تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797865910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گرانی تا 40درصدی خودروهای خارجی در پی بسته شدن سایت ثبت سفارش


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: گرانی تا 40درصدی خودروهای خارجی در پی بسته شدن سایت ثبت سفارش
جلوگیری از ورود خودروهای خارجی از دی ماه پارسال با هدف ساماندهی ارز اجرایی شد اما نه تنها این هدف را به دنبال نداشت، بلکه به التهاب بیشتر در بازار و خروج 45 درصد بیشتر ارز از این طریق از کشور انجامید؛ زیرا این تصمیم یک شبه، قیمت خودروها را به صورت غیرمنطقی افزایش داد.
 رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو اعلام کرد در پی توقف فعالیت سایت ثبت سفارش خودروهای وارداتی (موسوم به ثبتارش) نرخ این خودروها 20 تا 40 درصد گران شد و در برخی برندهای معروف و پرطرفدار، افزایش 600 میلیون ریالی قیمت رخ داد. به گزارش عصر ایران فرهاد احتشام زاد در گفت وگو با  ایرنا افزود: تصمیم اشتباه دولت یازدهم در دخالت در بازار خودرو وارداتی در دی ماه پارسال سبب شده است این بازار در بلاتکلیفی فرو رود. وی بیان داشت: ممنوعیت واردات از سوی شرکت های غیرنمایندگی در حالی ابلاغ شد که این شرکت ها به شفافیت کامل رسیده و حتی همه خودروهای وارداتی آنها از گارانتی برخوردار بودند. به گفته این مسئول، دی ماه پارسال واردات خودروها متوقف و پس از آن در اواخر دولت یازدهم سایت ثبت سفارش خودروهای وارداتی (موسوم به ثبتارش) مسدود شد. وی توقف ثبت سفارش را «اقدامی غیرقانونی» خواند و ادامه داد: جلوگیری از ورود خودروهای خارجی از دی ماه پارسال با هدف ساماندهی ارز اجرایی شد اما نه تنها این هدف را به دنبال نداشت، بلکه به التهاب بیشتر در بازار و خروج 45 درصد بیشتر ارز از این طریق از کشور انجامید؛ زیرا این تصمیم یک شبه، قیمت خودروها را به صورت غیرمنطقی افزایش داد. به گفته وی، وزیر کنونی صنعت، معدن و تجارت، به بررسی موضوع مشغول است اما در شرایط فعلی نمی توان هیچ افقی برای باز شدن دوباره سایت ثبتارش متصور شد. رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو یادآوری کرد بیشترین واردات خودروهای وارداتی در سه ماه نخست امسال اتفاق افتاد و افزود: در نیمه نخست امسال 44 هزار دستگاه خودرو خارجی وارد کشور شد که با کسر پنج هزار خودرویی که با سفارش خودروسازهای داخلی یا محوزهای خاص دولتی انجام شد، در مجموع 39 هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شد.
«این آمار حاکی از رشد 21 درصدی ورود خودروها به کشور در همسنجی با مدت مشابه پارسال است؛ در حالی که رشد تولید خودروهای داخلی فقط 5.8 درصد بود». احتشام زاد توضیح داد: ثبت سفارش ها تا 6 ماه اعتبار دارد و 2 تا سه برابر نیاز بازار صورت می گیرد اما این تصمیم دولت سبب شد کل ثبت سفارش های انجام شده در آن مقطع به خرید نهایی و در نتیجه خروج ارز از کشور بینجامد. به گزارش ایرنا، وزیر کنونی صنعت، معدن و تجارت چندی پیش در جمع خبرنگاران اعلام کرد: برای باز شدن سایت ثبت سفارش خودرو باید منتظر طی شدن این مسیر باشیم. پیش از این، رییس سازمان توسعه تجارت ایران نیز گفت توقف ثبت سفارش خودرو با هدف حمایت از تولید داخل نیست بلکه برای اصلاح منابع ارزی انجام شده است. «مجتبی خسروتاج» افزود: اگر قرار بود از گذشته این موضوع اعلام شود، عده‌ای برای 10 سال خود ثبت سفارش می‌کردند و آنگاه رسانه‌ها ما را نقد می‌کردند که چرا در زمینه کنترل واردات اقدامی انجام نمی‌دهید. به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، حمایت لازم از تولید داخلی از طریق بالا رفتن تعرفه ها صورت می گیرد و اصلاح شیوه واردات خودرو و ایجاد الزام به وجود نمایندگی و خدمات پس از فروش با هدف برای هوشمندسازی واردات صورت گرفته است.

تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - 29 October 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن