تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796825420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستور رئیس دستگاه قضا برای پیگیری حکم قاضی مشهدی درباره "کاسپین" | پایگاه خبری تحلیلی


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: دستور رئیس دستگاه قضا برای پیگیری حکم قاضی مشهدی درباره "کاسپین"

مسعود پزشکیان


نایب رییس مجلس، گفت:آیت الله آملی لاریجانی زمانی که حکم قاضی مشهدی برای جذب سپرده توسط کاسپین را مشاهده کرد، دستور پیگیری این موضوع را داد.
مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به مشکلات سیستم بانکی در سال های اخیر، گفت: بانک مرکزی همانند بسیاری از وزارتخانه های دیگر ضمن اینکه مسئول برخورد با بانک های متخلف است، اما تمام قدرت را برای برخورد با متخلف  در دست ندارد، چراکه در کشور متاسفانه برای کارهای مختلف، سازمان ها، ارگان ها و گروه های مختلف مسئول می شوند، که این سبب تکه تکه شدن اختیارات می‌شود و در نتیجه موسسه ای از ارگانی مجوز می‌گیرد و نهاد دیگر نمی تواند روی آن نظارت کند، که این موضوع نظارت را نیز مخدوش می‌کند. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، افزود:در گذشته ۲۸ سازمان در روند سیاستگذاری وزارت بهداشت مداخله می کردند، اما در نهایت وزیر بهداشت پاسخگو بود، در حالی که پول و اعتبار دست نهاد دیگری بود و ارتش، بیمه، شهرداری و مجلس نظرهای مختلفی داشتند، اما در نهایت وزیر بهداشت باید پاسخگو باشد و  بانک مرکزی نیز چنین وضعیتی دارد و اینگونه نیست که اختیار تام داشته باشد و بدون اجازه آن سایر ارگان ها نتوانند کار کنند. وزارت تعاون به بسیاری از صندوق ها مجوز داده است پزشکیان ادامه داد: در گذشته وزارت تعاون به بسیاری از صندوق ها مجوز داده است، البته قانون، آن زمان این اختیار را به وزارت تعاون داده بود و ذکر نشده بود که از بانک مرکزی مجوز اخذ کند، لذا این صندوق ها به مرور زمان گسترده شده و سپس یک موسسه براساس آن ایجاد شد. وی با بیان اینکه حتی گروه های نظامی نیز بانک دارند، یادآور شد: اختیارات بانک مرکزی نیز مخدوش شده و در نظارت تنها می‌گوید که این اقدام تخلف است و قوه قضاییه و نیروی انتظامی باید به عنوان ضابطین پیگیری و برخورد کنند اما در عمل در برخی قسمت ها به دلیل عدم هماهنگی این اتفاق رخ نداده و بانک مرکزی اعلام کرده که این اقدام فلان موسسه خلاف قانون است، اما آنها برخورد نکرده اند. هماهنگی بین دستگاه های مختلف در کشور همیشه مشکل داشته است نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه هماهنگی بین دستگاه های مختلف در کشور همیشه مشکل داشته است، افزود: در برنامه ششم توسعه افزایش اختیارات بانک مرکزی تصویب شده اما عملیاتی کردن آن بحث جداگانه ای است و برای عملیاتی کردن باید ساختار بانک مرکزی درست چیده شود، چرا زمانی که تکه‌تکه اختیار داده شود، هر نهادی می تواند بگوید که فلان موضوع به من ارتباطی ندارد. نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در جریان کاسپین در قوه قضاییه مشهد دادستان و قاضی حکمی داده که حرف بانک مرکزی و بانک، آنجا را زیر سوال برده و اجازه جذب سپرده به کاسپین داده است، تصریح کرد: اگر بانک عمل نمی‌کرد، ممکن بود آنها را به زندان بیندازند و در جایی که قوه قضاییه باید با دستور بانک کار را پیگیری کند، اما به بانک دیکته می شود که این کار را انجام دهد، البته آیت الله آملی لاریجانی زمانی که حکم را مشاهده کرد، دستور پیگیری این موضوع را داد که چرا این کار در مشهد انجام شده است، البته عدم هماهنگی ها در کشور همیشه مشکلات را پیچیده تر و عمیق تر می کند.
 

دریافت عناوین آخرین خبرها در تلگرام


شنبه, 29 مهر 1396 ساعت 10:02





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن