تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796999312




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر خارجه آمریکا: ایراد برجام تاریخ انقضای آن است/ گفت و گویم با ظریف تند نبود


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: وزیر خارجه آمریکا: ایراد برجام تاریخ انقضای آن است/ گفت و گویم با ظریف تند نبود


وزیر خارجه آمریکا بعد از شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام، گفت توافق هسته‌ای با ایران به افزایش ثبات در منطقه منجر نشده است.

به گزارش فارس، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه شب پس از شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام در جمع خبرنگاران حاضر شد.


وی در مورد نشست کمیسیون مشترک گفت: «همه طرف‌ها نظرات خود را رک و صریح اعلام کردند. امیدوارم برای دیگران مفید بوده باشد، از نظر من نشست مفیدی بود.»

تیلرسون ادامه داد: «روشن است که ما مسائل قابل توجهی با این توافق داریم و رئیس‌جمهور هم به صراحت نگرانی‌های خود را در مورد این توافق، کمبودهای آن و اجرای آن اعلام کرده است.»

او گفت انتظار از توافق هسته‌ای این بوده است که به ثبات در منطقه افزایش یابد، اما «متأسفانه از زمان تائید توافق، تنها چیزی که در منطقه رخ نداده، همین بوده است.»

وی ایران را در این زمینه مقصر خواند و بار دیگر ادعاهای واشنگتن در مورد فعالیت‌های منطقه‌ای و موشکی ایران را تکرار کرده و آن‌ها را با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ناهمخوان خواند.

تیلرسون گفت هرچند از «منظر فنی» ایران به توافق پایبند بوده، اما انتظارات از توافق را برآورد نکرده است. وی گفت واشنگتن به نحوی که در تناقض با برجام نباشد، به تقابل با اقدامات منطقه‌ای ایران پرداخته است.

وزیر خارجه آمریکا گفت یکی از ایرادات برجام تاریخ انقضا داشتن آن است، به این معنی که محدودیت‌های ایران بعد از یک بازه زمانی رفع می‌شود، و «ایران برای رئیس‌جمهور کاملا غیرقابل قبول» است.

وی گفت تا زمانی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم نهایی خود در مورد توافق را اتخاذ نکرده، واشنگتن به برجام پایبند خواهد بود.

تیلرسون در مورد تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا، گفت تیلرسون این موضوع را با کسی در میان نگذاشته و به وقتش آن را اعلام می‌کند، «حتی وقتی "ترزا می" نخست‌وزیر بریتانیا از او خواست تصمیمش را بگوید، او گفت نه.»

وزیر خارجه آمریکا در مورد اظهارات «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که گفت همه موافق بودند که ایران به توافق پایبند بوده، گفت: «از منظر فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنان تائید کرده است که ایران به توافق پایبند بوده است. در این نشست هم کسی این موضوع را رد نکرد.»

وی در مورد نظرش در مورد وزیر خارجه ایران و اینکه آیا می‌توان با او مذاکره کرد، گفت: «خوب مردم ایران، مردم بسیار تحصیل‌کرده و پیچیده‌ای هستند. سران آن‌ها هم بسیار تحصیل‌کرده و پیچیده هستند. وزیر خارجه [محمد جواد] ظریف هم در همین دسته است.»

تیلرسون ادامه داد: «اما اینکه آیا می‌توانیم با هم به توافق برسیم، بحث دیگری است. ما قطعا دیدگاه‌هایی کاملا متفاوت در مورد این رابطه داریم.»

وزیر خارجه آمریکا افزود: «یکی از بزرگترین چالش‌هایی که پیش رو داریم، رسیدن به نوعی درک از تعریف این رابطه ایالات متحده و ایران است، چراکه این رابطه‌ای دیرینه نیست، بلکه رابطه‌ای نسبتا جدید است که حدود ۴۰ سال است که به این شکل است.»

وی با متهم کردن ایران به مخدوش کردن رابطه دوجانبه، گفت: «این رابطه‌ای است که هرگز یک برهه مثبت ثابت نداشته است. فکر می‌کنم که اگر قرار باشد روزی گفت‌وگو کنیم، شروعش این است که آیا قرار است همیشه اینطور باشد، در دوره ما و فرزندانمان و نوه‌هایمان؟ ما هرگز چنین گفت‌وگویی نداشته‌ایم.»

تیلرسون افزود: «نمی‌دانم، باید ببینیم. این فرصت خوبی برای دیدار و دست دادن بود. لحن ما کاملا به دور از احساسات بود، سر هم فریاد نکشیدیم و به سمت هم کفش پرتاب نکردیم.»

وی ادامه داد: «لحن ما به هیچ وجه عصبی نبود و گفت‌وگویی کاملا روراست در مورد دیدگاه بسیار بسیار متفاوتمان درباره این توافق داشتیم.»

تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - 21 September 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن