تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796641261




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش ها به سخنرانی جنجالی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل؛ ونزوئلا محکوم کرد،


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



واکنش ها به سخنرانی جنجالی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل؛ ونزوئلا محکوم کرد،
نخستین سخنرانی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با واکنش ها و انتقادات بسیاری از سوی رهبران و مقامات جهانی روبرو شد. واکنش ها به سخنرانی جنجالی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل؛ ونزوئلا محکوم کرد، سناتورهای آمریکایی هم انتقاد کردند
روز نو : نخستین سخنرانی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با واکنش ها و انتقادات بسیاری از سوی رهبران و مقامات جهانی روبرو شد.
واکنش ها به سخنرانی جنجالی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل؛ ونزوئلا محکوم کرد، سناتورهای آمریکایی هم انتقاد کردند
 
به گزارش روز نو ، سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیشتر بر محور ایران و کره شمالی تمرکز داشت.
«امانوئل ماکرون» رئیس ‌جمهور فرانسه پس از سخنان دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: «برجام بهترین توافق ممکن است و خروج از آن تصمیم اشتباهی است و آمریکا نباید این کار را انجام دهد.»
ماکرون همچنین از تصمیم خود برای مذاکره با ترامپ در این خصوص در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک و بیان اهمیت پایبندی آمریکا و سایر طرفین مذاکره با ایران به برجام خبر داد.
تنها فردی که از این سخنرانی تقدیر کرد، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود. «بنیامین نتانیاهو» نخست ‌وزیر رژیم صهیونیستی سخنرانی ترامپ در سازمان ملل را «شجاعانه و صریح» توصیف کرد! و دقایقی پس از سخنرانی ترامپ، در صفحه توییتر خود نوشت: «در بیش از 30 سالی که با سازمان ملل سر و کار دارم، هرگز سخنرانی ‌ای تا این حد شجاعانه و صریح نشنیده بودم. رئیس ‌جمهور ترامپ حقیقت را در مورد خطراتی که جهان را تهدید می ‌کند گفت و مقابله صریح با آنها برای اطمینان از آینده بشریت را خواستار شد.»
«ریچارد هاس» رئیس «شورای روابط خارجی» آمریکا هم در صفحه توییتر خود نوشت: «سخنرانی ترامپ در سازمان ملل تکرار «محور شرارت» (جرج دبلیو بوش) بود با این تفاوت که (شمار کشورهای این محور) از سه به دو رسیده: عراق حذف شده ولی ایران و کره شمالی در این محور باقی مانده‌اند.»
وزیر خارجه سوئد نیز بلافاصله پس از سخنرانی ترامپ در مصاحبه ای گفت: ترامپ سخنرانی اشتباهی را در زمانی اشتباه و برای مخاطبانی اشتباه ایراد کرد! او منشور سازمان ملل را نقض کرد.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، توافق هسته ای ایران را ننگین ترین معامله آمریکا نامید.
وی همچنین اعلام کرد که «معامله هسته ای با ایران یکی از بدترین معاملاتی بوده است که آمریکا تا کنون به انجام رسانده است. ما نمی توانیم این موافقت نامه را قبول کنیم که عملا به اجرای بی وقفه برنامه هسته ای خدمت می کند».
به گفته ترامپ، اجرای مفاد برجام برای آمریکا شرم آور است.
رسانه های اسرائیلی نیز نوشتند که ترامپ در سخنرانی خود یک کلمه هم درباره صلح در خاورمیانه یا درباره نزاع عرب ها و اسرائیلی به زبان نیاورد.
 دولت ونزوئلا سخنان ترامپ علیه این کشور را به شدت محکوم کرد و این سخنان را تبعیض آمیز توصیف کرد.
سخنان ترامپ در مورد کره شمالی و ایران با واکنش های منفی در داخل آمریکا نیز مواجه شد. «دایان فینشتاین» سناتور ایالت «کالیفرنیا» در صفحه توییترش نوشت: «سازمان ملل محلی برای حمایت و ارتقاء صلح است. اما امروز رئیس جمهور ترامپ از این جایگاه به عنوان صحنه ای برای تهدید به جنگ استفاده کرد.»
«مارک تاکانو» سناتور دموکرات ایالت «کالیفرنیا» نیز سخنرانی ترامپ را به شکل شگفت آوری بی پروا خواند که می تواند به قیمت جان میلیون ها نفر تمام شود.
«باربارا لی» دیگر سناتور آمریکایی نیز سخنان ترامپ را مورد انتقاد قرار داد و آن را به عنوان «سخنرانی خطرناک» و اهانت به توافق هسته ای ایران توصیف کرد.
اما «میت رامنی» رقیب جمهوری خواه ترامپ در انتخابات نوامبر 2016 که زمانی منتقد او بود، سخنرانی ترامپ را سخنرانی قوی خواند که توانایی مقابله با چالش های جهانی را دارد.
کارل بیلدت» وزیر خارجه سابق سوئد نیز در پیامی توییتری از اظهارات ترامپ علیه ایران انتقاد کرد و نوشت: «به نظر می رسد ترامپ تحت فشار نتانیاهو قصد دارد آمریکا را درگیر جنگ منطقه ‌ای با ایران کند. (در صورت وقوع چنین جنگی)، اروپا متضرر خواهد شد. همه ما متضرر خواهیم شد.»
بیلدت در پیامی دیگر نوشت: برای نخستین بار است که یکی از روسای جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به مسئله فلسطین اشاره نکرد.
«جان کربی» سخنگوی پیشین وزارت خارجه آمریکا نیز در پیامی نوشت: «ترامپ فرصت بسیار خوبی را در سازمان ملل از دست داد. شرمساری واقعی اینجا است که او به جای همکاری و احترام دو جانبه، از درگیری و منازعه صحبت می کند.»
«جان بولتون» نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد نیز همراستا با نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اعلام رضایت از سخنرانی ترامپ در پیام توییتری نوشت: «سخنرانی ترامپ بهترین عملکرد او از آغاز دوران ریاست‌ جمهوری ‌اش بود. او به شکلی صریح و بی‌ پرده از کره شمالی و ایران انتقاد کرد.»
خبرنگاران رسانه های خارجی نیز در توییتر به این سخنرانی واکنش نشان دادند. خبرنگار فایننشال تایمز نوشت: ترامپ در سخنرانی خود در سازمان ملل دو جنگ را اعلام کرد و حالا دیگر سخت است باور کنیم وی از توافق هسته ای با ایران خارج نخواهد شد.
در واکنش دیگری، شبکه خبری سی ان ان نوشت: «از ترامپ هر وقت در مورد مسائل مهم می پرسند، می گوید: خواهید دید که چه اتفاقی می افتد. در سازمان ملل نگرانی های جدی درباره پایبندی آمریکا به توافق هسته ای وجود دارد.»
«نایجل فاراژ» سیاستمدار انگلیسی و رهبر سابق «حزب استقلال پادشاهی متحد» (یوکیپ) نیز در پیامی در توییتر مدعی شد این سخنرانی محبوبیت ترامپ را در میان مردم انگلیس افزایش خواهد داد.
«ایوانکا ترامپ» دختر رئیس جمهور آمریکا نیز سخنرانی پدرش را در مجمع عمومی مورد ستایش قرار داد.
«مایکل مور» کارگردان مطرح آمریکایی در توییتی نوشت: «مضمون سخنرانی ترامپ در سازمان ملل متحد را می توان این چنین کوتاه کرد: «ما بزرگترین ماشین جنگی جهان را به دست آوردیم.»
 
 
ترامپ تهدید به «نابودی کامل» کره شمالی کرد
رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود کره شمالی را به «نابودی کامل» در صورت عدم عقب نشینی پیونگ یانگ از برنامه هسته ای اش تهدید کرد.
دونالد ترامپ همچنین «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را «مردی موشکی» خواند که ماموریتی «انتحاری» دارد.
سخنان دونالد ترامپ در مجمع عمومی مستقیم ترین تهدیدی بود که تاکنون از سوی او علیه کره شمالی مطرح شده است.
رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: «آمریکا قدرت و صبر زیادی دارد، اما اگر مجبور به دفاع از خود و متحدانش شود، چاره ای نخواهیم داشت به جز اینکه کره شمالی را کاملا تخریب کنیم.»
هیئت نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل تاکنون واکنشی به سخنان دونالد ترامپ نشان نداده است.


منبع: جماران


تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن