تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797895345




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حاشیه‎های امروز مجلس/ از گعده‎های فراکسیونی تا مذاکره نماینده زرتشتیان با روحانی


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



حاشیه‎های امروز مجلس/ از گعده‎های فراکسیونی تا مذاکره نماینده زرتشتیان با روحانی
نوبت اول بررسی صلاحیت و ارائه رای اعتماد به دو وزیر پیشنهادی علوم و نیرو در نوبت صبح درحالی به پایان رسید و جلسه دوم از ساعت 14 آغاز شد که این جلسه حواشی‌ای به دنبال داشت.
روز نو :  نوبت اول بررسی صلاحیت و ارائه رای اعتماد به دو وزیر پیشنهادی علوم و نیرو در نوبت صبح درحالی به پایان رسید و جلسه دوم از ساعت 14 آغاز شد که این جلسه حواشی‌ای به دنبال داشت.


به گزارش روز نو ، راس ساعت 8 و 10 دقیقه زنگ آغاز مجلس به ریاست علی لاریجانی به صدا در آمد. دستور کار از قبل مشخص بود و حتی اگر قرائت نمی شد، از یک هفته قبل همه می دانستند که قرار است امروز پرونده دو وزیر پیشنهادی علوم و نیرو روی میز بررسی نمایندگان قرار بگیرد. همان دستورکاری که قریب به دو ماه بهارستان نشینان و اهالی خیابان پاستور منتظر آن بودند.


وزرای دولت دوازدهم یک به یک، وارد صحن شدند و در صندلی های ردیف اول جای گرفتند. از ظریف و زنگنه گرفته تا علوی و آذری جهرمی تنها وزیر جوان کابینه؛ واعظی هم که مرد شماره اول این روزهای دولت دوازدهم به حساب می آید و هرجا نیاز به رایزنی باشد او در خط مقدم قرار دارد، پیش از رئیس جمهور وارد مجلس شد. ساعت تقریبا 8 و 15 دقیقه را نشان می داد که حسن روحانی و اسحاق جهانگیری با فاصله زمانی کمی وارد بهارستان شدند تا حمایتشان را اعلام کنند.


هر چند تب و تاب خاصی در میان نمایندگان مشاهده نمی شد اما از آرامش روزهای معمولی بهارستان هم خبری نبود؛ کمتر نماینده ای بر صندلی اش جای گرفته بود و آنچه به چشم می خورد رفت و آمدهایی بود که به نظر می رسید بی ارتباط با گرفتن نوبت برای نطق در مقام موافق و مخالف وزرای پیشنهادی نباشد.


گعده‌های نمایندگان


وقتی قرار است تصمیم مهمی زیر سقف هرمی بهارستان گرفته شود، طبیعی است که دایره صحبت ها و رایزنی ها در میان صندلی های صحن گسترده تر شود. مخصوصا اینکه سه فراکسیون سیاسی مجلس دقایقی قبل از شروع مجلس جلساتی داشته باشند؛ در این صورت است که همه تلاش می کنند تا دیگران را هم باخود هم‌نظر کنند.


مجتبی ذوالنور از ابتدای شروع جلسه در کنار سورنا ستاری نشست و با او وارد گپ و گفت شد و بعد از ورود منصور غلامی به گرمی با او خوش و بش کرد و در کنار غلامی نشست و ادامه گفت و گوهایش را این بار با وزیر پیشنهادی علوم پی گرفت. از نوع رفتار ذوالنور  می شد تشخیص داد که رای فراکسیون ولایی بیش از آنکه مقابل غلامی باشد، در تائید وزیر پیشنهادی علوم است.


فراکسیون امیدی ها حول صندلی عارف جمع شده بودند و اصولگرایان هم حاجی بابایی را محور گفت و گوهایشان قرار دادند. در سویی دیگر قاسم میرزایی نیکو عضو شورای مرکزی فراکسیون امید در گوشه ای از صحن با حالتی اعتراض آمیز با برخی نمایندگان اصلاح طلب وارد صحبت شد. بعد از دقایقی گفت و گوهای این نماینده با اعضای دیگر فراکسیون ها تسری پیدا کرد و صحبت هایش با ذوالنوری قابل توجه بود.


از سوی دیگر گعده سه نفره الیاس حضرتی، از فراکسیون امید و جعفرزاده ایمن آبادی و نعمتی از مستقلین توجهات را جلب کرد.


عبدالکریم حسین زاده نائب رئیس فراکسیون امید و بهرام پارسایی سخنگوی این فراکسیون نیز در میان صندلی ها رفت و آمد زیادی داشتند تا بتوانند نظر مجلس را به نظر فراکسیون نزدیک کنند.


گفت وگوی نماینده زرتشتیان با روحانی


حسن روحانی برای حمایت از دو وزیر پشت تریبون قرار گرفت و صحبت هایش را با حمایت از غلامی آغاز کرد. او در واکنش به موج مخالفتی که روزهای گذشته علیه وزیر علوم به راه افتاده بود گفت: از معیارهای انتخاب وزیر علوم کوتاه نیامدم. ممکن است زمان طولانی شده باشد. اما برای این انتخاب لازم بود و پای همه اصولم ایستادم. من با آقای غلامی که از اساتید بنام و برجسته است و مدیریت لازم را در ستاد دانشگاه و مدیریت دانشکده و دانشگاه انجام داده است، صحبت کردم و شرایطم را با او در میان گذاشتم. کما اینکه با افراد دیگری هم صحبت کردم و همه این شرایط را مطرح کردم. (اینجا)


البته صحبت های روحانی به  حمایت از دو وزیر ختم نشد و پای سیاست خارجی نیز به میان آمد و گفت: "مي گويند چرا ايران از نظر دفاع توانمند است؟ چرا كشورهای منطقه به ايران احترام مي گذارند؟ اين مشكل شما آمريكايي ها است، ‌شما در منطقه امنيت عراق و ‌افغانستان را به هم ريختيد. شما با آوردن تروريست‎ها، امنيت سوريه و لبنان را به هم ريختيد."در اين حين نمايندگان با فرياد مرگ بر آمريكا، روحاني را همراهي كردند. (اینجا)


در مرام نمایندگان همیشه این بوده که تا رئیس دولت به مجلس می آید تجمعی حول صندلی او شکل بگیرد. صندلی حسن روحانی نیز به سبک و سیاق قبل از این قاعده مستثنی نبود. روحانی که هنگام ورود با استقبال نمایندگان مواجه شده بود در هنگام خروج نیز با بدرقه تعدادی از وکلای ملت صحن علنی را ترک کرد. اما هنگام ترک مجلس اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس خود را به او رساند و دقایقی با رئیس جمهور صحبت کرد. صحبت هایی که احتمالا به موضوع سپنتا نیکنام عضو زرتشتی تعلیقی شورای شهر یزد مربوط بود.


تعدادی از اعضای فراکسیون زنان نیز با حسن روحانی وارد گفت و گو شدند که طبعتا مطالب آنها نیز چندان بی ارتباط با دغدغه جامعه زنان و حضور انها در دولت نبود.


کنایه محبی‌نیا به روحانی


وقتی حسن روحانی داشت از وزرای پیشنهادی حمایت می کرد بخش از صحبت هایش متوجه دولت هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی شد. او گفت: "در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با آقای اردکانیان آشنا شدم. طرحی برای تامین آب غرب کشور در پایان دوره ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی از سوی ایشان تدوین شد و در دولت آقای خاتمی هم پیگیری شد و حتی در دولت بعدش هم او پیگیر بود. آقای اردکانیان می داند که تمام فکر مرحوم هاشمی، آبادانی کشور بود. کمتر کسی را در تاریخ ایران دیدم که برای آبادانی کشور این همه دلسوز باشد و فکر کند و طرح داشته باشد. خدا شاهد است هرگاه همراه با ایشان به هر کشوری که می رفتیم و با هر رئیس جمهوری که می نشست، از آنها می پرسید که چقدر آب دارید؟ آبتان را چطور کنترل و مهار می کنید؟ در هرجای دنیا به دنبال کسب تجربه برای آبادانی کشور بود. همه فکر و ذکر و تلاشش آبادانی ایران بود. در آن دوره برای غرب کشور، سند آب تدوین شد. من دانش و تبحر آقای اردکانیان را از آن دوران به یاد دارم." (اینجا)


جهانبخش محبي‌نيا يكي از چهره اصولگرايي بود كه در مخالفت با منصور غلامي پشت تريبون رفت. او مخالفتش را اينگونه آغاز كرد: «خدا را شاکرم که مرحوم هاشمی و خاتمی را آفرید تا عده‌اي در مخالفت و موافقت با هاشمی و خاتمی به نام و نوا برسند.» (اینجا)


هرچند جلسه رای اعتماد به دو وزیر نیرو و علوم با روزهای داغ مجلس فاصله زیادی داشت اما نتیجه نهایی به نوبت بعد از ظهر موکول شد تا تکلیف دو کرسی خالی مانده در نوبت دوم مشخص شود. 


منبع: خبرانلاین


تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن