تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797740071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روح برجام نقض می شود اما توافق نامه پابرجا باقی خواهد ماند/ترامپ ریسک جنگ با ایران را نمي پذیرد


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


پژوهشگر شواری اتلانتیک:
روح برجام نقض می شود اما توافق نامه پابرجا باقی خواهد ماند/ترامپ ریسک جنگ با ایران را نمي پذیرد
«باربارا اسلاوین» پژهشگر شورای اتلانتیک و تحلیگر مسائل هسته ای ایران گمانه زنی می کند که علیرغم تمام خسارات وارده به توافق هسته ای ۲۰۱۵ میلادی که در حال اجرایی شدن است در نهایت توافق تاریخی پابرجا باقی خواهد ماند.
روز نو : «باربارا اسلاوین» پژهشگر شورای اتلانتیک و تحلیگر مسائل هسته ای ایران گمانه زنی می کند که علیرغم تمام خسارات وارده به توافق هسته ای ۲۰۱۵ میلادی که در حال اجرایی شدن است در نهایت توافق تاریخی پابرجا باقی خواهد ماند.
به گزارش سايت روزنو ، اسلاوین که مدیر پرژه اینده ایران در شورای اتلانتیک است می گوید:«هر دو طرف روح برجام را نقض کرده اند اما من فکر می کنم هر دو طرف توافق نامه را حفظ می کنند چر که این به نفع منافع متقابل آنان است».
باربارا اسلاوین در پاسخ به این پرسش که ایا ترامپ که دوبار گزارش سه ماهه پایبندی ایران به برجام را امضا کرده این روند را در سومین گزارش ۹۰ روزه به کنگره نیز ادامه خواهد داد یا آن که ادعا می کند که ایران برجام را نقض کرده است می گوید:«ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی خود و پس از آن نیز به انتقاد از برجام پرداخت. اما او اکنون با مسائل دیگری سرگرم است از جمله دریافت کمک مالی برای ساختن دیوار مرزی با مکزیک، بازنگری در مذاکره نفتا و زنده ماندن از شر تحقیقات درباره روسیه و  نقش آن در انتخابات و سیاست امریکا. بنابراین من اعتقاد ندارم که لغو برجام اولویت مهمی برای او باشد».
ترند در ادامه به اظهارات علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران اشاره می کند که در تاریخ ۲۲ اگوست که گفته بود اگر امریکا توافق هسته ای را نقض کند ایران ظرف مدت پنج روز می تواند روند سریع غنی سازی اورانیوم در سطح بالایی برخوردار را از سر گیرد. باربارا اسلاوین در این باره می گوید:«من معتقدم امریکا هم چنان از ایران ابراز گلایه مندی می کند اما این کار را با تحریم های غیر هسته ای و لفاظی های عصبی ادامه خواهد داد».
باربارا اسلاوین درباره احتمال مذاکرات مجدد بر سر توافق هسته ای این گزینه را رد می کند و می گوید که تیم ترامپ قادر به انجام مذاکرات نیست. او می گوید:«آنان (دولت ترامپ) حتی کارکنانی را ندارند که در صورت لزوم بخواهد چنین مذاکراتی را انجام دهد».
باربارا اسلاوین در ادامه اشاره می کند که ممکن است فشار بر ایران از طریق تحریم های تازه ای تشدید شود اما چشم انداز بروز جنگ میان ایران و امریکا را محتمل  نمی بیند. او می گوید:«ترامپ تنها موافق حفظ نیروی نظامی در افغانستان است. من نمی بینم که او خواستار مداخله امریکا در عراق و سوریه به میزان گسترده تر باشد و یا این که بخواهد ریسک جنگ با ایران را بپذیرد».
اسلاوین می گوید:«فکر می کنم طرفین اروپایی باید احساس قوی تری در تمایل خود به تجارت با ایران داشته باشند چرا که دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا میزان عدم محبوبیت اش در امريکا و در میان امریکایی ها در حال رشد است. 
شرکت های اروپایی در ایران راسخ تر از گذشته کار می کنند و روابط قدیمی خود با ایران را بازسازی می کنند و می توانند اعتماد از دست رفته را احیا کنند. من فکر می کنم انان به پیشرفت در سرمایه گذاری در ایران ادامه می دهند».  
باربارا اسلاوین پیش بینی می کند که همزمان با قراردادهای مهم ایران با شرکت های نفتی و تولید کنندگان هواپیما و خودروسازان خارجی در طول چهار سال اینده در دوران ریاست جمهوری روحانی ایران به تدریج در اقتصاد جهانی ادغام خواهد شد. او می گوید:«من فکر می کنم این امر میسر است اما به ارامی. اما یقین دارم که ایران ادغام اقتصادی خود با جهان خارج را به سرعت دنبال خواهد کرد».
در زمینه سیاست خارجی اسلاوین اهمیت پیش بینی های احتمالی درباره اتحاد روسیه،‌ ترکیه و ایران در منطقه را رد کرد و گفت که تردید دارد هیچ گونه اتحادی میان آنان صورت گیرد. او می گوید:«من درباره ی هرگونه اتحادی شک و تردید دارم. این سه کشور باید مطمئن شوند که نیروهای شان درمقابل با یکدیگر در سوری نیستند. ایران و روسیه منافع مشترکی دارند از جمله روابط اقتصادی رو به رشد اما ترکیه هم چنان به شدت بر روی غرب متمرکز است».
باربارا اسلاوین هم چنین ابراز امیدواری کرد که روحانی رییس جمهوری ایران بتواند راه حلی سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه پیدا کند. او می گوید:«امید من این است که روحانی بر اسد تاثیر بگذارد تا به یک فرمول تقسیم قدرت فدرال برای کمک به پایان دادن به جنگ سوری دست یابد».
اسلاوین در بخش پایانی این گفت و گو درباره تنش یا ریاض و تهران می گوید که روحانی تلاش می کند تا با عربستان نوعی تفاهم ایجاد شود اما این موفقیت بستگی به این دارد که سعودی ها این موضوع را می پذیرند یا خیر.






تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن