تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797646154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قیمت خانه‌هایی که در همسایگی مسجد قرار دارند، پایین آمده/ آیت‌الله مکارم: یکی از آفات بزرگ در مداحی، صداهای آزاردهنده است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: قیمت خانه‌هایی که در همسایگی مسجد قرار دارند، پایین آمده/ آیت‌الله مکارم: یکی از آفات بزرگ در مداحی، صداهای آزاردهنده است
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، گفت: هیئت‌های مذهبی‌ و مداحان اهل بیت(ع) در بسیاری از مسائل اجتماعی در سطح جامعه جامعه اثر گذار هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

این مرجع تقلید شامگاه دوشنبه در همایش مداحان و هیئات مذهبی قم در سالن همایش مدرسه علمیه امام کاظم (ع)،  اظهار کرد: مداحی و فعالیت هیئت‌های مذهبی یک سنت باارزش است که باید حفظ شود و یکی از عوامل مهم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز تاثیرات همین هیئت‌های مذهبی بود.در این هیئت‌ها، باید اخلاق، احکام و عقاید اسلامی را به بهترین نحو ترویج کرد چون امروز نسل جوان نیازمند فراگیری این احکام و عقاید اسلامی و دینی است.

به گزارش آفتاب نیوز، در این هیئت‌ها عده‌ای به عنوان مداح و خطیب و یا گرداننده مراسم‌ها حضور داشتند و اعیاد و یا آئین عزاداری‌ها را در کنار هم برگزار می‌کردند.در این هیئت‌ها یکی از ویژگی‌های مهم، حضور فعال جوانان بود چرا که هیئت‌ها در جذب جوانان به سمت تشکیلات سید الشهداء موفق بودند. برای جذب جوانان باید از بهترین لحن‌ها و ابزارها استفاده کرد. اگر هیئت‌های مذهبی از جذب جوانان عاجز شوند دیگران این قشر را به سمت خود جذب می‌کنند.

وی همچنین در توصیه‌هایی گفت:مداحی برای اهل بیت(ع) نیاز به آموزش دارد و از طرفی مداحان باید با صوت و لحنی زیبا و محتواهای مناسب معرفتی به مدح بپردازند. برنامه‌های مذهبی نیز باید طبق شرایط مخاطبین و مستمعین اجرا شود و طولانی کردن مجالس و برنامه‌ها یکی از ایرادات در برخی از مجالس است که باید مورد توجه قرار گیرد.صدای بلند بلندگوها همسایگان را اذیت نکند.

یکی از آفات بزرگ در مداحی، این صداهای آزاردهنده است. همچنین برخی از جوانان برای جذب مردم به سمت هیئت‌های مذهبی از هر لحنی برای مداحی استفاده می‌کنند که صحیح نیست.سخنرانی‌هایی که در آن از تعبیرات اغراق آمیز استفاده می‌شود و موجب وهن معصومین(ع) می‌گردد نیز جایز نیست. از سوی دیگر، مداحان باید با خوش خلقی و خوش قولی در این مجالس حضور یابند.

وی با گرامیداشت عید سعید خم نیز خاطرنشان کرد: نامه اعمال انسان حب و محبت به امیرالمؤمنین(ع) است همه باید تلاش کنند محبت ظاهری خود را به محبت باطنی نسبت به امیرالمومنان تبدیل نمایند تا نامه اعمال آن ها در دست راست قرار گیرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با قدردانی از برگزاری راهپیمایی روز عید غدیر بیان کرد:توصیه های زیادی در زنده نگاه داشتند امر اهل بیت(ع) شده است که البته بخش مهمی از این وظایف بر عهده مداحان و هیئت های مذهبی است.

منبع: ایسنا




۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن