تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796662726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد از یک سایت اصولگرا: سواد انگلیسی تان به اندازه رئیس جمهور سابق است


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: انتقاد از یک سایت اصولگرا: سواد انگلیسی تان به اندازه رئیس جمهور سابق است
روزنامه آفتاب یزد نوشت: هنگامی که کف‌گیرشان به ته دیگ می‌خورد و بازار سوژه‌یابی‌شان از مسائل داخلی کساد می‌شود، برای حمله و تخریب دولت با این فرض که مخاطبان‌شان بی‌بهره از دانش زبان انگلیسی هستند؛ به سراغ رفرنس ها و منابع خارجی می‌روند تا به گمان خود اسناد و مدارک علیه دولت حسن روحانی جمع‌آوری کنند و به منصه ظهور بگذارند.


 در تازه‌ترین این اقدامات، یک سایت خبری منتسب به جبهه پایداری در گزارشی تحت عنوان: «آبروریزی و دیگر هیچ؛ اعضای تیم مذاکره کننده‌ هسته‌ای ایران در حد کلاس Elementary هم انگلیسی بلد نبودند» به همایشی اشاره کرده است که در آن «وندی شرمن» نماینده آمریکا در جریان مذاکرات هسته‌ای به همراه «کاترین اشتون» نماینده سابق عالی اتحادیه اروپا پیرامون بازسازی روابط ایران و آمریکا سخن گفته‌اند. 


ترجمه‌ای که این سایت از متن سخنرانی شرمن ارائه کرده یا حاکی از به بی‌سوادی نویسنده گزارش بوده است یا آنکه غرض ورزی نگارنده را به نمایش می‌گذارد چرا که نویسنده فوق مصر است تا از فحوای واژگان شرمن به بی‌تدبیری و ضعف تیم مذاکره‌کننده دست یابد، غافل از اینکه این خود نویسنده مطلب فوق است که از دانش زبان انگلیسی بهره‌ای نبرده است. اتفاقی که در میان بخشی از اصولگرایان امری است مسری!


خط بطلان


نویسنده گزارش « آبروریزی و دیگر هیچ» بر آن بوده تا وندی شرمن را در حال تحقیر و تمسخر تیم مذاکرات هسته ای ایران نشان دهد. این درحالی است که با مشاهده کامل این همایش از سایت « wilsoncenter» می‌توان از بن خط بطلانی کشید بر سطور نگارش شده در سایت فوق. نخست آنکه برخلاف نوشته این سایت اصولگرا که وندی شرمن با پوزخند پیرامون دیپلمات‌های هسته‌ای سخن گفته است، لحن و نحوه بیان کلمات این نماینده ارشد مذاکرات هسته ای و همینطور فیشال اکسپرشنش یا همان حالت صورتش به هیچ وجه طعنه وکنایه‌ای را نشان نمی‌دهد. 


پس از آن، نکته‌ای که براساس آن این سایت تیم مذاکره کننده را بی سواد دانسته و بر اساس آن معتقد است که دیپلمات های دولت یازدهم از دانش زبان انگلیسی بهره‌ای نبرده‌اند، کلمه «Lift» است. این واژه همانند بسیاری از لغات انگلیسی در جمله و در ترکیب با سایر واژگان معنایی متفاوت می‌یابد و دارای یک معنی واحد نیست و بسته به جایگاهش در متن باید آن را استفاده کرد. نگارنده گزارش این سایت معتقد است که کلمه Lift هم معنای تعلیق می‌دهد و هم معنای بالا بردن. حال آنکه اگر نویسنده نگاهی به یکی از دیکشنری‌های موجود در بازار همچون Oxford یا Longman می‌کرد به وضوح درمی‌یافت که مجرد اینکه Lift در کنار یک « قانون» مثل قانون تحریم ها قرار گیرد معنای Remove یا برداشته شدن می‌دهد. 


دیکشنری آکسفورد در توضیح آن چنین نوشته است:


Formally remove or end 


(a legal restriction, decision, or ban)


Lift به معنای تعلیق موقت تحریم ها نیست بلکه منظور برداشته شدن آن‌هاست.


مسئله بعدی که نویسنده گزارش «آبروریزی و دیگر هیچ» به آن اشاره داشته آن است که به ظن او وندی شرمن دیپلمات‌های ایرانی را به سخره گرفته و اظهار داشته که تیم مذاکره کننده ایرانی زبان انگلیسی بلد نبوده‌اند. این در حالی است که با مشاهده فیلم سخنرانی شرمن اتفاقا او اظهار می دارد که زبان در انتخاب لغات حائز اهمیت است که منظور آن است که در دیپلماسی باید متوجه بود که از چه واژگانی باید بهره برد.


اذعان 1+5


در حالی این سایت بر اثر فقدان سوژه به سراغ دانش زبان انگلیسی مذاکره کنندگان ایرانی رفته است که بنا به اذعان نمایندگان گروه 1+5 زبان انگلیسی تیم ایرانی باعث سرعت بخشیدن به روند مذاکرات هسته‌ای شده بود در حالی که درباره بی‌بهره‌گی از دانش زبان انگلیسی رئیس تیم هسته‌ای دولت احمدی‌نژاد و سایر اعضا، خود وندی شرمن رئیس سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا در گفتگویی در اینباره اظهار داشته بود: «فارسی صحبت کردن تیم مذاکره‌کننده و رئیس تیم هسته‌ای موجب کندی روند مذاکرات هسته‌ای شده بود و از همین روی، مذاکرات سخت پیش می رفت.» عدم برخورداری از دانش انگلیسی تنها محدود به او نمی‌شود. 


از جواد کریمی قدوسی نماینده احمدی‌نژادی مجلس نهم که به «NPT» مخفف انگلیسی «معاهده منع گسترش سلاح هسته‌ای» گفت، «MPT» گرفته تا محمد علی‌آبادی که به عنوان نماینده ایران در نشست اوپک برای آنکه بتواند انگلیسی سخن بگوید، واژگان انگلیسی را به صورت فارسی نوشته بودند تا او از روی آنها بخواند. منوچهر متکی نیز احمدی‌نژادی دیگری بود که در دوران حضورش در سمت رئیس دستگاه دیپلماسی دولت نهم و دهم در نشستی علیرغم سایر اعضای حاضر در آن میتینگ از هدفون برای درک سخنان رد و بدل شده 
بهره می‌برد.


رئیس شان محمود احمدی‌نژاد نیز همچون نام‌بردگان ذره ای از دانش زبان انگلیسی بهره نبرده بود. او در یک سخنرانی در دانشگاه کلمبیا هنگامی که به او گفتند وقت سخنرانی‌اش به اتمام رسیده است، برای آنکه بتواند سخنرانی‌اش را ادامه دهد، اظهار داشت:« one دقیقه» بعد که دید مورد توجه حضار واقع شده است مرتکب یک اشتباه دیگر شد و گفت:


«one minute more» و دست آخر هم عنوان کرد: «one more minute» . کاش رسانه‌های اصلاح‌طلب هم همچون همتایان اصولگرایان از فقدان سوژه برای پرداختن به آن رنج می‌بردند تا گاف‌های واقعی و نه ساختگی کنشگران اصولگرا و مورد ستایش این سایت را افشا کنند.


تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - 04 September 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن