تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797141716




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پایان جدایی شهرداری از دولت/ لبخند دولت به تهران


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: پایان جدایی شهرداری از دولت/ لبخند دولت به تهران
نزدیکی نجفی به روحانی باعث می‌شود شهرداری تهران مورد حمایت دولت قرار گیرد.
عصر ایران؛ مصطفی داننده- رییس جمهور روحانی با حضور محمدعلی نجفی شهردار تهران در هیات دولت موافقت کرده است. اتفاقی که باعث می‌شود بعد از حدود دو دهه شهردار تهران در جلسات دولت حضور پیدا کند. در زمان ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی آیین نامه‌ای تدوین شد که بر اساس آن شهردار تهران می‌توانست در جلسات دولت شرکت کند. بعد از این تصمیم کرباسچی در جلسات دولت حضور پیدا کرد.
 رئیس‌جمهور وقت از وی برای حضور در جلسات هیئت دولت دعوت کرد و در نهایت کرباسچی به عنوان شهردار تهران بدون حق رأی در این جلسات حاضر می‌شد.
کرباسچی آخرین شهردار تهران بود که در جلسات هیات دولت حاضر می شد و این روند با انتخاب شهردار جدید در نخستین دوره شورای شهر تهران یعنی الویری، ادامه نیافت. شهرداری بعدی شورای شهر اصلاح طلبان یعنی ملک مدنی نیز به جلسات هیات دولت دعوت نشد.تشکیل شورای شهر دوم و انتخاب احمدی نژاد به عنوان شهردار باعث شد تا خاتمی از احمدی نژاد برای حضور در جلسات دولت دعوت نکند.
احمدی‌نژاد بعد از تکیه زدن به کرسی شهرداری تهران از خاتمی ‌خواست اختیارات بیشتری درباره شهر تهران به شهرداری واگذار کند و منابع جدیدی برای بودجه این نهاد در نظر بگیرد اما رییس دولت اصلاحات این درخواست‌ها را نپذیرفت. گردونه سیاست ایران چرخید و چرخید تا شهردار تهران از خیابان بهشت به خیابان پاستور رفت و تبدیل به رییس جمهور ایران شد. بعد از انتخاب احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور شورای شهر دوم تهران، محمدباقر قالیباف رقیب احمدی نژاد در انتخابات را به عنوان شهردار پایتخت انتخاب کرد. احمدی نژاد هم مسیر خاتمی را رفت و اجازه نداد قالیباف در جلسات دولت شرکت کند. وی حتی در طول دوران ریاست جمهوری خود خواهان کم شدن اختیارات شهرداری تهران شد و گفت که مدیریت مترو تهران باید به دولت واگذار شود. اختلاف‌های دولت و شهرداری باعث شده بود تا شهرداری برای کسب درآمد بیشتر به سمت تراکم فروشی متمایل شود. قالیباف به هیچ کدام از جلسات دولت احمدی نژاد دعوت نشد تا اینکه حسن روحانی به کرسی ریاست جمهوری تکیه زد. قالیباف نامزد انتخابات ریاست جمهوری 96 بود و انتخابات را به دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی واگذار کرد. قالیباف در اولین دیدار خود با روحانی از او خواست به آیین نامه حضور شهردار در هیئت دولت عمل کند تا حضور شهردار در کابینه بتواند زمینه هماهنگی‌های لازم میان شهرداری و دولت را در جهت رفع مشکلات مردم تهران فراهم آورد. اختلاف نظرهای روحانی و قالیباف باعث شد تا باز هم شهردار تهران غایب جلسات دولت شود. این اختلاف‌ها کار را به جایی رساند که شهردار وقت تهران اعلام کرد دولت هیچ حمایتی از شهرداری تهران نمی‌کند و شهرداری به تنهایی بار پایتخت ایران را به دوش می‌کشد. حالا با انتخاب محمدعلی نجفی به شهرداری تهران، دولت براساس اعلام رسمی او، از شهردار جدید تهران برای حضور در جلسه آینده هیات دولت دعوت کرده است.
نزدیکی نجفی به روحانی باعث می‌شود شهرداری تهران مورد حمایت دولت قرارگیرد. منظور از حمایت اینجا حمایت مالی نیست. چون قطعا دولت دوازدهم با وجود مشکلات فراروان مالی نمی‌تواند به شهرداری تهران کمک مالی آنچنانی کند بلکه می‌تواند حامی تصمیمات شهردار و شورای شهر تازه تهران باشد. مردم پایتخت می‌توانند امیدوار باشند با این هماهنگی، شهردار تهران با توان و امکانات بیشتری، شهر بهتری را بسازد.


تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - 05 September 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن