ماهه از کنفدراسیون فوتبال آسیا بگیرند.


چه تیم‌هایی جایگزین می‌شوند؟


با بررسی تمام این موارد و شرایط 4 نماینده کشورمان به نظر می‌رسد تراکتورسازی و پرسپولیس وضعیت بهتری برای کسب مجوز حرفه‌ای دارند و استقلال و نفت تهران هم شانس زیادی برای حذف از لیگ قهرمانان آسیا دارند. البته همه اینها حدس و گمان است و هنوز چیزی قطعی اعلام نشده است.


در هرصورت انتظار می‌رود حداقل 2 نماینده ایران نتوانند مجوز حرفه‌ای را کسب کنند که در این شرایط تیم‌های ذوب‌آهن، سپاهان و پیکان شانس زیادی برای جایگزینی دارند.


باید دید که در نهایت چه سرنوشتی در انتظار 4 نماینده ایران قرار دارد و آیا نمایندگان کشورمان می‌توانند مجوز حرفه‌ای را برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا کسب کنند یا خیر.


منبع: میزان






۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن