تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796668363




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از حضور زنان بی‌حجاب سوری در آزادی تا توهین به ایرانیان/چه‌کسی پاسخگوی تحقیر زنان ایران است؟+فیلم و عکس


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


گستاخی سوری‌ها به ملی‌پوشان ایرانی بعد از تساوی ایران و سوریه
از حضور زنان بی‌حجاب سوری در آزادی تا توهین به ایرانیان/چه‌کسی پاسخگوی تحقیر زنان ایران است؟+فیلم و عکس
بازیکنان تیم‌ ملی فوتبال سوریه بعد از بازی برابر ایران جملات زشت و توهین‌آمیزی را علیه بازیکنان ایرانی به زبان آوردند. بازیکنان سوری ویدئوهایی منتشر کردند که در آن داخل اتوبوس جمله‌های توهین‌آمیز علیه تیم ملی ایران و بازیکنانش را فریاد می کشند.
روز نو :


بازیکنان تیم‌ ملی فوتبال سوریه بعد از بازی برابر ایران جملات زشت و توهین‌آمیزی را علیه بازیکنان ایرانی به زبان آوردند. بازیکنان سوری ویدئوهایی منتشر کردند که در آن داخل اتوبوس جمله‌های توهین‌آمیز علیه تیم ملی ایران و بازیکنانش را فریاد می کشند.
 تیم‌ ملی فوتبال سوریه توانست تساوی ارزشمندی را در آزادی به دست آورد و در حالی که تا دقایق پایانی با نتیجه‌ دو بر یک عقب بود بازی را به تساوی کشاند و به پلی آف راه پیدا کند.
به گزارش روز نو ، بازیکنان تیم‌ ملی فوتبال سوریه بعد از این پیروزی غرق در شادی بودند و سر از پا نمی‌شناختند.علاء الشلبی و محمود المواس، دو بازیکن سوریه بعد از بازی ویدئوهای را از خود منتشر کردند که در آن بازیکنان سوریه داخل اتوبوس جمله‌های توهین‌آمیز علیه تیم ملی ایران و بازیکنانش را فریاد می کشند. "ها ها، هی هی؛ ایرانی‌ها را بدبخت کردیم".


از پرچم حزب‌الله و حضور زنان بی‌حجاب تا توهین سوری‌ها به ایران/چه کسی پاسخگوی تحقیر زنان ایران است؟+عکس و فیلم


سایت abarahpress نوشت که بازیکنان سوریه‌ای در کنار سر دادن این شعار به بازیکنان ایرانی دشنام هم دادند.









00:0000:20

spaceplay / pause qunload | stop ffullscreenshift + ←→slower / faster
↑↓volume mmute
←→seek  . seek to previous12… 6 seek to 10%, 20% … 60%








سردار آزمون، مهاجم تیم‌ ملی ایران هم بعد از بازی به رفتار و فحاشی‌ ناموسی بازیکنان تیم ملی سوریه اشاره کرد.(اینجا)

در کنار حضور بانوان بی‌حجاب هوادار تیم ملی سوریه در آزادی، این رفتار گستاخانه بازیکنان تیم ملی سوریه نیز جای تامل دارد. امید است که فدراسیون فوتبال ایران موضوع را پیگیری کرده و نتایج آن را نیز به عموم مردم ایران اعلام کند.

وقتی پرچم سوریه مجوز ورود زنان به آزادی می‌شود
 
خبرگزاری ایسنا در گزارشی درباره حواشی این بازی نوشته است: آخرین بازی تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه را شاید بتوان یکی از تلخ‌ترین روزهای فوتبال ایران در سال‌های اخیر نامید. اتفاقات پیوسته و نامیمونی که از بطن تا حاشیه‌اش دل هر ایرانی را بدرد آورد. 

تصاویری از حاشیه‌های بازی ایران و سوریه(عکس‌های بیشتر را می‌توانید در اینجا ببینید)





















































جشنی که قرار بود در آزادی با شعار همبستگی ایرانیان پس از بازی ایران و سوریه برگزار شود، بنا به دلایلی لغو شد. شاید بهتر بود برگزاری جشن با شعار همبستگی ایرانیان از ابتدا بیان نمی‌شد تا تبعات بعدی آن که پیوسته به حاشیه‌های غیرقابل پیش‌بینی‌ شده‌اش، امروز تلخی اتفاقات پیرامون این دیدار ملی را دوچندان نمی‌کرد.

اگر از مسائل فنی بازی و اتفاقات فوتبالی این دیدار بگذریم، حاشیه‌های این دیدار نیز دل هواداران فوتبال ایران را آزرده کرد. ورود بانوان سوری - بعضا بی‌حجاب - به استادیوم آزادی و پشت در ماندن زنان ایرانی از اتفاقاتی بود که باردیگر موضوع چالشی ورود یا عدم ورود بانوان و خانواده‌ها به ورزشگاه‌ها را بر سر زبان‌ها انداخت.

مادران و دختران ایرانی روز گذشته نیز - علیرغم حاشیه‌های ایجاد شده در موضوع فروش بلیت این دیدار - با در دست داشتن بلیت بازی با درهای بسته آزادی مواجه شدند. این اتفاق در حالی رخ داد که مانند گذشته زنان تیم مهمان با هر پوششی برای ورود به استادیوم منعی نداشتند. آیا مسوولان به تبعات اجتماعی ناشی از این سرخوردگی اندیشیده‌اند؟

بخش مصیب‌بار تر این ماجرا جایی است که بگفته‌ی برخی از دختران ایرانی حاضر در بیرون استادیوم، ظاهرا به زنان ایرانی گفته شده با در دست داشتن پرچم سوریه می‌توانستند در ورزشگاه حاضر شوند! اگر این اظهارات درست باشد باید پرسید آیا در کشور ایران اسلامی عزیزمان برای ورود به یک مکان باید پرچم یک کشور دیگر را بر گردن انداخت؟ 

واکنش‌های رسمی به حاشیه‌های دیدار ایران - سوریه 

البته وزارت ورزش و جوانان برای این بازی با دعوت گزینشی از برخی مسئولان زنِ کشور شرایط حضور برخی از مدیران زن ایرانی را در استادیوم آزادی فراهم کرد اما  ذوالقدر (نایب رییس فراکسیون زنان) و سلحشوری (نماینده مجلس) این دعوت را نپذیرفتند و تنها نایب رئیس فوتبال بانوان و طیبه سیاووشی (نماینده مجلس) در "آزادی" به همراه زنان سوری به تماشای فوتبال ایران و سوریه پرداختند.

پروانه سلحشوری نماینده مجلس که علیرغم دعوت رسمی برای تماشای دیدار ایران و سوریه در ورزشگاه آزادی حضور نیافت در این باره گفت: تا زمانی که دختران این کشور برای دیدن یک بازی مجبورند با پوشش پسرانه و هزار مشکل خود را به ورزشگاه‌ها برسانند، من به عنوان نماینده این مردم دوست ندارم با یک مجوز خاص در ورزشگاه حاضر شوم و شخصا این نوع برخورد وزارت ورزش با موضوع حضور زنان در ورزشگاه ها را نمی پسندم.

فاطمه ذوالقدر نایب رئیس فراکسیون زنان نیز ابراز امیدواری کرد تا با تلاش فراکسیون و وزارت ورزش و دیگر مسئولین امکان حضور دختران، زنان و خانواده های مشتاق برای دیدن رویداد های ورزشی فراهم شود چرا که زیبنده نیست زنان و دختران ایرانی در کشور خود اجازه حضور در ورزشگاه ها را نداشته باشند ولی زنان بیگانه، بدون کوچک ترین مشکلی وارد ورزشگاه های ایران اسلامی شوند.

نماینده مردم تهران از طرح سوال خود از وزیر ورزش درباره حضور زنان در وزشگاه ها خبر داد و گفت: که پس از تعطیلات مجلس آن را تقدیم هیات رئیسه خواهد کرد.

سیده فاطمه حسینی نماینده مردم تهران اظهار داشت: در شرح سوال خود از وزیر ورزش عنوان کردم همانطور که مستحضرید متاسفانه شاهد آن هستیم که شرط حضور زنان در ورزشگاه‌ها جهت تماشای مسابقات ورزشی داشتن تابعیت کشور تیم رقیب ایرانی است و با توجه به اینکه ممانعت از حضور زنان در ورزشگاه ها در دوران تصدی وزارت جنابعالی استمرار یافته و این اقدام با اصول سوم، نهم و بیستم قانون اساسی مغایرت دارد تاکنون جهت فراهم کردن شرایط مطابق با موازین اسلامی و در شأن زنان کشورمان جهت حضور در ورزشگاه ها برای تماشای رقابتهای ورزشی چه برنامه ریزی و اقدامی صورت گرفته است؟
 
شهیندخت مولاوری، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی نیز روز گذشته با انتشار مطلبی در توییتر خود در خصوص حضور زنان در ورزشگاه ها، این حضور را از جمله حقوق آنها می داند و در این باره می نویسد: « ماده ۸۹ منشور حقوق_شهروندی: حق همه شهروندان، به ویژه #زنان است که به امکانات ورزشی و آموزشی و تفریحات سالم دسترسی داشته باشند و بتوانند با حفظ فرهنگ اسلامی-ایرانی در عرصه‌های ورزشی ملی و بین‌المللی حضور یابند.»


"هم اهانت بود و هم تحقير زنان‌ ایرانی" 

محمدعلی ابطحی نیز در توئیتی دراین‌باره نوشت: "‏هميشه عدم امكان حضور زنان در مسابقات ورزشي اهانت به زنان است، در مسابقه ايران و سوريه كه زنان سوري رفته بودند هم اهانت بود و هم تحقير زنان‌مان"

وعده وزیر ورزش برای حضور زنان در ورزشگاه‌ 

با این حال، وزیر ورزش و جوانان از تلاش برای ایجاد هم‌فکری و هماهنگی لازم به منظور فراهم شدن زمینه حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها خبر داد.(اینجا) بنابراین باید منتظر بود که بالاخره این مشکل بالاخره بعد از سال‌ها حل خواهد شد یا همچنان باید شاهد برخوردهای نامطلوب در‌این‌باره بود.






تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن