تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 29 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ دعايى زودتر از دعايى كه انسان در غياب كسى مى كند، مستجاب نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796436369




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیمکت استقلال را به کدام مربی می دهند؟(+تحلیل)


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: نیمکت استقلال را به کدام مربی می دهند؟(+تحلیل)
استقلال هرچند با برنامه ای ویژه برای خرید مربی میلیاردی آغاز کرد اما به ناگاه انگار کسی ترمز را نگه داشت. حالا یا استقلال در مذاکره با میلیاردی ها به مشکل خورده است و یا برنامه شان از جذب مربی میلیاردی تغییر کرده است. هرچه هست این امیدوجود دارد که استقلال هفته آینده را با مربی جدید شروع کند.
مدیران قول داده اند که سرمربی استقلال طی روزهای آینده معرفی می شود اما آیا گزینه های باشگاه استقلال برای هدایت درست انتخاب شده اند و مدیران مسیر درستی را می روند؟


به گزارش عصرایران ، اگر هواداران استقلال خوش شانس باشند و مدیران این تیم برخلاف فعالیت های تا امروزشان یکدفعه تصمیم بگیرند درست رفتار کنند باید به زودی سرمربی جدید تیم معرفی شود. اما مسیری که استقلال برای معرفی گزینه هاش انتخاب کرده به نظرمی رسد سمت خوبی ندارد. گزینه هایی که هر کدام شان شاید اسم و رسمی داشته باشند و نیمکت استقلال را هیجان زده کنند اما اینکه به موفقیت برسند حتما ملزومات ویژه ای دارند. از روی استعفای منصوریان سه گروه برای مربیگری در استقلال معرفی شده اند. مربیان ایرانی ، مربیان خارجی نه چندان ویژه و مربیان خارجی کارنامه دار . هرچند از شواهد پیداست که گزینه سوم و اول به نظر وزارت ورزش نزدیک تر است اما در نهایت گزینه دوم تنها مسیر موفقیت استقلال در ادامه راه خواهد بود. 


چرا مربی ایرانی نه ؟
حسین فرکی و پرویزمظلومی دو گزینه اصلی این گروه هستند. هرچند نام مهدی پاشازاده به عنوان مربی با استعداد و جوان به این جمع اضافه شده اما بعید است بعد از منصوریان فعلا نیمکت را به مربی جوان دیگری بسپارند. گزینه بودن مظلومی و فرکی هم به قسمتی از وزارت ورزش مربوط می شود. یعنی این دو مربی حامیانی در وزارت ورزش دارند که فرکی یک بار تا گزینه اصلی برای مربیگری تیم ملی پیش رفت و مظلومی هم که زمان وزارت محمودگودرزی استقلال را تحویل گرفت. با همه این احوال خدارا شکر ، کارنامه خوب کی روش و برانکو همه را مجاب می کند برای انتخاب سرمربی استقلال سراغ گزینه ایرانی نروند . برای همین اگر کسی هم حامی مظلومی و فرکی باشد فعلا موفق نخواهد شد. 


مشکل مربی خارجی گران قیمت چیست؟
مربی خارجی گران قیمت ، یا مربی کارنامه دار گزینه مورد علاقه وزیر ورزش است. او به استناد استدلال مشاورانش گزینه ای را برای استقلال ترجیح می دهد که به خاطر باندبازی و دلال بازی انتخاب نشده باشد و کارنامه ویژه ای هم داشته باشد. اما این طور مربی ها برای شرایط فعلی استفلال مناسب نیستند. استقلال و پرسپولیس شرایط متفاوتی با تیم ملی دارند و انتخاب مربی گران قیمت برایشان شرایط ویژه مالی هم می طلبد. شما تصورکنید قرارباشد سالی 4 میلیارد تومان به یک مربی خارجی آن هم سرموعد بدهند اما چک صدمیلیونی بازیکنان پاس نشود. حاشیه هایی که در ادامه این ماجرا تولید می شود دلیل اصلی نتیجه نگرفتن استقلال خواهد بود. اتفاقی که در دوره حضور مانوئل ژوزه در پرسپولیس هم افتاد بسیار شبیه به این بود. البته استقلال اگر مدیران قابل و قدرتمند داشت می توانست با مربی میلیون دلاری دچار این حاشیه ها نباشد اما در همین نود هفته قبل همه متوجه شدند که توانایی مدیران استقلال در حفظ و نگهداری از باشگاه در برابر حاشیه ها چقدر پایین است. مدیرانی که در برابر بازیکنان اشتباه می کنند حتما در برابر مربیان میلیون دلاری هم اشتباه می کنند و آن مربیان هم مثل ژوزه سه ماهه ایران را ترک می کنند و باقی ماجرا. البته مشکل اساسی مربی خارجی گرانقیمت عدم آشنایی به شرایط است و احتمالا تا نیم فصل وقت می خواهد که به ایران عادت کند و تا ان زمان تیمی با مدیران و بازیکنان فعلی استقلال حتما بیشتر داخل حاشیه رفته است. 


پس مربی استقلال چه کسی باشد؟
استقلال برای اینکه بتواند موفق بشود باید مسیری شبیه به پرسپولیس را طی کند. مسیری که دوسال و نیم قبل آغاز و به قهرمانی پرسپولیس منجر شد. قرمزها هرچند مربی مشهوری را برای نیمکت شان آوردند اما در حقیقت سراغ مربی صاحب نامی نرفتند. برانکو در مقایسه با کی روش و تریم و زنگا مربی مشهوری به حساب نمی آید و امسال پس از2.5 سال حضوردر پرسپولیس قراردادش به 2میلیارد تومان رسیده که این تازه کمتر از نیمی از دستمزد فاتح تریم است. برانکو هرچند مشهور نیست اما بازیکنان ایرانی را خوب می شناخت و با فضای ایران آشنا بود و البته روزهای خوبی را هم در ایران گذرانده بود او در کنار این مزیت ها ، مزیت ویژه دیگری داشت و آن سازگاری به حساب می آمد. او در کنار مدیران بی تجربه پرسپولیس هیچ وقت ناسازگاری نکرد و دلیل اصلی اش هم عدم شهرت اش بود. او حتی با ستاره های تیم اش هم سرشاخ نشد و مدت ها با رضاییان و قبل ترش با سوشا مکانی کنار آمد.برانکو مربی سازگاری با حاشیه های تیم بود و دم برنیاورد و تیمش را ساخت و ساخت تا قهرمان کرد. به نظر می رسد که استقلال با مدیران و بازیکنان فعلی به مربی ای با این خصوصیات نیازداشته باشد مربی ای مانند اسکوچیچ که هم ایران را می شناسد هم بازیکنان و مدیران ایرانی را و هم دستمزد بالایی ندارد. استقلال اگر گزینه ای مثل اسکوچیچ داشته باشد می تواند به موفقیت امیدوار باشد اما اگر نداشته باشد موفقیتش بسیار دور به نظر می رسد. 


تغییر مسیر؟
استقلال هرچند با برنامه ای ویژه برای خرید مربی میلیاردی آغاز کرد اما به ناگاه انگار کسی ترمز را نگه داشت. حالا یا استقلال در مذاکره با میلیاردی ها به مشکل خورده است و یا برنامه شان از جذب مربی میلیاردی تغییر کرده است.  هرچه هست این امیدوجود دارد که استقلال هفته آینده را با مربی جدید شروع کند. 




تاریخ انتشار: ۰۰:۲۴ - ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - 25 September 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن