تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797918827




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مواد خوراکی مفید برای افزایش شیر مادران را بشناسید


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مواد خوراکی مفید برای افزایش شیر مادران را بشناسید
در دوران بارداری، جنین بسیاری از ذخائر بدن مادر را مصرف می کند و اگر مادر در دوران شیردهی تغذیه نامناسبی داشته باشد، به مرور قوایش تحلیل می رود.
آفتاب‌‌نیوز :  دوره‌ شیردهی دوره‌ای است که مادر باید تغذیه‌ سالم و مناسبی داشته باشد. اگر رژیم غذایی نامناسب باشد بدن مجبور می‌شود که مواد مغذی لازم برای نوزاد را از ذخایر بدن مادر برداشت کند. محققان مصرف مواد خوراکی زیر را به مادران شیرده توصیه می کنند.


ماهی


ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا، غذای عالی برای دوره  شیردهی هستند، زیرا حاوی نوعی چربی به نام DHA است که برای رشد سیستم عصبی کودک ضروری است. همچنین مصرف ماهی های چرب می تواند به بهبود خلق و خوی تازه مادر کمک کنند. این مسئله بخصوص پس از زایمان، که ۱۰ تا ۱۵ درصد زنان می توانند دچار افسردگی پس از زایمان شوند، حائز اهمیت است.


با این حال، کارشناسان توصیه می کنند زنان در طول شیردهی به اندازه مناسب از این ماهی مصرف کنند، زیرا ماهی می تواند مقادیر زیادی جیوه داشته باشد و از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود. برخی از ماهی ها مانند ماهی تن و شمشیرماهی دارای مقادیر بالاتری جیوه نسبت به سایر ماهی ها هستند، بنابراین بهتر است از مصرف آنها اجتناب شود.


تخم مرغ


اگر ماهی دوست ندارید، می توانید DHA را از تخم مرغ های غنی شده با DHA دریافت کنید. تخم مرغ های امگا ۳ توسط مرغ های تولید می شوند که با رژیم غذایی حاوی دانه کتان تغذیه شده اند. هنگامی که جوجه ها کتان را هضم می کنند، برخی از اجزاء به شکل DHA تجزیه می شوند و سپس به زرده منتقل می شوند. از اینرو فقط خوردن سفیده تخم مرغ احتمالا اثر مشابهی نخواهد داشت.


سبزیجات برگ سبز و لوبیا


اگرچه اسید فولیک برای زنان در دوران بارداری بسیار مهم است زیرا می تواند از بروز نقایص مادرزادی پیشگیری کند، اما در دوره شیردهی هم مهم است چراکه می تواند به تشکیل سلول های جدید در زنان کمک کند. زنان می توانند با مصرف سبزیجات برگ سبز، مانند اسفناج یا لوبیا، اسید فولیک را در رژیم غذایی خود بگنجانند.


شیر


اگرچه گفته "برای تولید شیر، شیر بنوشید" ممکن است کاملا درست نباشد، اما شیر منبع عالی کلسیم است و مادران شیرده بسیار به آن نیاز دارند. به گفته محققان، زنان هنگام شیردهی بین ۳ تا ۵ درصد از تراکم استخوان خود از دست می دهند، زیرا بیشتر کلسیم بدن صرف کمک به رشد نوزاد می شود. اگرچه این کاهش تراکم استخوان در زنان بهبود خواهد یافت، اما افزودن کلسیم به رژیم غذایی ممکن است به روند بازسازی کمک کند.


آب


به گزارش مهر،مادران شیرده در مقایسه با اکثر زنان در معرض ریسک کم آبی قرار دارند. تولید شیر ممکن است موجب بی آبی شدید زنان شود، و عدم نوشیدن آب کافی می تواند باعث شود که شیر کافی در زنان تولید نشود. درحالیکه زنان مجبور نیستند آب زیادی بنوشند، زیرا آبمیوه و شیر نیز توانایی آبرسانی خوبی دارند، اما کارشناسان توصیه می کنند که مادران شیرده در مورد نوشیدنی های کافئین دار محتاط باشند، زیرا می تواند بر خواب نوزاد تاثیر بگذارد.








۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن