تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797553359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصلاح مصوبات مربوط به نحوه اسقاط خودروهای فرسوده


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: اصلاح مصوبات مربوط به نحوه اسقاط خودروهای فرسوده


هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود مصوبات مربوط به نحوه اسقاط خودروهای فرسوده در ازای واردات خودرو و همچنین تولید داخلی آن و گواهی معادل آنها را اصلاح کرد.


به گزارش خبرگزاری صداوسیما، دولت این تصمیم را به منظور افزایش مشارکت در از رده خارج کردن خودروهای فرسوده براساس مصرف سوخت در چرخه ترکیبی و وارد کردن خودروهایی با مصرف سوخت کمتر و هدفمند کردن عوارض شماره گذاری برای نوسازی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر و همچنین با هدف افزایش میزان معادل سازی تعداد گواهی اسقاط با هدف ارایه تسهیلات غیرمستقیم اتخاذ کرد.


به موجب این اصلاحیه، خودروهای سواری و وانت وارداتی از لحاظ مصرف سوخت به پنج گروه تقسیم می شوند که شامل خودروهای با مصرف کمتر از 5 لیتر در صد کیلومتر، 5 تا 6 لیتر در صد کیلومتر، 6 تا 7 لیتر در صد کیلومتر، 7 تا 8 لیتر در صد کیلومتر و بیش از 8 لیتر در صد کیلومتر می باشند و شرایط شماره گذاری آنها براساس مصرف سوخت در چرخه ترکیبی، از اسقاط حداقل 2 دستگاه تا حداکثر 8 دستگاه خودروی فرسوده، متفاوت خواهد بود.


همچنین 10 درصد ارزش گمرکی مربوط به خودروهای یاد شده، توسط وارد کنندگان در چارچوب قانون بودجه سالیانه در اجرای قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت به منظور توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر کشور هزینه می شود.


برای سواری تولید داخلی با مصرف سوخت 8 لیتر، بین 8 تا 5 /8 لیتر، 5 /8 لیتر و بیشتر در صد کیلومتر نیز یک دستگاه خودروی فرسوده اسقاط می شود که از ابتدای سال آینده به اجرا درخواهد آمد.


 خودروهای وارداتی به مناطق آزاد نیز مشمول شرایط شماره‌گذاری (تعداد اسقاط خودروی فرسوده) می شوند.


 آیین‎نامه ورود کالا توسط کارکنان شناورهای دریایی با ظرفیت کمتر از 500 تن تصویب شد.


هیات وزیران در ادامه این جلسه که به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار شد، به منظور جلوگیری از ورود بی رویه کالا به کشور به صورت قاچاق از طریق کارکنان شناورهای دریایی و همچنین کنترل کالاها از نظر رعایت ضوابط بهداشتی، قرنطینه‌ها و استانداردهای موردنظر، آیین نامه ورود کالا توسط ملوانان و کارکنان شناورهای دریایی با ظرفیت کمتر از 500 تن را تصویب کرد.
 
در ادامه دولت با هدف نظام‌مند نمودن نحوه محاسبه بدهی‌های خود به شبکه بانکی و ایجاد شفافیت و ابهام‌زدایی از صورت های مالی بانک ها، دستورالعمل نحوه شناسایی مطالبات بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی را به تصویب رساند.


بر این اساس مقرر شد مطالبات بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی از دولت که به موجب قوانین، مصوبات هیات وزیران و یا تضمین‌نامه‌های صادره توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، به سرفصل مطالبات بانک از دولت منتقل شده و یا می‌شود و مورد تایید سازمان حسابرسی قرار گرفته باشد، تا سررسید مشمول محاسبه سود به نرخ قرارداد مربوط و بعد از سررسید با نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار در هر سال طبق اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران باشد.
 
همچنین هیات وزیران در راستای تعیین تکالیف و اختیارات ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت پس از انتقال این ستاد از نهاد ریاست جمهوری به وزارت راه و شهرسازی، با تنقیح و اصلاح مقررات مربوط به انتقال وظایف و اختیارات ستاد یاد شده موافقت کرد.


تنقیح مقررات مذکور با اهدافی از جمله لزوم حذف یا اصلاح برخی احکام و مقررات مربوط از زمان تصویب تاکنون، لزوم حذف، اصلاح یا تمدید زمان اجرای برخی احکام و مقررات و عدم نیاز به برخی از این احکام به دلیل اجرایی شدن آنها صورت گرفت.


هیات دولت با توجه به لزوم تقویت ناوگان امدادی کشور و به منظور تأمین خودروهای کمک دار عملیاتی مناسب برای عملیات امداد و نجات، با ورود و ترخیص 175 دستگاه وانت تویوتا هایلوکس دو کابین (cc2700) کمک دار شاسی بلند ویژه امداد رسانی در مناطق صعب العبور و کوهستانی و توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران موافقت کرد.


هیات وزیران همچنین مجوز ورود و ترخیص 200 دستگاه خودروی تویوتا هاردتاپ لندکروز (cc4200) توسط جمعیت هلال احمر جهت تبدیل به آمبولانس توسط واحدهای آمبولانس ساز داخلی دارای مجوز فعالیت صنعتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت را صادر کرد.


تاریخ انتشار: ۲۱:۱۸ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - 10 September 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن