تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797604572




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی علوم و نیرو/دفاع رییس‌جمهور، اظهارات موافقان و مخالفان و ...


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی علوم و نیرو/دفاع رییس‌جمهور، اظهارات موافقان و مخالفان و ...
جلسه علنی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه با حضور نمایندگان و به ریاست علی لاریجانی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی علوم و نیرو آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور هفته گذشته در نامه‌ای منصور غلامی و رضا اردکانیان را برای تصدی وزارتخانه‌های علوم و نیرو به مجلس معرفی کرد و امروز  در اولین دقایق برای دفاع از این دو وزیر پیشنهادی در  مجلس شورای اسلامی حضور یافت.


به گزارش آفتاب‌نیوز، در این جلسه عباس گودرزی نماینده بروجرد و نبی هزارجریبی نماینده گرگان به عنوان موافق وزیر پیشنهادی علوم و سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین و جهانبخش محبی نیا نماینده مردم میاندوآب به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی علوم سخنرانی خواهند کرد.



جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی علوم و نیرو/دفاع رییس‌جمهور، اظهارات موافقان و مخالفان و ...



همچنین سید رضی نوری نماینده شوش و همایون یوسفی نماینده اهواز به عنوان مخالفان وزیر پیشنهادی نیرو و عبدالله رضیان نماینده قائمشهر و عبدالرضا هاشم زایی نماینده تهران به عنوان موافق وزیر پیشنهادی نیرو در جلسه بررسی صلاحیت وی سخنرانی خواهند کرد.


برخی نمایندگان هم وقت خود را با بقیه نمایندگان تقسیم کرده‌اند.


روحانی در دفاع از وزیر پیشنهادی علوم:


بی تردید «غلامی» فضای دانشگاه را در همان مسیر سال 93 و94 قرار می‌دهد


پیش از سخنرانی مخالفان و موافقان ، روحانی دفاع خود را از وزرای پیشنهادی با دفاع از وزیر پیشنهادی علوم آغز کرد و خطاب به ملت و به ویژه دانشجویان و اساتید گفت : دولت از راه خود در زمینه احترام به علم و دانشگاه غیر امنیتی بودن دانشگاه، احترام به دانشجویان، احترام به آزادی اندیشه و بیان ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد.(متن کامل اظهارات رئیس‌جمهور را در اینجا و اینجا بخوانید)


مخالف وزیر پیشنهادی علوم


دائما از شرایط بحرانی سخن می‌گوییم اما انتخاب‌هایمان را دقیق انجام نمی‌دهیم


یک نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که جایگاه واقعی وزارت علوم در ساختارهای جهانی کجاست، گفت: سوال می کنم اگر در مدیریت اجرایی کشور مسئول بودید غلامی را برای چه پستی انتخاب می کردید؟


 عبدالکریم حسین زاده در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم گفت: شاید سوال پیش آید که علیرغم توصیه همه بزرگان و عقلای اصلاح طلب چرا بنده اقدام به مخالفت با آقای غلامی کردم، ما نمایندگان سوگند یاد کردیم که در راستای تامین منافع ملی و نظام رفتاری عاقلانه داشته باشیم.


وی افزود: هنوز یک ماه از زمانی که رئیس مجلس شرایط بحرانی کشور را مطرح کرد، نمی گذرد و ما براساس این باید نوعی از مدیریت را اعمال کنیم.


این نماینده اصلاح طلب مجلس همچنین بیان کرد: انتخاب‌ها بیشترین تاثیر در منافع ملی و نظام را باید داشته باشند. انتخاب فردی که کمترین سابقه مدیریتی را داشته آن‌هم برای وزارتخانه‌ای که با بزرگترین چالش‌ها روبروست چه تاثیری می تواند داشته باشد.


حسین زاده ادامه داد: نظر دانشجویان، اساتید و تشکل‌های دانشجویی را ببینید. با انتخاب وضع موجود مخالف هستند. عدم مشروعیت مدیریتی برای وزیری که بخواهد در این وزارتخانه کار کند چه مسائلی را پیش می آورد. شخصی که از او نمی توانند حرف شنوی داشته باشند.


نماینده مردم نقده و اشنویه خاطرنشان کرد: جایگاه واقعی وزارت علوم در ساختارهای جهانی کجاست؟ بنده سوال می کنم اگر در مدیریت اجرایی کشور مسئول بودید غلامی را برای چه پستی انتخاب می کردید. برخی از افراد می توانند فرمانداران خوبی باشند اما الزاما استانداران خوبی نخواهند بود.


وی ادامه داد: دائما از بحرانی بودن شرایط کشور و وضعیت نامطلوب خاورمیانه صحبت می کنیم اما در انتخابهایمان انتخاب دقیقی انجام نمی دهیم و این موضوع نمی تواند خواسته های نظام را تامین کند.


حسین زاده در پایان اظهار داشت: بنده مخالفتم از سر دلسوزی برای نظام، کشور و دانشگاه است. شخصی که مدیریت دانشگاه همدان را بر عهده داشته و توان مدیریتی قابل توجه هم نداشته است و رضایت دانشجویان را هم نداشته چگونه می تواند نارضایتی های دانشجویان را برآورده کند؟


موافق وزیر پیشنهادی علوم


غلامی با ادبیات انقلاب عمل می‌کند


دبیر فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: سخنان حین دفاع رییس جمهور از وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات به دشمنان نشان داد جایی که پای بیگانه در میان باشد بین مسئولان اتحاد و همدلی به وجود می‌آید.


عباس گودرزی در دفاع از وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، جهت‌گیری وزیر پیشنهادی را در رای اعتماد مجلس موثر دانست و افزود: در جلسات مشترک با ایشان، غلامی نشان دادند ادبیات انقلاب را دارند و رفتار می‌کنند. اسلامی شدن دانشگاه‌ها از آرزوی انقلاب اسلامی است. برای مجلس گرایش یک وزیر به سمت توسعه غربی و یا گرایش به فرهنگ اسلامی مهم است. اولویت اول کشور اقتصاد مقاومتی است. تفکر انقلاب در هر جا ورود کرده مشکلات کشور را رفع و کشور را از وابستگی خارج کرده است.


نماینده بروجرد ادامه داد: باید از مونتاژ به سمت نوآوری حرکت کنیم. پیوند بین دانشگاه و صنعت باید عملیاتی شود. جلسات و کمیته‌ها برای اقتصاد مقاومتی فایده‌ای ندارد. اعتقاد و باور یک وزیر به این مسئله و فراهم کردن مسیر پیشرفت در بستر اقتصاد مقاومتی اهمیت دارد. از ویژگی‌های غلامی این است که فردی بی‌حاشیه، اهل استفاده از گرایش‌های سیاسی مختلف و نیروی جوان است. دانشگاه باید سیاسی باشد اما نباید سیاست‌زده باشد. نباید دعواهای سیاسی وارد محیط دانشگاه شود. دانشگاه باید گره‌های اقتصادی کشور را باز کند.


دبیر فراکسیون نمایندگان ولایی ادامه داد:‌ به نتیجه نرسیدن تلاش‌ها برای ایجاد اشتغال، عدم پیشرفت محسوس اصل 44 و ریشه‌یابی و چرایی در خدمت نبودن نقدینگی در خدمت تولید بسیار اهمیت دارد. امروز چپ، راست، اصولگرا و اصلاح‌طلب اگر دغدغه ملت و کشور را دارند باید دست در دست هم به وزیر مومن، با اخلاق، معتقد به مبانی انقلاب و کسی که به مطالعه و پژوهش توجه می‌کند رای دهند تا خلاءهای کشور و دانشگاه‌ها را برطرف کند.


این عضو کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: اعتقاد ایشان به سپردن مسئولیت‌ها به جوانان ما را بر آن داشت تا زمینه رای‌آوری ایشان را به وجود بیاوریم و صد البته عملکرد گذشته ایشان در این مسئله بسیار اهمیت داشته است. در میان مسئولان ارشد کشور تنها کسی است که از نزدیک به موضوعات دانشگاه آگاه است و به اساتید و نخبگان دانشگاه توجه می‌کند و برای اسلامی شدن دانشگاه با مسئولان ذیربط تشکیل جلسه می‌دهد.


مخالف وزیر پیشنهادی علوم


برنامه‌های «غلامی» قادر به پاسخگویی نیست


یک نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم که به مجلس ارائه شده است، خطاب به رئیس جمهور گفت: حرف و وعده های شما اجرایی نشد و اکنون نوبت به دانشگاه رسیده است.


سیده حمیده زرآبادی که در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم صحبت می‌کرد، خطاب به رئیس جمهور،‌ گفت: زمانی که شهر به شهر در مناظرات انتخاباتی صحبت‌هایی را مطرح می‌کردید،‌ این عهدها و برنامه‌ها را مردم به یاد دارند. مردمی که اگر نبودند امروز سرنوشت کشور به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.


وی تصریح کرد: آقای رئیس جمهور اگر همه فراموش کنند شما که حرف‌ها، قول‌ها و سخن‌هایتان را فراموش نمی‌کنید. استفاده از ظرفیت زنان و اقلیت‌ها در کابینه چه شد؟ ما نمایندگان مردم هستیم. زبانی برای بیان مطالبات مردم. آقای رئیس جمهور کابینه امیدتان اگر نگوییم همه را ناامید کرد اما حرف‌ها و وعده هایتان اجرایی نشد.


نماینده مردم قزوین در مجلس افزود: اکنون نوبت به آخرین سنگر یعنی دانشگاه رسیده است. صدای دانشجویان را در استان‌های مختلف شنیده‌اید؟ آیا دانشگاه امن نه امنیتی که وعده دادید اینگونه میسر می‌شود؟


این نماینده اصلاح طلب مجلس افزود: بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی علوم نشان دهنده نگرش و رویکردی است که قادر به پاسخگویی نیست و خلاء‌ دانشگاه‌های نسل چهارم در آن دیده می شود.


وی ادامه داد: متاسفانه سوابق مدیریتی وزیر پیشنهادی علوم بیانگر این است که تلاش اندکی تنها در راستای اتصال دانشگاه به صنعت انجام شده است و عمده ایرادات وارد به برنامه های وی علاوه بر اشکالات فرمی و راهبردی عمدتا معطوف به دو محور کارایی سازی و پژوهشی است.


زرآبادی همچنین بیان کرد: در برنامه معرفی شده به مجلس به هیچ عنوان توصیفی از وضع موجود از نهاد آموزش عالی وجود ندارد و مشخص نیست که برنامه وی دقیقا چه مبنا و محوری دارد که بتوان با دنبال کردن آن برنامه ها را نظارت پذیر دانست. همچنین در برنامه‌های آقای غلامی مشخص نیست مرجعیت دانشگاه چگونه خواهد بود.


این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به بحث عدالت در آموزش عالی کشور گفت: آنچه ارائه شده آن هم در مباحث مربوط به نظام فناوری و نوآوری نشانی از نحوه مواجهه با تهدیدهای پیش رو نیست و همچنین رویه بومی گزینی نهادینه شده در دولت احمدی نژاد همچنان ادامه دارد و مغفول مانده است.


وی با تاکید بر اینکه نقش دانشگاه در محرومیت زدایی در مناطق هم مورد توجه قر ار نگرفته است، گفت: استفاده از تجربیات بین المللی و راهکارهای قانونی متاسفانه دیده نشده و بیشتر مباحث کلی در برنامه مطرح است.


به نوشته خبرگزاری ایسنا، زرآبادی در پایان اظهار داشت: در مساله نگرش امنیتی و سیاسی به فضای دانشگاه که یکی از لازمه‌های اساسی آن تلاش برای نهادینه شدن استقلال آکادمیک در همه شئون دانشگاه است حتی یک بار هم در برنامه وزیر پیشنهادی علوم از واژه استقلال استفاده نشده است.


ادامه دارد




۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن