تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796370498




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست پایانی جشنواره فیلم صنعتی برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: نشست پایانی جشنواره فیلم صنعتی برگزار شد
جلسه تقدیر از اعضای هیات‌های انتخاب و داوری و شورای سیاستگذاری چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) با حضور حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی، در ابتدای این جلسه پس از پخش فیلمی کوتاه از روند برپایی این دوره جشنواره، بهزاد رشیدی رئیس جهاد دانشگاهی هنر ضمن خوشامدگویی به حاضران گفت: از سازمان سینمایی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایران خودرو که حامی جشنواره بودند و شرکت‌های پتروشیمی در عسلویه که میزبان ما بودند تشکر می‌کنم و همچنین از اعضای هیات داوری و انتخاب بخش فیلم و عکس و مسعود نجفی دبیر جشنواره که دو دوره آخر را متفاوت از دوره‌های قبل برگزار کرد.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی درباره استفاده از قابلیت‌های بالای هنر در توسعه فناوری و صنعت کشور، بیان کرد: هنر به ویژه هنر سینما و عکس می‌توانند به خوبی واقعیت‌های صنعت و فناوری کشور را بازتاب دهند و ادبیات توسعه و پیشرفت و اقتصاد دانش بنیان را در جامعه ترویج کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی هنر افزود: جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی یکی از برنامه‌های سراسری و شاخص جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی است و تلاش خواهیم کرد دوره بعدی جشنواره متفاوت از دوره‌های قبلی برگزار شود تا به اهداف ترسیم شده برای آن نائل شویم.
 
* ابراز امیدواری نجفی برای آینده جشنواره صنعتی

مسعود نجفی دبیر این جشنواره هم در سخنانی با ارائه گزارش از دوره چهارم جشنواره گفت: علی رغم اینکه فکر می‌کردم در دوره دوم  دبیری‌ام از تجارت دوره اول استفاده می‌کنم و شاید کار راحت‌تری در پیش داشته باشم اما با توجه به برگزاری آن در عسلویه و تجربه اولی که برای چنین رویدادی در این شهر می‌شد، دوره سختی را سپری کردیم.

وی ادامه داد: تغییرات قبل و بعد از انتخابات هم تعهدات جشنواره را تحت‌الشعاع قرار داد. از جمله تغییر حجت‌اله ایوبی رئیس سابق سازمان سینمایی که مانند دوره سوم اهدای جوایز را متقبل شده بودند و با تغییر ایشان با رییس جدید سازمان سینمایی از ابتدا وارد مذاکره شدیم. این امر، موجب شد انجام تعهدات ما و اهدای جوایز با تاخیر صورت گیرد.

نجفی ضمن مهم بر شمردن این جشنواره در حوزه فناوری و صنعت اظهار امیدواری کرد در دوره آینده با یک دبیر تازه نفس مسیرش را به خوبی طی کند.
 
* داوران درباره جشنواره صنعتی چه گفتند؟

آرش معیریان از اعضای هیات داوری بخش دانشجویی که در این جلسه حضور داشت با تقدیر از تلاش دست اندرکاران برپایی جشنواره اظهار کرد: با توجه به اینکه درباره فیلم های صنعتی صحبت می کنیم به نظر می رسد از فعالیت های صنعتی روز دنیا عقب هستیم ، خوب است دریچه ای وجود داشته باشد تا آثار شاخص سینمای صنعتی را ببینیم و نشان دهیم. به شخصه خرسند شدم از اینکه در کنار این جشنواره کلاس هایی تخصصی برگزار شد.

احمد ضابطی جهرمی عضو هیات داوران بخش فیلم هم با بیان اینکه از دوره اول با جشنواره فیلم‌های صنعتی همکاری داشته است، گفت: بردن 150 نفر به شهر دیگر بسیار سخت است و همه می‌دانیم برگزاری جشنواره کار پرزحمتی است. با دیدن آثار فیلمسازان هموطنم به این نتیجه رسیدیم که بهتر است با قاطعیت بیشتری جداسازی فیلم‌ها صورت گیرد و فیلم‌های تبلیغاتی با موضوع صنعت را از فیلم‌هایی که محصول تولید و همچنین فیلم‌هایی‌که به شعرِ صنعت می پردازند، جدا کرد.

جهرمی با بیان اینکه در صنعت سیاست و هنر نهفته است، بیان کرد: پرافتخارترین فیلم تاریخ سینما درباره کشف شاعرانگی صنعت است و کسانیکه عمرشان را برای صنعت گذاشته‌اند باید به جنبه‌ای که علمی به صنعت می‌پردازد توجه داشته باشند. در این دوره از جشنواره ناگزیر بودیم چند ملاک کلی را اعمال کنیم و ممکن بود به مستندسازان جفا شود، بنابراین باید ملاک‌ها و اعمال هایمان جزئی‌تر و موشکافانه‌تر باشد.

ناصر باکیده داور بخش پتروشیمی با بیان اینکه در جشنواره فیلم‌های صنعتی، صنعتگران، دانشجویان و سینماگران را مشاهده کرده است، اظهار کرد:  شاید هدف جشنواره از همگرایی، ایجاد وفاق بود. این هدف در شکل ظاهری که اجرای آن به شدت سخت شده، کار را به اتمام نمی‌رساند و باید نگاه جدی‌تری به «از جشنواره تا جشنواره» داشته باشیم و باید دید این فضا را چگونه می‌توانیم برای سیاست‌گذاری تلطیف کنیم.

وی ادامه داد: باید دید چگونه می‌شود نقش دانشجویان را به عنوان رکن اصلی تعریف کنیم. چگونه می‌توان جریان حمایت از تولید را برای هنرمندان ایجاد کنیم. اگر به این موارد توجه داشته باشیم، جشنواره می‌تواند فضای بهتری داشته باشد و حاشیه‌های مثبتی برای آن ایجاد شود.

شهاب‌الدین عادل از داوران بخش عکس جشنواره نیز عنوان کرد: معمولا در این نوع جشنواره‌های موضوعی، مشکل بودجه وجود دارد اما در مجموع، ماهیت این جشنواره‌ها به‌گونه‌ای است که باید وجود داشته باشد زیرا موجب توسعه ملی می‌شود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: امسال در بخش عکس جشنواره فیلم‌های صنعتی تغییراتی دیدم که بسیار خوب بود. سال گذشته برخی‌ها بسیار ساده‌انگارانه به عکس‌های بخش صنعت پرداخته بودند اما امسال تفکیک شده و بسیار امیدوار کننده بود. به نظرم اگر از فیلم‌های بنیادی جریان صنعت و تولید حمایت شود، می‌توان به صنعت کشور امیدوار بود، ضمن اینکه اگر بخش بین‌الملل به جشنواره اضافه شود، رقابت بیشتر می‌شود.

مسعود سفلایی دیگر داور بخش دانشجویی گفت: جشنواره‌هایی مانند فیلم صنعتی نیاز به حمایت بیشتری دارد چرا که موضوع آن اهمیت زیادی دارد. ضمن اینکه جشنواره نیاز به جستجو برای پیدا کردن فیلم‌ها ندارد. فیلم‌های صنعتی هر سال تولید می‌شوند و اگر روزی بودجه سینمایی ایران به صفر برسد، باز هم فیلم صنعتی ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه تقسیم‌بندی فیلم‌ها باید در دوره بعدی جشنواره لحاظ شود، افزود: خوب است برای دوره بعدی آموزش داد که یک فیلم صنعتی چطور ساخته می‌شود و رنگ و بوی دانشگاه را جدی‌تر کرد. مسعود نجفی تلاش کرد تا ساختار دانشجویی حفظ شود که در کنار آن، باید تعداد کارگاه‌ها افزایش یابد و به مبحث جشنواره تا جشنواره جدی‌تر نگاه کنیم. ضمن آنکه حمایت‌ها از این جشنواره باید بیشتر شود.

علیرضا قاسمخان عضو هیات انتخاب بخش فیلم چهارمین جشنواره صنعتی که در این جلسه حضور داشت، نیز گفت: سوال مهم این است که مخاطب اصلی این جشنواره چه کسانی هستند؟ به نظرم باید در برگزاری این جشنواره واقع‌گرا باشیم. اولین مشکل جشنواره فیلم‌های صنعتی این است که جای ثابتی برای برگزاری آن ندارد.  دغدغه اصلی این جشنواره نباید نمایش فیلم‌های تولید شده باشد بلکه باید جایزه جشنواره‌اش مانند جشنواره فیلم فجر افتخارآفرین باشد. یعنی برندگان بگویند توانستیم جایزه جشنواره فیلم‌های صنعتی را بگیریم و با اینکار به صنعت کشور کمک شود.

وی ادامه داد: باید فیلمسازی را داخل خانواده صنعتگران ببریم واگر می‌خواهیم صنعت‌مان دیده شود، باید لایه‌های پنهان آن‌را به تصویر بکشیم. مهم این است که مخاطب ما چه کسانی هستند و به چه دلیل فیلم‌ها نمایش داده می‌شوند.

مهرداد زاهدیان دیگر عضو هیات انتخاب هم برگزاری جشنواره با حداقل‌ها و رساندن آن به دوره چهارم را جای تبریک دانست و اظهار کرد: استمرار آن حائز اهمیت است. من جزو هیات انتخاب بودم و حجم زیادی از فیلم‌ها را دیدیم. به نظر می‌رسد تعریف روشنی از فیلم صنعتی به معنای حرفه‌ای خود وجود ندارد و این نقیصه‌ای است که ربطی به جشنواره ندارد و این موضوع در سطح جامعه تعریف روشنی نیست. ما با مجموعه‌ای از فیلم‌ها مواجه شدیم که رویکرد تبلیغاتی داشتند در حالیکه فیلم صنعتی، فیلم تبلیغاتی نیست.

مرتضی پایه‌شناس از اعضای هیات انتخاب جشنواره نیز بیان کرد: به نظرم بهتر است محل برگزاری جشنواره ثابت و اختتامیه در جاهای مختلفی برگزار شود. ضمن آنکه خوب است نمایش فیلم‌ها را برای جشنواره حتما داشته باشیم. جشنواره صنعتی موجب نزدیکی فیلمسازان و سفارش‌دهنده‎ها می‌شود و یکی از آسیب‌ها این است که در این حوزه زبان مشترکی وجود ندارد.
علیرضا بهرامی داور بخش دانشجویی جشنواره هم اظهار کرد: در دهه‌های گذشته با توجه به کمیت و کیفیت آثار حتی تصمیم گرفته می‌شود که جشنواره دوسالانه برگزار شود تا بخشی از دغدغه‌ها کاهش پیدا کند که در مورد این جشنواره هم می‌تواند چنین اتفاقی بیافتد. اگر با حمایت این جشنواره در سال، یک کتاب و یا یک فیلم ساخته شود، شاید تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

علی منتظری رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره هم با بیان اینکه  اهمیت و ارزش این جشنواره بعدها مشخص می شود، بیان کرد: احساس کردیم در مورد صنعت خلأیی در کشور وجود دارد. به همین دلیل هم سعی در برگزاری این جشنواره کردیم و آن را از جهاد صنعتی شریف شروع کردیم و بعد دبیرخانه آن را به جهاد هنر بردیم.

این مدیر فرهنگی با بیان اینکه باید اقتصاد و تولید ملی را در دستور کارعمومی قرار دهیم، خاطرنشان کرد: باید  به موضوع فیلم صنعتی که پیشرفت کشور و تولید ملی است بیشتر توجه داشته باشیم.
 
* رئیس جهاد دانشگاهی: هنوز تصمیم به پیشرفت دانش‌بنیان نگرفته‌ایم

در بخش پایانی این جلسه، حمیدرضا طیبی در سخنانی فرهنگ‌سازی برای رسیدن به پیشرفت کشور را از فلسفه‌های اصلی تشکیل جهاد دانشگاهی دانست و گفت: توسعه فرهنگی به عنوان زیرساخت اصلی و توسعه علمی، فناوری و آموزش‌های کیفی از مسائل موثر در پیشرفت کشور هستند.

وی ادامه داد: از سال 59 تا به امروز سعی کردیم توان کشور را در رسیدن به پیشرفت، الگوسازی کنیم و کارهای شاخص و علمی هم انجام شده است. در اساسنامه ما قید شده برای اینکه نتیجه پژوهش‌هایی که انجام می‌شود، در اختیار جامعه قرار گیرد و تبدیل به یک اقتصاد دانش بنیان شود، باید تا تولید صنعتی و نیمه صنعتی پیش برویم.

طیبی خاطرنشان کرد:  مشکلاتی که دوستان اشاره کردند، درست است. باید بگوییم که ما در کشور هنوز تصمیم به پیشرفت دانش بنیان نگرفته‌ایم. پیشرفت الزامات خاص خود را دارد. باید از هنر برای پیشرفت کشور کمک کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان تصریح کرد: همانطور که دکتر جهرمی اشاره کردند، فیلم‌های آموزشی، تبلیغاتی و صنعتی با هم متفاوت است. باید جریانی در حمایت از تولید راه بی‌اندازیم و این امر زمانی اتفاق می‌افتد که کشور موتورش راه بیافتد که تا به امروز متاسفانه این اتفاق نیافتاده است.   

بر اساس این گزارش، علی متقیان مدیرعامل ایسنا و عضو شورای سیاست گذاری جشنواره از دیگر حاضران در این جلسه بود.

در پایان جلسه، حاضران لوح‌های تقدیر خود را از دکتر طیبی و دکتر منتظری دریافت کردند.


تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - 24 September 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن