تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796915533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئیات الکترونیکی شدن عوارض آزادراهها


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: جزئیات الکترونیکی شدن عوارض آزادراهها
معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت اعلام کرد: در صورتی که موانع قانونی یا اجرایی خاصی به وجود نیاید، امکان اجرایی شدن طرح الکترونیکی شدن عوارض آزادراهی در سراسر کشور تا پایان سال جاری وجود خواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز : سید حسین میرشفیعی، توضیح داد: در زمینه‌ی الکترونیکی شدن این عوارض از ماه‌ها پیش مطالعاتی دقیق صورت گرفته و ابعاد مختلف این موضوع مورد بررسی و اظهارنظرهای کارشناسی قرار گرفته است تا کار حتی به مرحله‌ی انتخاب سرمایه گذار و آغاز فرآیند اجرایی نیز برسد.


به گفته وی، در چارچوب این طرح که امکان آن وجود دارد در صورت برطرف شدن پیش نیازها تا پایان سال جاری به مرحله اجرا برسد، کلیه باچه‌های اخذ عوارض در آزاد راه‌های کشور جمع آوری خواهند شد و طبق اطلاعات ثبت شده پلاک خودروهای عبوری نرخ عوارض محاسبه می‌شود.


معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت درباره چگونگی پرداخت عوارض از سوی مسافران نیز اظهار کرد: هر خودروی شخصی که پلاک آن به نام یک فرد ثبت شده نیاز به اعلام یک شماره تلفن همراه داشته است. در چارچوب این طرح پس از اعلام عبور خودرو از محل آزاد راه اطلاعات مربوط به عوارض به همان شماره تلفن اعلام می‌شود و مسافر می‌تواند از طریق راه‌های پیش بینی شده نسبت به پرداخت آن اقدام کند.


میرشفیعی ادامه داد: یکی از طرح‌ها این است که از طریق اپلیکیشن‌های تلفن همراه مسافر کیف پول خود را شارژ کند تا در صورت وجود اعتبار کافی به طور خودکار نرخ عوارض کسر شود، اما در صورتی که مبلغ لازم وجود نداشته باشد به مسافر بین 24 تا 48 ساعت زمان داده خواهد شد تا نسبت به پرداخت عوارض اقدام لازم را انجام دهد و در غیر این صورت با جریمه مواجه می‌شود.


وی در پاسخ به این سوال که الکترونیکی شدن دریافت عوارض آزاد راهی چه تاثیری در نرخ این عوارض خواهد گذاشت، تاکید کرد: با جمع آوری گیت‌های اخذ عوارض در آزاد راه‌ها هزینه‌ بهره‌برداری از این طرح‌ها پایین می‌آید و از این رو امکان بازگشت سرمایه برای سرمایه گذاران هر پروژه افزایش می‌یابد. از این رو نمی‌توان نسبت به کاهش نرخ عوارض صحبتی کرد، اما امکان آن وجود دارد که در کمیته قیمت گذاری عوارض که به طور سالانه تشکیل می‌شود با لحاظ کردن کاهش این هزینه‌ها تاثیری مثبت در ثابت ماندن یا پایین ماندن نرخ رشد عوارض وجود داشته باشد.


معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مثبت الکترونیکی شدن اخذ عوارض در آزاد راه‌های ایران، تاکید کرد: یکی از این ظرفیت‌ها مربوط به میزان سفر هر یک از مسافران در این آزاد راه می‌شود، در شرایطی که در زمان وجود گیت‌ها مسافر باید مبلغ کامل عوارض آزاد راهی را پرداخت می‌کرد، اما در صورت الکترونیکی شدن امکان آن وجود دارد که در مسافت‌های کوتاه‌تر نرخ عوارض جابه‌جا شود در کنار آن در صورت بررسی شرایط هر پروژه امکان آنکه نرخ عوارض در ایام مختلف سال ، ایام مختلف هفته و ساعت‌های متفاوت شبانه روز متغیر تعیین شود وجود دارد که البته نیاز به بررسی‌های دقیق خواهد داشت.


میرشفیعی خاطر نشان کرد: هرگونه تصمیم‌ گیری درباره‌ی نرخ عوارض به عهده کمیته مسوول این موضوع است، اما می‌توان انتظار داشت که با اجرایی شدن طرح الکترونیکی کردن عوارض آزاد راهی در برخی حوزه‌ها نرخ نهایی برای استفاده مردم به صرفه‌تر باشد و البته هزینه بهره‌برداری از جاده‌ها نیز برای سپرده گذاران کاهش یابد.




منبع: خبرگزاری ایسنا




۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن