تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797074276




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا دمشق و مسکو در برابر آخرین بمباران سوریه توسط اسرائیل سکوت کردند؟


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت:
چرا دمشق و مسکو در برابر آخرین بمباران سوریه توسط اسرائیل سکوت کردند؟
واکنش و پاسخ روسیه و سوریه و ایران قطعا صورت می گیرد چه از طریق لبنان چه از طریق اراضی خود سوریه. از آن جایی که هواپیماهای اسرائیلی حریم هوایی سوریه را این بار نقض نکردند و از حریم هوایی لبنان برای انجام بمباران در روز پنجشنبه گذشته استفاده کردند این خود تأکید می کند که شرایط رویارویی تغییرکرده است و فرماندهان نظامی اسرائیلی دیگر جرأت نمی کنند که حریم هوایی سوریه را از ترس واکنش پدافند روسیه یا سوریه پیشرفته شده نقض کنند. چرا دمشق و مسکو در برابر آخرین بمباران سوریه توسط اسرائیل سکوت کردند؟
روز نو : واکنش و پاسخ روسیه و سوریه و ایران قطعا صورت می گیرد چه از طریق لبنان چه از طریق اراضی خود سوریه. از آن جایی که هواپیماهای اسرائیلی حریم هوایی سوریه را این بار نقض نکردند و از حریم هوایی لبنان برای انجام بمباران در روز پنجشنبه گذشته استفاده کردند این خود تأکید می کند که شرایط رویارویی تغییرکرده است و فرماندهان نظامی اسرائیلی دیگر جرأت نمی کنند که حریم هوایی سوریه را از ترس واکنش پدافند روسیه یا سوریه پیشرفته شده نقض کنند.
چرا دمشق و مسکو در برابر آخرین بمباران سوریه توسط اسرائیل سکوت کردند؟
 
به گزارش روز نو ، روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود به آخرین تجاوز هوایی اسرائیل به سوریه پرداخت و نوشت: رهبران روسیه درباره بمباران«تأسیسات مرکز پژوهش های علمی سوریه» در روز پنجشنبه گذشته سکوت اختیار کرد و فرماندهان نظامی سوریه نیز درباره این بمباران اظهار نظری نکردند و مانند برخی حالت های مشابه در گذشته، تهدید به واکنش انتقامجویانه نکردند زیرا این بمباران در جایگاه اولویت برای آنها به دلیل سرگرم بودن شان به نبرد دیرالزور قرار ندارد؛ نبردی که در آن نیروهای ارتش سوریه محاصره دیرالزور را شکستند و در راه بازپس گیری کامل آن هستند.
نادیده گرفتن این بمباران از نظر بسیاری از جمله ما به معنی این نیست که رهبران سوری و روسی از پیامدهای سیاسی و روانی این بمباران جدای از نظامی آن تأثیر منفی نپذیرفتند. این بمباران نقض حاکمیت و اهانت است و هدف از آن تحریک است که منجر به واکنشی محاسبه نشده در زمان غیرمناسب در عمل شود. رتبه بندی اولویت ها وجود دارد که باید به خطوط عریض آن احترام گذاشت همانطور که یکی از مسئولان بلندپایه سوری در گفت و گو با این روزنامه یعنی روزنامه«رأی الیوم» از طریق خبرنگارش در بیروت گفت.
درس های گذشته به ما یاد داد که هیچ گونه مصونیتی تا ابد ادامه پیدا نمی کند و  ملت های کشورهایی مانند سوریه، عراق، مصر و یمن دارای ژن های امپراتوری هایی هستند که آنها را همیشه توانا برای برخاستن می کند و باعث می شود بتوانند جایگاه خود را به عنوان قدرت های منطقه ای یا بین المللی بزرگ بازیایند، چند بار این کشورها مورد حمله قرار گرفتند؟
ژنرال« امیر ایشل» فرمانده سابق نیروی هوایی اسرائیل فاش کرد که هواپیماهای نظامی اش 100 حمله هوایی به اهدافی داخل اراضی سوریه انجام دادند که بیشتر آنها محموله های موشک هایی که در راه حزب الله در جنوب لبنان بود را طی حداقل هفت سال گذشته هدف قرار داد لیکن در رسیدن به این هدف که به منظور آن حمله ها آغاز شد و آن کاهش توان موشکی حزب الله است، شکست خوردند زیرا اکنون بر اساس ارزیابی های نظامی خود اسرائیلی ها 150 هزار موشک از انواع و اقسام موشک ها و در ابعاد و حجم های مختلف در زرادخانه حزب الله وجود دارد.
صد حمله هوایی اسرائیلی به سوریه گذشت لیکن سوریه باقی ماند و حزب الله نیز باقی ماند حتی از آن فراتر دو طرف قدرت شان بیشتر شد و توانستند دستاوردهای بزرگی در میدان نبرد علیه دشمنان شان به دست آورند؛ دشمنانی که مورد حمایت مالی و نظامی ایالات متحده آمریکا و هم پیمانان غربی و عرب شان هستند و مانعی نیست در این که یک یا دو یا چهار حمله هوایی بدون پاسخ رد شود.اگر چه امیدواریم بودیم که پاسخ داده شود و به تأخیر انداخته نشود زیرا پاسخ به این حمله، دفاع از خود در برابر تجاوز است با اذعان به این که کسی که از دور می نویسد مانند کسی نیست که با این بمباران ها و پیامدهایش رو به رو می شود.
ما به این نتیجه قاطع رسیده ایم که واکنش و پاسخ روسیه و سوریه و ایران قطعا صورت می گیرد چه از طریق لبنان چه از طریق اراضی خود سوریه. از آن جایی که هواپیماهای اسرائیلی حریم هوایی سوریه را این بار نقض نکردند و از حریم هوایی لبنان برای انجام بمباران در روز پنجشنبه گذشته استفاده کردند این خود تأکید می کند که شرایط رویارویی تغییرکرده است و فرماندهان نظامی اسرائیلی دیگر جرأت نمی کنند که حریم هوایی سوریه را از ترس واکنش پدافند روسیه یا سوریه پیشرفته شده نقض کنند.
کارشناسان و کسانی که از باطن امور اطلاع دارند مانند«روبرت فورد» سفیر سابق آمریکا در دمشق و «استفان دی میستورا»فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه تأکید می کنند که رهبران سوریه از این بحران پیروز بیرون می آیند و ائتلاف سوریه و ایران و روسیه دست بالا را خواهد داشت نه فقط در سوریه بلکه در سراسر منطقه و شکست ائتلاف آمریکایی در سوریه شکست اسرائیل نیز به شمار می رود و نباید فراموش کنیم که سوریه در چهار جنگ طی پنجاه سال گذشته علیه اشغالگری اسرائیل شرکت کرد.
آن که دارای صبر استراتژیک طولانی است در نهایت امر پیروز می شود و آن که زیتون می کار با کسی که پیاز یا تربچه می کارد به ویژه در منطقه ملتهبی مانند منطقه عربی و خاورمیانه فرق می کند...آن که در نهایت می خندد زیاد می خندد.
 
جزئیات تجاوز هوایی اسرائیل به سوریه 
از سوی دیگر، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائیل ساعت 2:42 بامداد روز پنجشنبه هفته گذشته از حریم هوایی لبنان چند موشک شلیک کردند، این موشک‌ها یکی از مواضع نظامی ما را در نزدیکی «مصیاف» هدف قرار داد که در پی آن دو نیرو به شهادت رسیدند و خسارت مادی بر جای گذاشت.
در ادامه بیانیه فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح  سوریه آمده است که این حمله، تلاشی ناامیدانه برای بالا بردن روحیه درهم شکسته گروه تروریستی داعش پس از پیروزی‌های کوبنده ارتش سوریه در جبهه‌های مختلف و نشانه حمایت مستقیم دشمن از این گروه تروریستی و دیگر تروریست‌هاست.
فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه نسبت به پیامدهای خطرناک چنین اقدامات خصمانه‌ای بر امنیت و ثبات منطقه هشدار داد و بر عزم و اراده خود در سرکوب و ریشه کنی تروریسم از سراسر خاک سوریه به رغم همه پشتیبانی‌ها از گروه‌های تروریستی تاکید کرد.
وزارت خارجه سوریه نیز در دو پیام به سازمان ملل و شورای امنیت اظهار داشت، حمله جدید اسرائیل به یک مقر نظامی ارتش سوریه در نزدیکی شهر مصیاف در استان «حماه» تلاشی ناامیدکننده برای بالا بردن روحیه مزدوران اسرائیل یعنی تشکلات تروریستی است و هر کسی که تجاوزی علیه ارتش سوریه انجام دهد مستقیما اقدام به حمایت از تروریسم کرده است.
 وزارت خارجه سوریه در این دو پیام به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت اظهار داشت: این تجاوز جدید اسرائیل در واکنش به پیروزی‌های بزرگ ارتش سوریه و هم‌پیمانانش بر تروریسم بود که می‌توان به آخرین آن یعنی شکستن محاصره شهر«دیر الزور» اشاره کرد که سه سال در محاصره داعش بود.
این وزارتخانه تأکید کرد: تجاوزهای مکرر اسرائیل شیوه برنامه‌ریزی شده با هدف حمایت از تروریسم از جبهه النصره گرفته تا داعش است و قابل قبول نیست شورای امنیت تاکنون هیچ اقدامی برای ممانعت از این تجاوزات علنی نکرده به طوری که حمایت اسرائیل از تروریست‌ها تبدیل به موضوعی ثابت شده است.
وزارت خارجه سوریه افزود: دولت سوریه از شورای امنیت می‌خواهد تجاوزات اسرائیل را محکوم کرده و در راستای اجرای قطعنامه‌هایش در زمینه مبارزه با تروریسم و حامیان مالی آن تدابیر فوری و قطعی برای توقف آن اتخاذ کند تا اوضاع منطقه و جهان از این هم بدتر نشود.
این وزارتخانه در پایان آورده است، هر کسی که دست به تجاوزی علیه ارتش سوریه بزند این مفهوم را دارد که از تروریسم حمایت مستقیم می‌کند چرا که ارتش سوریه و هم‌پیمانانش کسانی هستند که به نیابت از جهان با تروریسم می‌جنگند لذا شورای امنیت و کشورهای تاثیر گذار بر اسرائیل باید فورا در دفاع از امنیت و ثبات و حمایت از ملت‌های جهان در برابر تروریسم این تجاوزات را محکوم کنند.


منبع: جماران


تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن