تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796396525




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه متکی به فرد نبودند/ سیدمحمد خاتمی فرصتی عظیم برای کل کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه متکی به فرد نبودند/ سیدمحمد خاتمی فرصتی عظیم برای کل کشور است
معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات گفت: بعضی‌ها به خاطر تخطئه کردن حرکت اصلاح‌طلبی عنوان می‌کنند که اصلاح‌طلبان به فرد متکی هستند اصولاً اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه اتکایشان به فرد نبوده بلکه به عقلانیت، و خردجمعی اتکا داشتند.
روز نو : معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات گفت: بعضی‌ها به خاطر تخطئه کردن حرکت اصلاح‌طلبی عنوان می‌کنند که اصلاح‌طلبان به فرد متکی هستند اصولاً اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه اتکایشان به فرد نبوده بلکه به عقلانیت، و خردجمعی اتکا داشتند.


به گزارش روز نو : مرتضی مبلغ  درباره شورای عالی سیاست‌گذاری و تشریح ساز و کار آن در دور جدید با بیان این‌که سال ۹۲ شرایط خاصی در کشور حاکم بود ما وقت کمی داشتیم باید به گونه عمل می‌کردیم که نتایج امروز حاصل شود، گفت: اصلاح‌طلبان حرکتی متناسب با آن برهه زمانی انجام دادند‌ و گام‌های اول، دوم و سوم با یک روند تکاملی و مثبت طی شد.


وی ادامه داد: برای انتخابات سال بعد یعنی اسفند ۹۴ طبیعتا باید ما نسبت به دوره گذشته قوی و منسجم عمل می‌کردیم، بنابراین با مطالعاتی که دوستان انجام دادند و همچنین بررسی و تجارب به دست آمده باید گام جدیدتری برداشته می‌شد، شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در همان سال شکل گرفت و ایفای نقش کرد.


این عضو کمیته شورای ارزیابی اصلاح‌طلبان سپس با اشاره به اینکه تجربه سال ۹۴ پیش‌زمینه فعالیت انتخابات امسال شد، عنوان کرد: سال ۹۶ با توجه به دستاوردها و نقاط ضعفی که از قبل مشخص شده بود و با اولویت‌بندی ضرورت‌ها، گام سوم برداشته شد. شورای عالی با ترکیب جدیدش اقدامات لازم را انجام داد.


وی ادامه داد: بعد از انتخابات با توجه به پیشرفت جامعه و تحول شرایط و متوجه شدن نقاط ضعف ضرورت‌های جدیدی به وجود آمده، فضایی را ایجاد کرده که نیازمند سازوکاری اجماعی و حرکت جبهه‌ای اصلاح‌طلبان بوده و باید تجدیدنظری در عملکرد آن صورت بگیرد تا جریان اصلاحات بتوانند چابک‌تر، کارآمدتر و فراگیرتر به راه خودشان ادامه بدهند.


معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات تاکید کرد: چندین محور باید مورد بررسی قرار گیرد. امروز مشخص شده است احزابی که عضو هستند میزان فعالیت، سرمایه‌گذاری و وقتی که می‌گذارند کاملاً متفاوت است.


وی خاطرنشان کرد: مشاهده می‌کنیم برخی از احزاب با تمام وجود و توان خود، در شورا حضور دارند و هر آن‌چه که در چنته دارند به صحنه می‌آوردند اما در مقابل بعضی‌ها ضعیف‌تر و یا حداقلی فعالیت می‌کنند.


مبلغ تاکید کرد: حرکت جبهه‌ای حرکتی است که همه احزاب باید نقش خودشان را ایفا کنند و امروز باید مشخص شود اگر قرار است احزاب عضو باشند ساز و کار مشخص شود.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تشریح کرد: باید مطالعه شود که احزاب چگونه می‌توانند موثر، کارآمد و کارساز حضور پیدا کنند و این طور نباشد که بار اصلی روی دوش برخی نباشد و برخی دیگر در حاشیه عمل کنند اما با این حال از مزایا استفاده کنند.


وی ادامه داد: بحث دیگر حضور شخصیت‌های حقیقی و چهره‌های غیر‌حزبی است که خود دارای دو محور مهم است. نخست این‌که بسیار مهم است که چهره‌های به اصطلاح حزبی بتوانند جامعه اصلاح‌طلبی را نمایندگی کنند و سپس آنکه  انتخاب این افراد دموکراتیک باشد؛ یعنی از پایین به بالا تصمیمات گرفته شود و به صورت جمعی مورد تایید قرار بگیرند.


مبلغ خاطر نشان کرد: ساختار و ساز و کارهای فعالیت باید مشخص شود تا فعالیت‌های جبهه‌ای ساز و کار موثر و قابل قبول داشته باشند.


معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال که عده‌ای مطرح می‌کنند جریان اصلاحات متکی به فرد است و نباید این چنین باشد، گفت: معتقدم برخی از سخنان به گونه‌ای مطرح می‌شود که ظاهرش بیشتر از محتوا و واقعیت وجودی آن است. اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه متکی به فرد نبودند.


وی تاکید کرد: اصلاح‌طلبی یکی از آموزه‌هایش این است که با خردجمعی حرکت کند. آنان در عین تکثر سعی می‌کنند وحدت داشته باشند و این متعلق به امروز نیست. از ابتدا هم اصلاح‌طلبان به همین منوال گام برداشته‌اند و در طول انتخابات نیز همین بوده‌اند.


ملبغ ادامه داد: این که بعضی‌ها چنین دیدگاهی را تکرار می‌کنند که اصلاح‌طلبی نباید متکی به فرد باشد در واقع یک نوع برداشت اشتباه از مطلب شده یا یک مغالطه صورت گرفته و یا بعضی‌ها به خاطر تخطئه کردن حرکت اصلاح‌طلبی این‌گونه حرف می‌زنند. اصولاً اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه متکی به فرد نبوده، بلکه به عقلانیت و خردجمعی اتکا داشتند.


 وی افزود: یک شخصی مثل آقای خاتمی به دلیل پیشینه فرهیختگی، صداقت، اندیشه والایی که دارد و شناخت عمیقی که مردم از ایشان دارند، مورد اعتماد گسترده اقشار مختلف جامعه قرار می‌گیرد. چنین شخصیتی برای کشور و برای اصلاح‌طلبان که ایشان را قبول دارند و مدافع خط مشی وی هستند، فرصتی عظیم و بزرگ است.


این عضو کمیته ارزیابی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: وجود این واقعیت در جامعه معنایش این نیست که همه حرکت‌ها متکی به فرد است. بعضی‌ها ته دلشان می‌گویند که آقای خاتمی چرا چنین جایگاهی دارد؟ ایشان شخصیت فرهیخته‌ای هستند که مردم قبولشان دارند. طبیعی است که نزد مردم این گونه باشند.


مبلغ خاطرنشان کرد: طبعا آقای خاتمی اصلاح‌طلب و در واقع دایر بر مدار اصلاح‌طلبی است. اصلاح‌طلبان در دل خودشان یک چهره‌ای دارند که‌ از مقبولیت در جامعه برخودار است که طبیعی در مواقع انتخابات حرکت جبهه‌ای اصللاح‌طلبان با حضور و نقش وی منجر به تحولات تاریخی شود.


منبع: ایلنا


تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن