تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796666163




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ثبت نام 44 هزار بازنشسته برای طرح تسهیلات خودرو با سود کمتر


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: ثبت نام 44 هزار بازنشسته برای طرح تسهیلات خودرو با سود کمتر
روابط عمومی صندوق بازنشستگی ضمن توضیح درباره این طرح اطلاعاتی نیز درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان و دیگر خدمات ارایه شده در جهار سال اخیر ارایه داده است.
عصر ایران- در پی انتشار مقاله ای در «عصر ایران» با عنوان «شوخی لیزینگی با بازنشستگان ایرانی» که در انتقاد از طرح فروش اقساطی خودرو به بازنشستگان کشوری و البته با هدف تأکید بر تکریم بیشتر بازنشستگان نوشته شده بود اداره کل روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری توضیحی فرستاده و در آن اطلاعات آماری متنوعی ارایه کرده است.

جدای اطلاعات و استدلالات قابل توجه در این جوابیه جا دارد از لحن و ادبیات متن که با بسیاری از پاسخ های کلیشه ای ادارات و دستگاه های دولتی کاملا متفاوت است تشکر کنیم.


متن توضیح یا جوابیه که عنوان همدلانه « مرهمی بر روزگار سخت بازنشستگی» را بر پیشانی دارد از این قرار است:

سایت تحلیلی خبری عصر ایران در گزارشی با عنوان «شوخی لیزینگی با بازنشستگان ایرانی!» به انتقاد از طرح فروش اقساطی خودرو به بازنشستگان کشوری پرداخته است.

ضمن قدردانی از سایت عصر ایران برای تهیه این گزارش و دغدغه رسانه ای آن، باید گفت با نگاهی به آمار ثبت نام بازنشستگان کشوری می‌توان فهمید که به‌رغم گفته این سایت، تعداد ثبت نام کنندگان در این طرح، فراتر از حد تصور مسئولان صندوق بازنشستگی کشوری بوده است.

 به گونه‌ای که برای ارائه تسهیلات خودرو در این طرح به یک هزار نفر از بازنشستگان کشوری، اکنون باید از بین بیش از 44 هزار نفر، برای رعایت انصاف و جانب داری از حق، مراسم قرعه کشی برگزار شود.

در نظر گرفتن حداقل 10 درصد سودِ کمتر از آنچه در بازار فروش لیزینگی خودرو وجود دارد، مهم ترین مزیت این طرح است.

خدماتی که ما نیز با نگارنده گزارش عصر ایران موافقیم که صدقه و لطف نبوده و خدمتی است که نه تنها دولت بلکه همه سازمان‏ها موظف هستند به آن پایبند باشند.

بی شک نگاه نویسنده مطلب «شوخی لیزینگی با بازنشستگان ایرانی!» توجه بیشتر به مقوله بازنشستگان و ارائه خدمات به آنهاست. اما باید این را در نظر داشت که مشکلات معیشتی و رفاهی بازنشستگان، ریشه در اشتباهات دولت های گذشته به ویژه دولت‏های نهم و دهم دارد.

 آمارهای رسمی بانک مرکزی حاکی از کاهش 67.7 درصدی قدرت خرید بازنشستگان طی سال های 86 تا 92 بوده است. طی این سال ها مستمری بازنشستگان همواره کمتر از میزان تورم اعلام شده سالانه از طرف بانک مرکزی افزایش یافته است.



البته انصاف حکم می کند که بگوییم مشکل بازنشستگان عمیق تر و جدی تر از فقط کاهش قدرت خرید آنان در دولت های نهم و دهم است.

بررسی های پژوهشی صورت گرفته حاکی از تحمیل بیش از 400 هزار میلیارد تومان بار مالی ناشی از تصویب قوانین غیرکارشناسی در نهاد دولت و مجلس طی 4 دهه اخیر دارد.



قوانینی که هر یک احتمالا با نیتی خیرخواهانه و در حمایت از بخش خاصی از جامعه تصویب شده ولی بدلیل رعایت نکردن اصول بیمه گری اجتماعی، صندوق های بازنشستگی در ایران را با چالش های جدیدی برای تامین حداقل های زندگی بازنشستگی قرار داده است.

اما در کنار این چالش های جدی، مروری بر کارنامه صندوق بازنشستگی کشوری در سه سال گذشته نشان می دهد که این صندوق مشکلات موجود را به رسمیت شناخته که این به رسمیت شناختن، بخشی از حل مشکل است.

برای حل بخشی از این مشکل، با تلاش و تدبیر صندوق بازنشستگی کشوری و کمک دولت یازدهم، حداقل حقوق 490 هزار تومانی بازنشستگان تحت پوشش صندوق پس از سه سال، به یک میلیون و 150 هزار تومان افزایش یافت.




ثبت نام 44 هزار بازنشسته برای طرح تسهیلات خودرو با سود کمتر


هرچند این عدد نیز با نیازهای حداقلی بازنشستگان فاصله معناداری دارد، اما با توجه به محدودیت منابع مالی دولت، این حداقل کار به شمار می آید. همچنین، در دو سال اخیر، با تلاش صندوق بازنشستگی کشوری و همکاری نزدیک کانون‏های بازنشستگی، ضمن تعیین ردیف اعتباری در بودجه کل کشور، اعتباری معادل 2800 میلیارد تومان، شامل 600 میلیارد تومان در سال 95 و 2200 میلیارد تومان در سال جاری، برای افزایش پلکانی و ترمیم حقوق بازنشستگان کشوری تخصیص یافت که به این ترتیب حقوق این عزیزان در سال 96 علاوه بر افزایش 10 درصدی نسبت به نرخ تورم، به طور میانگین 18.5 درصد نیز برای بازنشستگان حداقل بگیر رشد یافت. در این سال حداقل حقوق بازنشستگان با توجه به تورم کمتر از 10 درصد، 28 درصد افزایش پیدا کرد.

از سوی دیگر طی سه سال اخیر، افزایش اعتبار پرداخت وام ضروری از 64 میلیارد تومان به 1200 میلیارد تومان، افزایش تعداد سفرهای بازنشستگان از 100 هزار به 150 هزار سفر، تداوم و بهبود نسبی ارائه خدمات بیمه تکمیلی با وجود ممنوعیت‏های قانونی، واگذاری سهام بیمه ملت به 130 هزار بازنشسته کشوری و در نهایت فروش قسطی خودرو با نرخ پایین تر از بازار لیزینگی خودرو از جمله خدمات رفاهی این صندوق در مدت مورد نظر بوده است.

بنابراین، هر چند نمی‌توان تمام خواسته‌ها و نیازهای بازنشستگان را برآورده کرد، اما می‌توان به آنها گفت که کارهایی در دست اقدام است مرهمی بر روزگار سخت آنها باشد.

اداره کل روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری، راه حل اصلی برون رفت از وضعیت فعلی صندوق‏های بازنشستگی و نه تنها این صندوق را در انجام گفت و گوهای فراگیر برای نیل به اجماع برای حل مسأله این صندوق‏ها می‏ داند.

این اداره کل، طی امسال و سال گذشته از حداکثر ظرفیت خود برای این مهم استفاده کرده به گونه ای که نگاهی به فعالیت های این صندوق برای افزایش تعامل با تمامی رسانه ها اعم از دیداری، شنیداری، مکتوب، رسانه های آنلاین و حتی فضای مجازی و رسانه های اجتماعی حاکی از باور عمیق به این رویکرد بی بدیل است.

در اینجا ضمن تشکر مجدد از سایت عصر ایران، این اداره کل آمادگی خود را برای گسترش این رویکرد اعلام می دارد.


تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - 14 September 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن