تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797771023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست تعیین کننده فیبا برای زنان بسکتبال ایران/ امید به پاسخ مثبت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: طی سه روز آتی برگزار می شود؛
نشست تعیین کننده فیبا برای زنان بسکتبال ایران/ امید به پاسخ مثبت

ارزیابی نماینده فدراسیون جهانی بسکتبال به منظورالگوی پیشنهادی بانوان محجبه بسکتبالیست


شناسهٔ خبر: 3967559 - سه‌شنبه ۱۲ اردی‌بهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
ورزش > توپ و تور

.jwplayer{ display: inline-block; } مجمع عمومی فدراسیون جهانی بسکتبال طی سه روز آینده برگزار می شود تا مشخص شود زنان بسکتبال ایران بالاخره می توانند حضور محجبه در میادین داشته باشند یا نه؟ به گزارش خبرنگار مهر، برای برگزاری مجمع عمومی فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) دستورالعمل های زیادی تعریف شده است که یکی از مهمترین آنها  به خصوص برای بسکتبال ایران، بررسی قوانین مربوط به پوشش سر بانوان است و اینکه زنان بسکتبالیست محجبه می توانند با پوشش خاص خود در میادین بین المللی حاضر شوند یا اینکه این نوع حضور به خاطر منافات با قوانین و به خصوص مسائل ایمنی، قابل پذیرش نیست. بررسی این مسئله از آنجایی در دستور مجمع عمومی فدراسیون جهانی قرار گرفته که اعضای هیات رئیسه این فدراسیون در نخستین نشست سال ۲۰۱۷ میلادی خود، تغییر برخی قوانین در رابطه با پوشش بانوان بسکتبالیست را مصوب کردند. این نشست بهمن ماه سال گذشته برگزار شد و در آن تصویب شد که «چگونگی پوشش سر بانوان و قوانین فعلی در این زمینه باید مورد بازنگری قرار بگیرد تا گزارش های حاصل از آن، در نشست مجمع عمومی فیبا تعیین کننده نتیجه نهایی باشد.» البته سالهاست که فدراسیون جهانی بسکتبال نسبت به حضور محجبه بانوان در میادین بین المللی مقاومت می کند و همین مسئله یکی از چالش های بسکتبال ایران بوده و همچنان است. اما چه شد که فیبا به بازنگری در مورد قوانین پوشش بانوان راضی شد؟ موضوع به دور جدید رایزنی های ایران باز می گردد؛ فدراسیون بسکتبال که طی سال های گذشته با وجود اقدامات و رایزنی هایی که در مراحل مختلف داشت، هرگز در مورد تائیدیه فیبا برای حضور محجبه بانوان در میادین به نتیجه نرسیده بود، از آذرماه سال گذشته و با تاکید وزیر ورزش وارد فاز جدیدی از رایزنی ها شد. رایزنی مسئولان فدراسیون ایران با تک تک اعضای هیات رئیسه فیبا، نامه وزیر ورزش ایران به رئیس فیبا و طراحی الگوی پیشنهادی برای بانوان بنا به پیشنهاد فیبا از اقداماتی بود که چرخش پرونده چندساله بانوان بسکتبال ایران را در این فاز به همراه داشت. در نهایت اینکه دیداری نمادین میان زنان بسکتبالیست ایران برگزار شد. بازیکنان در این بازی از الگوی پیشنهادی فدراسیون به فیبا استفاده کردند تا نشان دهند اینگونه حضور محجبه در میدان هیچ مشکلی به خصوص به لحاظ ایمنی برای شان نخواهد داشت.  این دیدار ۲۴ فروردین ماه در تهران برگزار شد. «لوبو کوتلووا» معاون کمیته فنی فدراسیون جهانی بسکتبال نماینده فیبا در این بازی بود. در واقع گزارش اختصاصی معاون کمیته فنی فیبا از این بازی و پوشش بانوان در آن، یکی از ملاک های اصلی برای تصمیم گیری در مجمع عمومی فیبا است. این مجمع ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ماه (پنجشنبه و جمعه آینده) در هنگ کنگ برگزار می شود و بعد از آن مشخص خواهد شد زنان بسکتبال ایران بالاخره می توانند حضور محجبه در میادین بین المللی داشته باشند یا کماکان در این زمینه با چالش و محدودیت مواجه خواهند بود؟

درکل اینکه مجمع آتی فیبا، یکی از سرنوشت سازترین نشست ها برای بسکتبال ایران است. مسئولان بسکتبال ایران برای نتیجه گیری مثبت از این نشست و گرفتن تائیدیه و «آری» قطعی فیبا چه اقدامات دیگری بعد از برگزاری دیدار نمادین داشته است؟ علی توفیق، دبیرفدراسیون بسکتبال در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر گفت: همزمان با سفر نماینده فیبا به ایران بنا به تاکید معاون بانوان وزارت ورزش، گزارشی از وضعیت کلی بسکتبال زنان به وی ارائه کردیم. طی این مدت این گزارش را مدام به روز کردیم به خصوص با توجه به حضوری که تیم سه به سه بانوان در قزاقستان داشت. وی تصریح کرد: همچنین امروز هم نشستی با معاون بانوان وزیر ورزش در دفتر وی خواهیم داشت. این نشست برای نهایی شدن گزارش مورد نظر است و اینکه آن را به طور کامل به فیبا ارائه کنیم. «آیا برای حضور در مجمع فیبا برنامه خاصی هم پیش بینی کرده اید؟ برنامه ای مانند دیدار با رئیس فیبا و رایزنی مستقیم با وی؟»، توفیق در پاسخ به این پرسش گفت: محورهای تعیین شده برای مجمع خیلی زیاد است. قطعا نمایندگان هر کشور هم با رئیس فیبا  یک نشست صمیمانه کوتاه دارند اما اینکه رایزنی هم داشته باشیم به وقتی که در اختیارمان قرار می دهند، بستگی دارد. قطعا تلاش خواهیم داشت که بتوانیم با وی یا دبیرکل فیبا ملاقاتی خصوصی در مورد موضوع موردنظر داشته باشیم. به گزارش خبرنگار مهر، در هر صورت موضع قطعی و نهایی فدارسیون جهانی بسکتبال در رابطه با حضور محجبه بانوان در میادین بین المللی بعد از نشست دو روزه هنگ کنگ مشخص خواهد شد. در نگاهی دیگر بعد از این نشست مشخص خواهد شد که اینار اقدامات مجموعه فدراسیون و ورزش ایران چقدر در تغییر نگاه فیبا موثر بوده است؟ در صورت مثبت بودن این تغییرات و موافقت فیبا با حضور محجبه بانوان در میادین، دختران بسکتبالیست ایران می توانند در مسابقات غرب آسیا شرکت کنند. این رقابت ها خردادماه به میزبانی اردن برگزار می شود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن