تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797724986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تایم: تغییر نام خلیج‌فارس از سوی ترامپ موجب نفرت مردم ایران شده/واشنگتن‌پست: ایرانی‌ها دارای احساس شدید ملی‌گرایی هستند/نیویورکر: تنفر ترامپ از برجام غیرمنطقی است/تایمز: ترامپ به دنبال جنگ است/فایننشال تایمز: قمار ترامپ با برجام نتیجه خوبی ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: تایم: تغییر نام خلیج‌فارس از سوی ترامپ موجب نفرت مردم ایران شده/واشنگتن‌پست: ایرانی‌ها دارای احساس شدید ملی‌گرایی هستند/نیویورکر: تنفر ترامپ از برجام غیرمنطقی است/تایمز: ترامپ به دنبال جنگ است/فایننشال تایمز: قمار ترامپ با برجام نتیجه خوبی ندارد
تحلیلگران و رسانه های غربی رویکردهای «دونالد ترامپ» نسبت به توافق هسته ای و ایران را تنفّری غیرمنطقی می دانند که ناشی از فهم نادرست و ناقص رئیس جمهوری آمریکا از تحولات مربوط به ایران است.
آفتاب‌‌نیوز : از شواهد این گونه پیداست که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا همچون بسیاری از رهبران پیشین این کشور درک درستی از ایران و ایرانیان ندارد. رئیس جمهوری تاجر مسلک، خودخواه و پرادعای آمریکا حتی از پیشینیان خود تجربه کافی کسب نکرده و هنوز نمی داند که ایران با همه کشورهای خاورمیانه متفاوت است. 


به گزارش آفتاب‌نیوز، اگرچه گروه بندی، سلایق و نگاه های مختلفی در کشور وجود دارند که همگی به تضارب آرا می پردازند و گاهی هم اختلاف نظرهایی در مسائل تاکتیکی دارند اما ایرانیان در مسائل راهبردی و حیاتی هیچ تعارفی با دیگران ندارند. مردم ایران در مقابل تجاوزگران چه در عرصه سیاسی و چه در عرصه حاکمیتی می ایستند. ایران نشان داده است همانطور که تمایلی برای تجاوز به حقوق دیگران ندارد به هر گونه توهین و تهاجمی به شدت پاسخ می دهد. این خصیصه اجتماعی به طور کامل در دوران دفاع مقدس و سال های پس از آن آشکار بود. به نظر می رسد اروپایی ها بهتر از متحدان آمریکایی خود این ویژگی مردم ایران را درک کرده اند.



تایم: تغییر نام خلیج‌فارس از سوی ترامپ موجب نفرت مردم ایران شده/واشنگتن‌پست: ایرانی‌ها دارای احساس شدید ملی‌گرایی هستند/نیویورکر: تنفر ترامپ از برجام غیرمنطقی است/تایمز: ترامپ به دنبال جنگ است/فایننشال تایمز: قمار ترامپ با برجام نتیجه خوبی ندارد



**درک ناقص ترامپ از ایران


به گواه تحلیل رسانه های غربی ترامپ نتوانسته یا نخواسته است ویژگی های ایران و قدرت آن را درک کند. اگر ترامپ درک بهتری از ایران داشت و تجربه مقام های قبلی آمریکا را به کار می بست به طور قطع رویه ای متفاوت را اتخاذ می کرد.


روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در گزارشی عنوان داشت: رئیس‌جمهوری آمریکا ایران را درک نمی‌کند و سیاست‌های خود را بر پایه یک تصویر نادرست و اغراق آمیز اتخاذ می کند. خط مشی های ترامپ تنها موجب شکست توافق هسته‌ای نمی شود بلکه دیدگاه غیرسازنده‌ای را از کاخ سفید در ذهن مردم ایران تثبیت و حک می‌کند.


وقتی او چند روز قبل تصمیم خود برای تایید نکردن برجام را اعلام کرد برخی نکات تاریخی را در مورد ایران برای مخاطبان آمریکایی مطرح کرد. وی حتی از کمک ایران به القاعده سخن گفت و ایران را به حادثه 11 سپتامبر ارتباط داد. این سخنان از دیدگاه روزنامه آمریکایی دلیلی بود برای از دست دادن آخرین فرصت ها برای تنش زدایی با ایران؛ و همچنین پیامی برای شکست برجام بود. 


بنابر این تحلیل، ایران با آن تصویری که بسیاری از رسانه ها به مردم نشان داده اند متفاوت است. حتی از شعار «مرگ بر آمریکا» که ترامپ به آن اشاره کرد نیز درک نادرستی در آمریکا وجود دارد. ترامپ حتی تهران را دوست القاعده و طالبانی عنوان کرد که دشمن ایران هستند.


واشنگتن‌پست نوشت چیزی که ترامپ نمی داند یا دوست ندارد که آن را درک کند این است که با وجود برخی اختلاف نظرها در ایران، مردم ایران رئیس جمهوری آمریکا را که علیه آن ها سخنرانی می کند و دولتی را که آن ها ساعت ها در صف رای دادن به آن می ایستند تخریب می کند دوست ندارند.


در پایان این گزارش آمده است ترامپ به صورت آشکار از قدرت و اهمیت ناسیونالیسم و اجرای آن در ایالات متحده‌ای سخن می گوید که 300 سال سابقه دارد. وی هنوز درنیافته است که ایرانی ها دارای احساس شدید ملی گرایی هستند.


مجله «تایم» هم تغییر نام خلیج فارس از سوی ترامپ را موضوعی دانست که حتی بیشتر از راهبردهای تند رئیس جمهوری آمریکا موجب نفرت مردم ایران شده است. اتفاق بر خلاف انتظار دونالد ترامپ رخ داده و این موضوع به محور اصلی گفت وگوها در گروه های سیاسی ایران تبدیل شده است.


به نوشته این نشریه دو نکته در سخنان ترامپ باعث شد که مردم ایران در مقابل کاخ سفید متحد شوند؛ نخست این که هیچ ایرانی از هر دیدگاه و مذهبی دوست ندارد که خلیج فارس با اسم دیگری نامیده شود. نکته دیگر نامیدن ایرانی‌ها به عنوان کشوری تروریست بود که موجب خشم ایرانی‌ها شد. 


این دو توهین دونالد ترامپ در سخنان تلویزیونی «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران نیز بازتاب داشت به گونه‌ای که وی ترامپ را به عنوان کسی که جغرافیای ضعیفی دارد به سخره گرفت.در این گزارش دیدگاه یک تحلیلگر ایرانی عنوان شد که اعتقاد دارد: ترامپ در واقع برخی مسائل را برای ایران در مورد رویکرد آمریکا حل کرد و با این سخنان توانست شکاف موجود را رفع کند.


**تنفر غیرمنطقی ترامپ 


رسانه های دیگر آمریکا نیز نمونه هایی از رویکرد نادرست آمریکا در زمینه ایران و برجام را ذکر می کنند. تارنمای نشریه «نیویورکر» رویکردهای ترامپ نسبت به توافق هسته‌ای با ایران را تنفری بدون منطق توصیف کرد و نوشت: دولت اوباما توافق هسته‌ای سال 2015 را با ایران امضا کرد، اما ترامپ از همان دوره رقابت‌های انتخاباتی مقابله با آن را شروع کرد و آن را بدترین توافق دانست. اما در حقیقت این توافق یکی از معدود موضوع هایی بود که در زمینه آن اجماع وجود داشت.


با این که اکنون علاوه بر وزیر دفاع و وزیر امور خارجه آمریکا، دیگر مشاوران امنیت ملی کاخ سفید می خواهند توافق حفظ شود تلاش ترامپ برای افزایش تنش در جهان از نظر برخی از نزدیک ترین متحدان ترامپ هم غیرمفید عنوان شده است. 


«باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا به روزنامه تایمز گفت: سخنانی که ترامپ بر زبان می‌آورد به مفهوم حرکت به سوی جنگ است. «تام باراک» یکی از نزدیک‌ترین دوستان ترامپ هم به واشنگتن‌پست اعلام کرد هنگامی که سخنان و توئیت‌های رئیس جمهوری را می‌بیند یا می‌شنود بهت‌زده می شود. 


یکی از مهمترین انتقادها به دونالد ترامپ خدشه دار کردن اعتبار آمریکا در جهان به ویژه در مقابل متحدان بوده است. روزنامه «فایننشال تایمز» انگلستان در مورد رویکردهای شکننده رئیس جمهوری آمریکا نوشت: واقعیت این است که توافق هسته ای با ایران در راستای منافع امنیت ملی ایالات متحده است و قمار ترامپ با برجام نتیجه مناسبی را برای آمریکا نخواهد داشت. آشکار است که دولت آمریکا خطرات رویکرد ترامپ را درک می کند اما دلایل گوناگونی وجود دارد که آمریکا به توافق بهتری با ایران دست پیدا کند. این درخواست از سوی ایران غیر قابل طرح است زیرا تقاضاهای آمریکا را غیر واقعی و این کشور را غیر قابل اعتماد می داند. نکته دیگر اینکه موضوع تجارت در عرصه بین الملل هم مانعی برای اجرای خواسته های ترامپ خواهد بود. 


یکی از حوزه هایی که رسانه ها در زمینه ناآشنایی ترامپ به تحولات مطرح می کنند موضوع بازار نفت و انرژی است. شبکه تلویزیونی سی.ان.بی.سی در گزارشی نوشت به نظر کارشناسان حوزه انرژی، ترامپ قادر نخواهد بود تا آسیب جدی را به صنعت نفت ایران وارد کند. اگر ترامپ توافق هسته ای با ایران را ناکارآمد کند، وی زمان چندانی را در اختیار ندارد تا حمایت های بین المللی را به دست آورد که مانع فروش نفت ایران به برخی کشورها شود. 


به نوشته خبرگزاری جمهوری اسلامی و بنابر این تحلیل در حالی که در دوره پیش از توافق هسته‌ای، صادرات نفت ایران به یک ملیون بشکه رسیده بود اکنون دیگر چنین اتفاق رخ نخواهد داد. در صورتی که آمریکا از توافق خارج شود و کنگره تحریم ها را دوباره برقرار سازد، کتخ سفید توان تاثیرگذاری اندکی را بر صادرات نفتی ایران خواهد داشت.




۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن