تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797625919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسامی شرکت‌های غیرقانونی پیش‌فروش خودرو اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



اسامی شرکت‌های غیرقانونی پیش‌فروش خودرو اعلام شد
روز نو : سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اسامی هفت شرکتی که به صورت غیرقانونی خودرو پیش‌فروش می‌کردند را اعلام کرد.


به گزارش روز نو ، آنطور که در قانون صیانت از حقوق مصرف کنندگان خودرو آمده است، تنها شرکت هایی امکان پیش‌فروش خودرو دارند که مجوز داشته باشند و باید با متخلفانی که خارج از این چهارچوب عمل می‌کنند برخورد قانونی شود.


در همین راستا و جهت افزایش سطح آگاهی و پیشگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان در بازار خودرو و همچنین صیانت از حقوق متقاضیان خرید خودرو به استناد ماده (۵) آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اسامی شرکت‌های متخلف در پیش‌فروش خودرو را به ایسنا اعلام کرد.


بر این اساس،   عملکرد شرکت‌های «عظیم خودرو»، «مفتاح رهنورد»، «داتیس خودرو»، «طاها خودرو»،   «شهر خودرو»، «آداک خودرو» و «پرشین پارس» در پیش‌فروش خودرو به دلیل نداشتن مجوزهای لازم، غیرقانونی اعلام شده است.


چهار نکته در خصوص حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نیز به این شرح است:


۱- براساس ماده ۴ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان مصوب ۱۵/۷/۱۳۸۸ مجلس شورای اسلامی و ابلاغیه شماره ۱۲۵۶۱۲/۵۳۸۸۷ مورخ ۱۲/۱۰/۱۳۹۵ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شرکت های فاقد نمایندگی رسمی امکان واردات خودرو به کشور را ندارند.


۲- شرکت های پیش فروش کننده خودرو به استناد ماده ۵ آیین­ نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو موضوع تصویب نامه شماره ۷۴۱۵/ت ۵۱۶۸۱ ها مورخ ۲۸/۱/۱۳۹۵ هیات وزیران مکلف به اخذ مجوز پیش فروش خودرو از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند .


۳- تبلیغات پیش فروش خودرو توسط شرکت های فاقد مجوز قانونی، مصداق تبلیغات خلاف واقع و اغواکننده بوده و مستند به ماده ۷ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان که اعلام می‌شود " تبلیغات خلاف واقع و ارائه اطلاعات نادرست که موجب فریب یا اشتباه مصرف‌کننده از جمله از طریق وسایل ارتباط جمعی، رسانه‌های گروهی و برگه‌های تبلیغاتی شود، ممنوع است " و خلاف قانون تلقی می شود .


۴- بر اساس گزارشات مردمی که به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان واصل شده و رصد و پایش بازار، شرکت های "عظیم­ خودرو"، "مفتاح رهنورد"، "داتیس خودرو"، "پرشین پارس"، "طاها خودرو"، "شهر خودرو" و " آداک خودرو" فاقد هرگونه نمایندگی رسمی واردات یا مجوز پیش فروش هستند؛ بنابراین اقدامات این شرکت‌ها خلاف قانون بوده و موجب تضییع حقوق مصرف کنندگان خواهد شد .


بر این اساس سازمان حمایت از هموطنان مؤکداً تقاضا کرده که از خرید خودرو در قالب پیش فروش از شرکت‌های مذکور و مشابه  خودداری کنند و قبل از خرید یا پیش خرید خودرو یا پرداخت هرگونه وجه یا عقد قرارداد برای خرید خودرو به مجوزهای قانونی به خصوص ثبت نمایندگی رسمی واردات و مجوز پیش فروش خودرو توجه کافی را داشته باشند. .


سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان شماره تلفن ۲۲۰۵۸۵۶۰ را برای پاسخگویی به اصالت آگهی صادره اعلام و سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی این سازمان با شماره تلفن ۱۲۴ در سراسر کشور را آماده دریافت و رسیدگی به گزارشات و شکایات مردمی در این زمینه معرفی کرده است.


منبع: ایسنا


تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن