تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796697875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازتاب خبر درگذشت ابراهیم یزدی؛ از خشم کیهان تا پیشمانی و تمجید ضرغامی


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


واکنش‌ها به درگذشت سیاستمداری صبور و با شخصیت
بازتاب خبر درگذشت ابراهیم یزدی؛ از خشم کیهان تا پیشمانی و تمجید ضرغامی
روزنامه کیهان از واکنش‌ها به خبر درگذشت ابراهیم یزدی عصبانی شده است. روزنامه کیهان که به نظر می‌رسد حتی تحمل بازتاب خبر درگذشت برخی چهره‌های باسابقه انقلاب را نیز ندارد، درباره واکنش‌ها به خبر درگذشت ابراهیم یزدی نوشت: محافل مدعی اصلاح طلبی و طرفداری از خط امام، به تمجید و تحریف درباره شخصیت رئیس گروهک نهضت آزادی پرداختند
روز نو : روزنامه کیهان از واکنش‌ها به خبر درگذشت ابراهیم یزدی عصبانی شده است.


روزنامه کیهان که به نظر می‌رسد حتی تحمل بازتاب خبر درگذشت برخی چهره‌های باسابقه انقلاب را نیز ندارد، درباره واکنش‌ها به خبر درگذشت ابراهیم یزدی نوشت: محافل مدعی اصلاح طلبی و طرفداری از خط امام، به تمجید و تحریف درباره شخصیت رئیس گروهک نهضت آزادی پرداختند. 


به گزارش روز نو ، این روزنامه اصولگرا نوشته است:‌ طیفی از اصلاح‌طلبان که در گذشته «چپ» توصیف می‌شدند (از خاتمی و اسدالله بیات گرفته تا  موسوی ‌بجنوردی و محسن آرمین و هادی غفاری و مصطفی معین و فیض‌ا... عرب‌سرخی و...) در کنار اعضای برخی گروهک‌ها، القاب و عناوینی را به ابراهیم یزدی نسبت داده‌اند که با سابقه و مواضع دوگانه او تناقض دارد.  جالب اینکه برخی کسانی که تمجیدهای بلندبالا از یزدی به جای آورده‌اند، در گذشته صریح‌ترین و جدی‌ترین مواضع را درباره نفاق گروهک نهضت ‌آزادی و حتی شخص یزدی داشته‌اند. سؤال این است که چگونه مدعیان خط امام و اصلاح‌طلبی می‌توانند از فرد و گروهکی تمجید کنند که هم ‌التقاطی بود، و هم معارض با انقلاب و محتوای قانون اساسی و جمهوری اسلامی؟!


سیاستمداری با شخصیت


این در حالی است که حتی عزت‌الله ضرغامی، رئیس پیشین صداوسیما در مورد درگذشت ابراهیم یزدی در یادداشتی با عنوان "سیاستمدار با شخصیت!" نوشته است: هیچ قرابت خاص فکری و سیاسی و حتی توفیق هم صحبتی با مرحوم دکتر ابراهیم یزدی ندارم. حضرت امام (ره) هم تکلیف این جریان فکری را به صراحت در پاسخ به نامه آقای محتشمی پور وزیر کشور وقت روشن کرده است، اما او را سیاستمداری با شخصیت می دانم. با همان مبنای تحلیلی که در مورد مرحوم کیارستمی نوشتم. خداوند رحمتشان کند. در جوانی، کمتر به این شاخصه فکر می‌کردم ولی چندسالی ست که این خصیصه برایم مهم شده است!


ضرغامی افزوده است:‌ دکتر ابراهیم یزدی به مشی لیبرالی خود و دقیقاً با همان تعریفی که امام فرمودند، وفادار بود و تا آخر هم بر همین مسیر حرکت کرد. از ریاکاری و سالوس بازی با دکان های چند نبش بسیاری از سیاسیون از هر دو جناح که هر روز پیچیده تر می شود! به دور بود.(اولا)روزگاری بود که با دیگر جوانان انقلابی در کف خیابان ها تجمع می کردیم و از منصوبان امام در مقابل حملات گروهکها حمایت می‌کردیم. به یاد دارم که در یکی از این تجمع های حمایتی که در پاساژ شانزه لیزه آن روز در سه راه جمهوری اسلامی برگزار شده بود شعار اصلی  و مکرر ما این بود که: "درود بر مثلث آزاده - یزدی، بنی صدر، قطب زاده" ! گلویمان هم پاره می شد! قطب زاده اعدام شد و بنی صدر با لباس زنانه به خارج گریخت. اما ابراهیم یزدی در کشور ماند و با تابلوی روشن اپوزیسیون و منتقد و با حفظ خط فکری و اعتقادی به فعالیت سیاسی خود ادامه داد. او هیچ وقت انتخابات را تحریم نکرد. حتی کاندیدا می‌شد و پس از رد صلاحیت باز فعالانه در صحنه می‌ماند و به حمایت از نامزد مورد علاقه اش اعلام موضع می‌کرد. این مشی، فرسنگها با اردوکشی خیابانی و قانون شکنی و امیدوار کردن دشمن به براندازی نظام سیاسی کشور فاصله دارد.(ثانیا)


وی با بیان اینکه "اخلاق، رفتار و حسن سلوک و چهره متبسم او برجسته بود"، نوشته است: کم نیست جلساتی که وقتی وارد می شوی،برخی سیاسیون، مثل برج زهرمار! نشسته و به شدت از رفتار صمیمی و انسانی امساک می‌کنند تا مبادا تکه ای از آنان به زمین بیفتد! مرحوم دکتر یزدی از این نظر خیلی خوب بود.(ثالثا) او در برهه ای از تاریخ حساس کشور، همراه و همگام با امام بزرگوار (ره) بود و خدمات  درخوری به انقلاب کرد. خداوند او را با همان کارنامه محشور کند.


به ابراهیم یزدی و یارانش جفا کردیم


همچنین علی مطهری، نماینده تهران و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در یادداشتی درباره ابراهیم یزدی نوشته است: رحلت دكتر ابراهيم يزدي از آن جهت جانسوز است كه در دوران حيات او بعد از دولت موقت با او و همفكرانش بدرفتاري شد. 


وی افزوده است: آسيبي كه انقلاب اسلامي ما دچار آن شده اين است كه برخي از افراد كه دم از انقلابي‌گري و ولايت‌مداري مي‌زنند خيال مي‌كنند هر كس كه نظري مخالف نظر رسمي نظام داشت بايد به شكلي – خواه حبس يا حصر – حذف شود و از حقوق اجتماعي خود مانند آزادي بيان محروم گردد چون براي حفظ نظام هر كاري مي‌توان كرد.


آفتاب




تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن