تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين اعمال، خداشناسى است، زيرا با وجود علم و معرفت، عمل، كم يا زياد تو را سود مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796767977




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقایسه هاشمی درباره جنجال گروهای پزشکی با شهادت حججی/آموزش پزشکی از بدنه بهداشت‌ودرمان جدا می‌شود/مصیبت بزرگ سلامت


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مقایسه هاشمی درباره جنجال گروهای پزشکی با شهادت حججی/آموزش پزشکی از بدنه بهداشت‌ودرمان جدا می‌شود/مصیبت بزرگ سلامت
وزیر بهداشت گفت: معدود افرادی در گروه‌های مختلف جامعه پزشکی فقط به منافع، قبیله، رشته و گروه خود فکر می‌کنند و بدون در نظر گرفتن مصالح مردم و دانشگاه، به خودشان یا رشته‌شان اولویت می‌دهند، درحالیکه در کشور ما امثال شهید حججی سر خودشان را فدا می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز : سید حسن هاشمی در مراسم تکریم و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: تعرفه یکی از رشته‌های پزشکی در طول چهار سال گذشته چهار برابر شد اما هیات وزیران به دلیل کمبود منابع، مصوب کرد که امسال 25 درصد کاهش یابد یعنی به جای چهار برابر، سه برابر گذشته دریافت کنند؛ اما برخی دوستان چه جنجالی به پا کردند. آیا این درست است؟ روسای دانشگاهها نباید در مقابل آنها کوتاه بیایند، در کشور ما امثال شهید حججی سر خودشان را فدا می‌کنند اما ما اینگونه رفتار کنیم!


 وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران مایه فخر ایرانیان است، گفت: امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی تهران همانند گذشته در مرز دانش حرکت کند و ثمره آن نصیب ملت شود.
 
وزیر بهداشت ضمن اشاره به همکاری خوب و ارزشمند دکتر جعفریان در طول 4 سال گذشته به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: افتخاری برای ما بود که در دوران سخت 4 سال گذشته در کنار یکدیگر کار می‌کردیم و فعالیت و اقدامات و کارنامه وی در دوره گذشته بی نظیر بوده و وی در این 4 سال روزانه 15  ساعت کار می‌کردند و جز اجر اخروی و دعای خیر مردم امروز که مسئولیت ریاست دانشگاه را ترک می‌کنند سرمایه ای ندارند.


وزیر بهداشت افزود: پذیرفتن پست‌های مدیریتی در نظام جمهوری اسلامی جز مسئولیت و زحمت بهره ای ندارد، برای امثال من و دکتر کریمی که امروز مسئولیت سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی تهران را قبول می‌کند، این موضوع کاملا واضح است، من و دکتر کریمی در آخر راه هستیم و امروز که دکتر کریمی این مسئولیت را قبول می‌کند، با سابقه پر افتخارش، در واقع از آبروی خود مایه گذاشته است و با خدا معامله کرده است.
 
هاشمی با بیان اینکه در کنار همه مسئولیت‌ها، طرح تحول سلامت شروع شد، افزود: طرح تحول سلامت با اقدامات مناسب خوبی آغاز شد و در آغاز اجرا هم، منابع به خوبی تخصیص می‌یافت اما در ادامه مسیر به دلیل کم لطفی‌ها و اذیت‌های شرکای وزارت بهداشت، حمایت نشد اما این طرح با وجود مشکلات همچنان ادامه خواهد داشت و امیدواریم به لطف الهی بتوانیم از گرفتاری های موجود سربلند بیرون آییم.


وی افزود: طبیعی است دانشگاهی مثل دانشگاه تهران با مسئولیت‌های سنگینی مواجه است چراکه در شهری مثل تهران که آوازه اش از دور خوش است و وقتی پوسته شهر را کنار بزنید و ورود پیدا کنید متوجه می‌شوید مشکلات و گرفتاریهای موجود در زندگی مردم و حاشیه نشینان این شهر بزرگ زیاد است.


وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه حوزه سلامت بیشتر شاهد لایه‌های پنهان گرفتاریهای در حوزه بهداشت و درمان است، افزود: ما به دلیل نوع و نفس کارمان بیشتر در زندگی مردم هستیم و مدعی هستیم که وزارت بهداشت نسبت به همه دستگاههای اجرایی و کل دولت با مردم بیشتر مراوده دارد و آنها و مشکلاتشان را بیشتر درک می‌کند.


هاشمی افزود: در کنار این مسئولیت‌ها اداره مجموعه بهداشت و درمانی که تحت مدیریت دکتر جعفریان بود کار بسیار سخت و مشکلی بود که خوشبختانه تا آنجایی که امکانات وجود داشت و در اختیارمان بود به خوبی انجام شد.


وی با بیان اینکه همه دانشگاهیان و افرادی که کار اجرایی انجام می‌دهند می‌دانند که این کار سخت و مشکل است، افزود: ما قدر شناس این افراد هستیم و دکتر جعفریان یکی از شاخص ترین مدیران ما بودند.


هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر وزارت بهداشت با 18هزار میلیارد تومان طلب و 15هزار میلیارد تومان بدهی مواجه است، افزود: در حال حاضر وزارت بهداشت و دانشگاهها تراز مالی مثبت دارند، اما زمانی که طرح تحول سلامت را شروع کردیم، تزار مالی دانشگاهها و بیمارستانها منفی بود و در مرز ورشکستگی بودند، البته این تراز مثبت مالی زمانی مفید است که مطالبات وزارت بهداشت را پرداخت کنند.


وی افزود: اکنون سه هزار میلیارد تومان تراز مثبت مالی در وزارت بهداشت داریم اما شرکای وزارت بهداشت طلب‌ها را نمی‌دهند و من به عنوان وزیر بهداشت به جای اینکه به دنبال حل مسائل کلان آموزشی و بهداشتی و درمانی مردم باشم از صبح تا شب باید به دنبال پول بدوم و 70 درصد وقت من صرف این کار می‌شود.
 
وزیر بهداشت در ادامه با تاکید بر اینکه حال دانشگاه در ایران خوب نیست و شرایط مناسبی ندارد، افزود: در دانشگاههای علوم پزشکی کشور علاوه بر آموزش، تعلیم و تعلم ما مسئول بهداشت و درمان مردم هم هستیم وبسیاری از فضاهای آموزش ما متاسفانه تبدیل به مراکز درمانی شدند که این مصیبت بزرگی است و برای دانشگاههای سراسر کشور بسیاری از اساتید ما وقتشان غیر از آموزش صرف درمان می‌شود و در عین حال فضایی برای آموزش ندارند و امکاناتشان محدود است اما در کنار همه این موارد دانشگاه های علوم پزشکی افتخار آفرین هستند.


هاشمی افزود: در حال حاضر 27 درصد مقالات ISI کشور توسط دانشگاه های علوم پزشکی کشور تدوین می شود.


وزیر بهداشت در ادامه با تاکید بر این که در حوزه دانش، مهم ترین ثروت یک کشور، احترام به دانشمند از سوی دولتمردان است، افزود: امروزه می‌بینیم افرادی که توانا هستند دانا هستند بنابر این باید از حرف و شعار خارج شویم و عمل کنیم چرا که مردم عمل ما را قضاوت می کنند. می خواهیم دانشگاه های علوم پزشکی کشور بدون توجه به مشکلات مردم، مسیر خودشان را بروند. آموزش، پژوهش و نوشتن مقالات، برای فخر فروختن نیست بلکه باید گرهی از مشکلات مردم باز کند
 
دانشگاه احترام می‌خواهد...
 
هاشمی تاکید کرد: دانشگاه احترام می‌خواهد، هر ماه 3 تا 4 هزار میلیارد تومان در کشور یارانه داده می‌شود، اما از اختصاص یک هزار میلیارد تومان برای دانشگاه‌ها دریغ می‌شود.


وزیر بهداشت با بیان اینکه دانشگاههای علوم پزشکی به جز آموزش مسئولیت بهداشت و درمان مردم را دارند، افزود: متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای ارائه این خدمات به خصوص در تهران فراهم نیست، چه بسیار ساختمانهای آموزشی دانشگاهها که در تهران به بهداشت و درمان مردم اختصاص یافت با این حال اغلب بیمارستانهای تهران قبل از انقلاب ساخته شده است و محرومیت استان تهران از نظر زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی بسیار بالاست.


هاشمی یادآور شد: امروز صبح یک فیلم در شبکه‌های اجتماعی دیدم که در آن زنی که دارای چند فرزند یتیم و صغیر بود، میراث پدری خود را در گرگان چند میلیون فروخته بود و در موسسه کاسپین در نیشابور سپرده کرده بود و می‌گفت کمک شما را نمی‌خواهم، پولم را بدهید. مردم گرفتاریهای زیادی دارند و یکی از وظایف دانشگاهها، توجه به مشکلات و گرفتاریهای مردم است.


وی افزود: اگر بتوانیم آموزش پزشکی را از بدنه خدمات بهداشتی و درمانی در سه دانشگاه علوم پزشکی تهران جدا کنیم و امیدوارم برای این کار مجلس هم همراهی کند تا هم آموزش و هم بهداشت و درمان در تهران کارآمدتر شود.


وی افزود: چرا باید بیماران از آن طرف اسلامشهر برای درمان به بیمارستان شریعتی و امام خمینی(ره) یا مرکز طبی کودکان در مرکز تهران بیایند. امیدوارم سه دانشگاه علوم پزشکی در تهران دست به دست هم دهند و استادان دانشگاه کمک کنند تا مشکلات مردم و بیماران کمتر شود.
 
هاشمی گفت: اگر افراد در مسئولیت‌های مختلف درست انتخاب شوند، امور هم به درستی انجام می‌شود در وزارت بهداشت، انتخاب وزیر، معاون، مدیر کل، رییس دانشگاه و بیمارستان و عضو هیات علمی اگر به درستی انجام شود می‌توان به پیشرفت امیدوار بود.


وی افزود: دانشگاههای بزرگ مثل دانشگاه علوم پزشکی تهران باید سهم خود را برای سلامت کل مردم ایران ایفا کنند، چرا در برخی شهرستانها، متخصص یا جراح عروق نداریم، در رشته خود من که چشم پزشکی است 50 درصد شهرهای کشور فلوشیب چشم پزشکی ندارند.
 
بازگشت به عقب امکان پذیر نیست


وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به پیشنهاد مطرح شده در خصوص ادغام آموزش علوم پزشکی در دانشگاههای علوم پزشکی گفت: بازگشت به عقب امکان پذیر نیست و سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی رهبر معظم انقلاب بر ساختار فعلی تاکید دارد.
 
هاشمی عنوان کرد: دانشگاه‌ها در ایران وضعیت خوبی ندارند و وزارت علوم نیز ظرفیت و توان اداره آموزش عالی و آموزش پزشکی را ندارد و در وضعیتی نیست که چنین بار سنگینی را تحمل کند.
 
وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه تغییر روسای دانشگاههای علوم پزشکی و به طور کلی تغییر مسئولان چندان مهم نیست، تاکید کرد: آنچه مهم است تغییر فرآیندهاست به نحوی که بر زندگی و رفاه مردم و خدمات رسانی بهتر به مردم تاثیر بگذارد.
 
ضرورت استقلال دانشگاهها
 
وی ادامه داد: یکی از تغییر فرآیندها، برداشتن مشکلات پیش روی آموزش پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی است، برای رسیدن به این هدف باید دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی هیات امنایی شوند و استقلال پیدا کنند و این تغییر به خصوص در تهران بسیار لازم است.
 
وزیر بهداشت گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه آموزش در سه دانشگاه علوم پزشکی تهران وجود دارد و به بخش آموزش پزشکی لطمه می‌زند، سهمیه‌هایی است که تصویب شده و من در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز پیشنهاد دادم که در دانشگاههای وزارت بهداشت و وزارت علوم، سهمیه‌های ورودی را حذف کنند و معادل آن را به سهمیه دانشگاه‌های خارج از تهران اختصاص دهند.


وزیر بهداشت افزود: این درست نیست که فاصله رتبه افرادی در دانشگاه های تهران در رشته های پزشکی، دندانپزشکی،داروسازی این قدر زیاد باشد و یک فرد با رتبه سه هزار در کنار یک فرد با رتبه 80 هزار در یک کلاس بنشینند.


هاشمی گفت: با سهمیه‌های جدید برای دانشگاه‌های علوم پزشکی مخالفیم زیرا تفاوت زیادی در رتبه‌های درسی در یک کلاس ایجاد می‌شود و روش‌های دیگری هم برای احترام کردن وجود دارد البته منظور من، جانبازان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیستند و آنها روی سر ما جا دارند و رتبه‌های بسیار خوبی هم کسب می‌کنند.


وی افزود: دانشگاه‌های برتر کشور مانند دانشگاههای علوم پزشکی تهران باید در مرز دانش حرکت کنند و لازم است که به نخبگان کشور در حوزه علوم پزشکی اجازه دهیم که در این دانشگاهها به رقابت بپردازند بنابراین اعمال برخی سهمیه‌های مصوب مجلس نه مورد قبول رهبر معظم انقلاب و نه سران قواست که بگذاریم رتبه‌های پایین و بالای کنکور با هم و در کنار هم در یک کلاس باشند و حقی از افراد ضایع شود.
 
قدرت " نه گفتن" داشته باشیم


وزیر بهداشت تصریح کرد: اگر در جمهوری اسلامی ایران، مسئولان قدرت "نه گفتن" داشتند بهتر از پاسخ مثبت در بسیاری موارد بود و هر جا که مشکلات زیاد است به دلیل بله گفتن های بی پشتوانه است اما با وجود اینکه می دانیم ممکن است کارهایمان اشتباه باشد اما قدرت "نه گفتن" نداریم.


منبع: تسنیم




۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن