تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796303649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقد وبررسی NBA 2K18


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

نقد وبررسی NBA 2K18 "به قلم محمد جمشیدی" سری بازی NBA 2K بر خلاف عناوین ورزشی هم رده خود مانند FIFA و یا PES راهی جدا و به دور از حاشیه را در سال‌های اخیر سپری کرده است و ما همواره در هر نسخه از این مجموعه شاهد پیشرفتی قابل قبول بوده‌ایم. با ورود به نسل هشتم ما در این مجموعه شاهد گسترش چشمگیری از همان ابتدا بودیم و NBA 2k با نسخه 15 خود قدمی مستحکم در ارائه عناصر فوق العاده ورزشی گذاشت و مهر خود را به خوبی برای رقابت با سایرعناوین ورزشی کوبید. این فرانچایز سال بعد نیز همراه NBA 2k16 با قدرت به کار خود ادامه داد و پیشرفتهای خوبی را نسبتا با خود به همراه آورد تا جایی که توانست برای اولین بار در سری بازی‌های ورزشی بخش داستانی را وارد Career Mode کند؛ عنوان 2K17 نیز در سال بعد نسبتا هواداران را به خود راضی کرد اما از لحاظ توسعه بازی می‌توان گفت هیچ تغییرات اساسی به خود ندید. حال پس از گذشت یک سال باز هم این فرانچایز با نسخه جدید خود بازگشته و انتظار هواداران بالطبع نسبت به گذشته بیشتر شده است. اما یا بازی واقعا توانسته که پیشرفتی موردانتظار را در گیم‌پلی خود ارائه دهد؟

بیاید از همان ابتدای ورود به بازی آن را مورد کاوش قرار دهیم. اولین نکته‌‌ای از نسخه 18 که توجه مرا به خودش جلب کرد، تغییر بسیار خوب در Menu بازی بود که نسبت به نسخه‌های قبل ساده و کارآمدتر شده است. اولین گزینه منوی بازی شما را با Play Now مواجه می‌کند. بخشی که چندین گزینه بازی کردن را در اختیار شما خواهد‌ گذاشت. احتمالا کسانی که این نسخه را تجربه کنند با آن بیشتر از بقیه بخش‌ها سر و کار دارند. خب عملا این بخش زیاد تغییر خاصی نسبت به سال‌های قبل نکرده و همچنان تیم‌های کلاسیک نیز حضور دارند. فقط اینکه در بخش انتخاب تیم، 2k امسال بخش دانلودی جالبی را برای شما طراحی کرده که در هر زمانی که در حال بازی هستید چه الان، چه 3 یا 4 ماه دیگر میتوانید Roster تیم مورد نظر خود را با توجه به اینکه در ماه‌های آینده شاهد تغییر خواهد شد را دانلود کنید. یعنی برای مثال تیم San Antonio Spurs دو ماه آینده یک بازیکن جدید به خدمت میگیرد اما در Roster شما نیست، بنابراین سیستم دانلود بازی در قسمت Play Now به شما این اجازه را می‌دهد که Roster خود را بر این مبنا با دانلود تغییر دهید. اما پس از انتخاب تیم و ست کردن Roster بازیکنان خود وارد بازی می‌شویم. از همان ابتدا که وارد Arena بازی می‌شوید، حس حضور واقعی خود در ورزشگاه را خواهید داشت. به زبان ساده باید گفت همانند گذشته  همه چیز به اندازه کافی واقعی به نظر میرسد. باز هم صدای دیوانه وار کوین هارلان به عنوان گزارشگر بازی و دستایارانش و وجود میان برنامه‌ای ورزشی با حضور اسطوره بسکتبال NBA یعنی شکیل اونیل و مهمانانش خواهیم بود که به اندازه کافی جو را واقعی میکنند.  

گیم پلی بازی در بخش کنترل بازیکنان نسبت به نسخه قبل تغییر خاصی نکرده و ما کماکان میتوانیم همان بخش Call Player نسخه قبل را ببینیم. همچنین همانند گذشته حرکت بازیکنان با آنالوگ L3 انجام پذیر است و آنهایی که از نسخه قبل این کنترل خارق‌العاده را تجربه کردند باید بدانند در این نسخه کماکان این بخش را از دست نخواهند داد و حرکات بازیکنان نسبت به نسخه قبل نیز کماکان به همان گونه می‌باشد. همچنین باید اظهار داشت بخش گیم‌پلی تا حد بسیار زیادی همانند گذشته دنبال می‌شود. هرچند نسخه‌های قبل نیز تا حدودی بی‌نقص عمل کردند اما شخصا انتظار داشتم که در زمان تجربه حس تغییرات بیشتری را دریافت کنم که متاسفانه چنین نبود و بازی بیشتر یک بهبود جزئی نسبت به NBA2K 17 است. با این وجود همانند گذشته حرکات بازیکنان بسیار واقع‌گرایانه و جذاب است و کماکان می‌توان هر بازیکن را بصورت Squishy و آیکون وار بر روی صفحه دید، اما همانطور هم که همیشه گفتم، نبود Player ID بر روی اکثر بازیکنان معروف NBA ضعف بزرگی برای مجموعه بوده و هست و به‌نظر من وقت آن رسیده Visual Concepts یک فکر اساسی نیز برای این بخش بکند چون تنها بخشی که 2K با Player ID روی بازیکنان کار کرده بخش تمرکز روی پرتاب های آزاد آن‌هاست. همچنین سیستم پرتاب آزاد یا پنالتی در این نسخه تغییرات کوچکی داشته و همانند FIFA 17  برای پرتاب توپ با توجه به قدرتی که با دکمه شوت وارد می‌کنید، در حالت پرتاب می‌بایست برای کنترل بهتر با آنالوگ L3 آن را نیز کنترل کنید که برای تازه کارها کمی سخت به نظر می‌آید اما به مرور به آن عادت خواهید کرد. عملا میتوان گفت بخش گیم پلی بازی همان نسخه بهبودیافته 2k17 می‌باشد که نسبت به گذشته تکمیل‌تر گشته است.

  اما بیشترین بخشی که مرا غرق در خود کرد جو اصلی استادیوم‌ها بود که به هیچ وجه نظیر آنرا در هیچ یک از عناوین ورزشی نخواهید یافت. جو ورزشگاه را میتوان تلفیقی از صدای دیوانه وار تماشاگران در مواقع حساس و شروع یا اینتروی بازی و ترکیب آن با صدای های جذاب کوین هارلان همراه با جو اصلی ورزشگاه و تمامی NPC های آن دانست. به لطف موتور گرافیکی نسل 8 جدیدی که Visual Concepts از سری 2k15 آن را به این سری تزریق کرد باید گفت همه چیز در این عنوان واقعی و جذاب بنظر میرسد. شاید NBA 2k18 در بخش گیم پلی تغییرات زیادی به وجود نیاورده، اما هیچگاه در ساختن جزییات کوتاهی نمی‌کند. چهره بازیکنان به قدری واقع گرایانه است که حتی می‌توان از دور فهمید در حال حاضر چه کسی توپ را در اختیار دارد و حالت ظاهری آن‌ها در مواقعی مشخص می‌شود که بازی رو به اتمام است و بازیکنان حالت خسته و نگران به خود می‌گیرند. بخش My Career نیز نسبت به دو سال قبل تغییرات جالبی را با خود به همراه آورده است. با انتخاب بخش My Career شما پس از ساخت بازیکن و جزییات ظاهری او باید وی را با داستانی جدید به جلو ببرید. همانند گذشته این نسخه نیز ما را با بازیکنی آماتور از OFF Seasonها مواجه می‌کند و به شما شانس بازی در لیگ اصلی NBA می‌رسد و اگر از این فرصت استفاده کنید وارد لیگ NBA می‌شوید و اگر موفق نشوید عواقب بدی در انتظار بازیکن شما خواهد بود. در این بخش و داستان آن همه چیز باز هم به انتخاب‌های شما بستگی دارد و بسیار جذاب می‌باشد.


اما چیزی که آن را جذاب‌تر از سال قبل می‌کند، حالت جهان‌باز در یک محیط برای گشت و گذار و Navigate کردن بازیکن مورد نظر شما می‌باشد که در آن، ماموریت ها و بخش های جالبی به بازیکن برای قدرت بخشیدن به سیستم Overall می‌دهد که مدت‌ها شما را سرگرم می‌کند. بقیه سورپرایز‌های این دنیای کوچک را برای شما فاش نمی‌کنم. بخش MY TEAM هم از نسخه 2k17 به این سری اضافه شده است و در آن می‌توانید مدیریت و مربی‌گری یکی از تیم‌های NBA را بر عهده گرفته و این تیم را قدرتمندتر کنید. این بخش هم همانند نمونه مشابه در FIFA به شما بودجه‌ای برای خرید بازیکن یا فروش بازیکنان میدهد و می‌توانید با این گزینه‌ها به ساختن تیم بپردازید.  جزییات دیگر بازی نیز همانند گذشته به نوبه خود بسیار جالب عمل کرده‌اند. در آخر بدترین خبری که میتوان در مورد NBA 2K18 شنید این بود که قابلیت پرداخت‌ درون برنامه‌ای یا محتواهای پولی باز هم با قابلیت‌های بیشتر روی این نسخه پیکربندی شده‌اند و با قابلیت‌های جدیدی از جمله New Wrist و New Tattoes و یا حتی قابلیت های فرا تصورتر همانند بالا بردن اورال یا قدرت بازیکن مورد نظر توسط پول مجازی بازی به این سری بازگشتند و اعتراض بسیاری از بازیکنان را با خود به همراه داشتند و میتوان گفت همانند نسخه های قبل این بار این قابلیت ضربه بسیار مضحکی را به بازی وارد کرده است.   

در ادامه شما را بصورت تیتروار با برخی از بخش‌های Play Now آشنا می‌کنیم: 1- بخش NBA Today بخش اخبار آنلاین بازی است که اخبار اصلی مسابقات NBA و تغییر ROSTER تیم‌ها را به اطلاع شما می‌رساند.  2- Play Now Online هم دقیقا همانند بخش Play Now است که این‌بار می‌توانید آن را با یک بازیکن به صورت آنلاین از طریق سرورهای 2k تجربه کنید. این بخش مدت‌هاست که در  Play Now قرار دارد.   3- 2ku یک بخش استریم بسیار ساده از ویدئوهایی است که بقیه بازیکنان از گیم‌پلی خود به اشتراک می‌گذارند. 4- بخش NBA Blacktop پس ازغیبتی کوتاه با قدرت تمام در این بخش بازگشته تا باز هم لذت یک مسابقه بسکتبال خیابانی را در این نسخه بچشیم.  5- All Star Team Up نیز بخش جدیدی است که می‌توانید در آن بصورت آنلاین با دوستان خود یک تیم ساخته و بازیکن Career خود را وارد این تیم کرده و با بقیه بازیکنان به رقابت در یک لیگ معتبر بپردازید. نکات مثبت حس واقعی حضور در یک مسابقه NBA صداگذاری فوق‌العاده و جو عالی استادیوم گیم‌پلی اعتیادآور حضور پرقدرت NBA Blacktop گزارشگر بازی نکات منفی بخش تکراری کنترل بازیکنان نسبت به نسخه قبل خسته کننده شدن بخش داستانی My Career مضحک‌ شدن و تاثیر بالا Microtransaction در روند بازی سخن آخر بازی NBA 2k18 هنوز هم تجربه لذت بخشی را به بازیکنان انتقال می‌دهد اما پیشرفت آن تنها در حدی است که بازیکنان جدید این مجموعه را راضی نگه دارد؛ اما اگر یک طرفدار کهنه‌کار این سری بازی باشید، این نسخه نسبت به نسخه‌های گذشته پیشرفت قابل قبولی را مخصوصا در بخش کنترلینگ و گیم پلی ارائه نمی‌دهد و بازی در حدی که انتظارش را داشتیم رو به جلو حرکت نکرده است. Verdict NBA 2K18 still does deliever an entertaining experience to players, but the overall improvements are not enough to completely satisfy old players, though they will make new ones happy. 2K18 doesn"t have the expected changes, especially in the gameplay and the control and as the result, the game hasn"t taken a step forward as we expected. Score: 8 - PS4 Version



5 ساعت پيش





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن