تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده‏اش در هر روز نصيحتى عرضه مى‏كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797722854




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همشهری خاتمی، همسر نماینده تهران، نماینده زابل و گزینه خوزستانی؛ چه کسی وزیر نیرو می شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: همشهری خاتمی، همسر نماینده تهران، نماینده زابل و گزینه خوزستانی؛ چه کسی وزیر نیرو می شود؟
رضا اردکانیان، برات قبادیان، احمدعلی کیخا، محمدرضا شمسایی برای وزارت نیرو مطرح شده اند. اما گویا شانس اردکانیان با توجه به سابقه علمی، مدیریتی و سیاسی او، بیش از سایر گزینه ها باشد.
پول نیوز – معرفی گزینه برای وزارت نیرو پیچیده و طولانی شده است. با اینکه قرار بود در ابتدای مهرماه، گزینه وزارت نیرو معرفی شود، اما همچنان این اتفاق نیفتاده است. در حال حاضر چهار گزینه برای این وزارتخانه مطرح هستند که هر یک طرفدارانی دارند اما گویا شانس رضا اردکانیان در این میان، بیش از سایر افراد است.رضا اردکانیان، متولد یزد است. یزدی بودن در کشور ما یک جا، پاشنه آشیل است و آن، وزارت نیرو و حوزه آب است. نمایندگان زاگرس‌نشین مجلس پس از اینکه بیطرفِ یزدی را از حضور در کابینه باز داشتند، بعداً برای انتخاب وزیر بعدی نیرو، به کنایه می گفتند روحانی، وزیری معرفی کند که یزدی نباشد. همان ها امروز هم مخالف حضور اردکانیان در وزارت نیرو هستند. زیرا او هم یزدی است. جرم دیگر او، معاونت وزارت نیرو در زمان بیطرف در دولت اصلاحات است.لذا هر کس که به بیطرف رأی نداده، احتمال می رود که به او هم رأی نخواهد داد. اما گویا تخصص های او کنار گذاشته شده و همه هم و غم برخی نمایندگان، بر این است که وزیری معرفی شود که کاری به کارِ آبِ کارون نداشته باشد. زیرا مسئله انتقال آب کارون به استان یزد و آب منطقه کرمانشاه به قم برای نمایندگان استان های حومه زاگرس بسیار حاد و مهم شده است.شاید اردکانیان وزیر نیرو شوداحمد صفری، نماینده کرمانشاه به پول نیوز می گوید من هم هنوز نمی دانم چه کسی قطعاً برای وزارت نیرو معرفی خواهد شد.از او می پرسیم آیا مخالفان بیطرف، همچنان، مخالف اردکانیان نیز هستند؟ این نماینده عضو کمیسیون انرژی و مردم کرمانشاه در مجلس معتقد است اردکانیان، آنقدرها هم مخالف ندارد.احتمال معرفی اردکانیان بالاستبهرام فیاضی، رئیس انجمن پیمانکاران آب و فاضلاب کشور نیز در گفتگو با پول نیوز می گوید: احتمال معرفی­‌شدن اردکانیان به عنوان وزیر نیرو بالاست.او ادامه می دهد: همان تیم مخالفین بیطرف منهای عده ای، مخالف اردکانیان هم هستند.فیاضی با محق دانستن مردم خوزستان در مورد نگرانی برای آب کارون توضیح می دهد: خوزستانی ها داغدار این موضوع اند و تا حدودی هم حق دارند، اما اردکانیان، گزینه بسیار خوبی برای وزارت نیروست.این فعال صنعت آب کشور اضافه می کند: البته در این بین، برات قبادیان، احمدعلی کیخا و محمدرضا شمسایی نیز برای این وزارت مطرح هستند.رضا اردکانیان کیست؟اردکانیان سال 76، دکترای مدیریت منابع آب خود را از دانشگاه مک مستر کانادا گرفت. او هم اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف است. اردکانیان از نزدیک ترین چهره ها به بیطرف، گزینه پیشین وزارت نیرو بوده و به لحاظ سیاسی نیز، وابسته به طیف اصلاح طلبان و از نزدیکان رئیس دولت اصلاحات است. او حتی برای شهرداری تهران نیز مطرح شد اما این پیشنهاد به سرانجامی نرسید. اردکانیان از چهره های اثرگذار شهر یزد است. اردکانیان در سال‌های 80 تا 84، معاون بیطرف در امور آب وزارت نیرو بوده است. در کارنامه مدیریتی اردکانیان در دهه 60 سابقه معاونت عمرانی وزارت کشور و در دهه 70 سابقه معاونت برنامه ریزی وزارت نیرو دیده می شود. در دولت اصلاحات نیز چهار سال قائم مقام وزیر نیرو و چهار سال معاون امور آب بوده و قبل از اتمام دولت اصلاحات، مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری را تاسیس کرد.
همشهری خاتمی، همسر نماینده تهران، نماینده زابل و گزینه خوزستانی؛ چه کسی وزیر نیرو می شود؟
برات قبادیان کیست؟قبادیان از اسفند 95 به عنوان معاون پژوهش، آموزش و فناوری وزیر صنعت مشغول به کار شده است. او دارای مدرک دکترای مهندسی مکانیک و عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس است. او پیش از این سمت های مختلفی در کمیسیون امور زیربنای دولت اصلاحات، سازمان انرژی اتمی و وزارت علوم دولت روحانی داشته است. نکته جالب اینکه قبادیان، همسر پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران در مجلس فعلی است. نکته ای که احتمال وزارت قبادیان را افزایش می دهد، «ایذه»‌ای بودن اوست. ایذه از شهرهای استان خوزستان بوده و به همین جهت، تعدادی از نمایندگان آن مناطق، از او حمایت می کنند.
همشهری خاتمی، همسر نماینده تهران، نماینده زابل و گزینه خوزستانی؛ چه کسی وزیر نیرو می شود؟
محمدرضا شمسایی کیست؟شمسایی هم‌اکنون مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و امور اقتصادی آب و آبفا و مسئول کارگروه آب و کشاورزی و محیط‌ زیست شورای امنیت ملی است. او پیش از این مدیرکل آبفای استان خوزستان نیز بوده و به همین جهت، طرفدارانی در خوزستانی دارد.
همشهری خاتمی، همسر نماینده تهران، نماینده زابل و گزینه خوزستانی؛ چه کسی وزیر نیرو می شود؟
احمدعلی کیخا کیست؟کیخا، نماینده زابل در مجلس فعلی است که پیش از این نیز در دوره هشتم، نماینده مردم زابل بوده. او عضو ناظر مجلس در شورای عالی آب است. 31 مردادماه امسال نیز پس از اینکه بیطرف، نتوانست از مجلس برای وزارت نیرو رأی اعتماد بگیرد، تعدادی از فعالان صنعت آب کشور، در حمایت از وزارت کیخا، نامه ای سرگشاده نوشتند.
همشهری خاتمی، همسر نماینده تهران، نماینده زابل و گزینه خوزستانی؛ چه کسی وزیر نیرو می شود؟



تاریخ انتشار: ۲۲:۲۹ - ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - 27 September 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن