تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤثّرترين وسيله جلب رحمت خدا اين است كه خيرخواه همه مردم باشى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796989641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرصت استثنایی شغلی: رئیس جمهور نشدید، مدیرعامل قرمز و آبی شوید!


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: فرصت استثنایی شغلی: رئیس جمهور نشدید، مدیرعامل قرمز و آبی شوید!
مردم می پرسند اگر قرار بود جریمه های فیفا را مدیرعامل ها یا اعضای هیات مدیره باشگاه از جیب خودشان بپردازند باز هم اینطور برخورد می کردند و اجازه می دادند که بازیکن سرخود و بدون مشاوره برود و چنین خسارتی به بار بیاورد؟
عصرایران؛ احسان محمدی- تلاطم باشگاه استقلال برای فوتبال ایران کم بود که بحران پرسپولیس و مهدی طارمی از راه رسید. در این میان اما مدیران عامل/سرپرست دو باشگاه مثل کوه سرجایشان هستند و انگار همه مقصر هستند جز آنها!


برخی از هواداران استقلال معتقدند که وزیر ورزش «پرسپولیسی» است و تنها هوای قرمزها را دارد برای همین روزگار استقلال اینطور شده، کسانی هم می گویند اینها «توهم توطئه» است و ضعف مدیران این تیم باعث شده آنها در رده شانزدهم لیگ قرار بگیرند.


فاجعه قرارداد ناکام مهدی طارمی با ریزه اسپور هم البته تازگی ندارد ولی مردم می پرسند اگر قرار بود جریمه های فیفا را مدیرعامل ها یا اعضای هیات مدیره باشگاه از جیب خودشان بپردازند- واقعاً از جیب خودشان_ باز هم اینطور گشاده دستانه برخورد می کردند و اجازه می دادند که بازیکن سرخود و بدون مشاوره برود و چنین خسارتی به بار بیاورد؟


در موسم ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری امسال 1636نفر از جمله یک خانم 92 ساله موفق به ثبت نام در وزارت کشور شدند. همه آنها وقت صرف کردند و با انبوهی مدرک سودای رئیس جمهور شدن داشتند. فارغ از اینکه برخی از آنها برای جلب توجه و شوخی و خنده وارد این نمایش شدند، کسانی بودند که بدون هیچ تجربه و تخصصی با اعتماد به نفس آمدند و گفتند اگر انتخاب شوند می توانند مملکت را اداره کنند.


چرا؟ چون گمان می کنند که کار رئیس جمهور توزیع کردن پول نفت بین مردم است. فرمولی ساده! نفت می فروشیم، پولش را تبدیل می کنیم به حقوق و یارانه و توزیع می کنیم بین ملت! همه چیز را با پول می شود خرید. مگر «محمود احمدی نژاد» وقتی رئیس جمهور شد به حسن روحانی  دبیر اسبق شورای امنیت ملی که مسئول پرونده هسته‌ای ایران نگفت: شما همین حالا به البرادعی زنگ بزنید و بگویید ما کل مخارج آژانس را می‌دهیم ...تا علیه ایران موضع نگیرند!

فرصت استثنایی شغلی: رئیس جمهور نشدید، مدیرعامل قرمز و آبی شوید!

در چند سال اخیر تصویری که از مدیرعامل های انتصابی باشگاه های پرسپولیس و استقلال داشته ایم این بوده که به محض نشستن روی صندلی گفته اند باشگاه چند میلیارد تومان بدهکار است، بعد با بذل و بخشش از هزینه بیت المال بازیکن داخلی و خارجی خریده اند، نتیجه گرفته اند یا نگرفته اند و بر بدهی های افزوده اند و رفته اند!... چرخه ای که مدام تکرار می شود بدون اینکه نیاز باشد به افکار عمومی پاسخی روشن بدهند که عملکردشان چطور بود. اصلاً افکار عمومی را چه به این جسارت ها؟! «بیت المال» خوب است اما «مردم» نباید زیاد در چگونگی هزینه کردن آن کنجکاوی کنند! 


بیشتر آنها مهمترین مشکل شان را «فقدان یا کسری بودجه» عنوان می کنند. یعنی اگر پول اندازه کافی باشد پرسپولیس و استقلال کاری می کنند که بارسلونا و رئال هم به گرد پایشان نرسند. تا حالا شنیده اید که یک مدیرعامل یا سرپرست این دو باشگاه بگوید ما به دلیل مدیریت ضعیف یا اشتباهات استراتژیک یا خطای راهبردی ما نتیجه نگرفتیم؟ فقط بودجه، بودجه و بودجه! 


این اتفاقات در کشوری رخ می دهد که میلیون ها نفر طبق اعلام رسمی برخی مقامات «زیرخط فقر» زندگی می کنند. که کارگرانی ماههاست حقوق نگرفته اند و بچه هایشان این مهر هم به مدرسه رفتند. با کیف و کفش نو؟ با امیدواری؟! با ... 


تجربه نشان می دهد که علیرغم همه گلایه کردن های مدیران در این کشور، اتفاقاً پول و بودجه هست، آنچه نیست «مدیریت» هزینه کردن آن است. آنچه در باشگاه استقلال و پرسپولیس رخ می دهد نمای کوچکی از مدیریت در کُل کشور است که به دلیل فضای آزاد رسانه ای حاکم بر ورزش همگان از آن مطلع می شوند وگرنه گمان نکنید در نهادها و وزارتخانه های دیگر همه چیز طبق ضوابط و استاندارها رخ می دهد و از این خسارت ها نمی دهیم. می دهیم و چون رسانه و روشنگری نیست یا هست و «مجال گفتنش» نیست زیر فرش پنهان می شود تا اینکه ناگهان فریاد بر می آورند که در فلان بانک و وزارتخانه «اختلاس» شد و بگیرید آن که به کانادا رفته است!


با این شکل و سیاق نگاه به مدیریت، هر ایرانی اگر رای نیاورد و نتواند رئیس جمهور شود از این شانس برخوردار است که مدیرعامل پرسپولیس و استقلال شود! فقط بودجه بدهید از بیت المال باقی ماجرا کاری ندارد! 


تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - 24 September 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن