تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797867007




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روایت بانوی خبرنگار ترک از سفرش به ایران از تلاش زنان ایرانی برای پیشرفت تا قرابت بیش تر ایرانیان و ترک ها به یگدیگر در مقایسه با اعراب


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



روایت بانوی خبرنگار ترک از سفرش به ایران از تلاش زنان ایرانی برای پیشرفت تا قرابت بیش تر ایرانیان و ترک ها به یگدیگر در مقایسه با اعراب
«عایشه سوجو» فعال رسانه ای که اخیرا به تهران سفر کرده بود درباره دیده هایش از ایران در روزنامه «سوزچو» نوشته است.
روز نو : «عایشه سوجو» فعال رسانه ای که اخیرا به تهران سفر کرده بود درباره دیده هایش از ایران در روزنامه «سوزچو» نوشته است. 

روایت بانوی خبرنگار ترک از سفرش به ایران از تلاش زنان ایرانی برای پیشرفت تا قرابت بیش تر ایرانیان و ترک ها به یگدیگر در مقایسه با اعراب

به گزارش سايت روزنو، او می نویسد:«در ایران ما با فرهنگ ها ارتباط برقرار می کنیم. به عنوان روزنامه نگاران زن از روزنامه ها و رسانه های معروف ترک از جمله روزنامه حریت، سی ان ان ترک، سوزچو و سایت خبری حریت به ایران سفر کردیم.
 ما در شش روز سفرمان به دیدار روسای سازمان های زنان، ارتباطات و امور فرهنگی، خبرگزاری فارس، مجلس،‌وزارت امور خارجه و موسسه تحقیقات علمی رویان رفتیم. 
از زمان پیروزی انقلاب سال ۱۹۷۹ میلادی و روی کار آمدن حکومتی اسلامی در ایران ذهنیت غالب در ترکیه درباره ایران «شیعه صفوی» بودن آن کشور است اما این سفر سبب شد تا به این نتیجه برسم که ایران در این چهار دهه با تغییرات بسیار زیادی مواجه شده است. 
ممکن است محدودیت هایی در ایران وجود داشته باشند. اما دشوار بتوان گفت ایران شبیه عربستان سعودی است. برای مثال، در مورد زنان قوانین رسمی می گویند که چادر حجاب در اولویت است اما ازادی پوشش لباس برای زنان حتی در همان چارچوب حجاب اسلامی هم قابل توجه است. 
هنوز گشت های ارشاد در خیابان به زنان درباره موی سرشان در صورت معلوم بودن هشدار می دهند اما همزمان موهای رنگ شده و بیرون آمده از زیر شال و روسری را می بینید. 
خیابان ها پر از رانندگان زن هستند. زندگی در ایران در گالری های نقاشی، سالن های اجرای موسیقی و تئاتر و سینما جریان دارد.
 تعداد دانشجویان دختر در دانشگاه های ایران بیش از تعداد پسران است. زنان ایرانی در حال تلاش برای فعالیت در حوزه تجاری هستند. سازمان توانبخشی و حمایت از زنان نیز فعالیت هایی را برای تقویت توانایی های آنان انجام می دهد از جمله برگزاری دوره های صنایع دستی و بازار برای فروش محصولات». 
او در ادامه می نویسد:«با این حال، راهی طولانی برای احقاق حقوق زنان وجود دارد. آنان مجبور به نشستن در صندلی های عقب در اتوبوس هستند. تنها ۱۷ نماینده زن در مجلس حضور دارند. اواز خواندن زنان ممنوع است.
 انان نمی توانند در برخی از رشته های ورزشی به دلیل قوانین حاکم بر ایران در عرصه های جهانی شرکت کنند زنان در ایران بدون اجازه همسر نمی توانند به سفر خارج از کشور بروند. هر زنی که وارد ایران می شود باید پوشش حجاب اسلامی را برای پوشاندن موهای سرش رعایت کند. هم چنین در زمینه ارائه امارهای رسمی دست ما بسته بود. برای مثال، یکی از مقام های دولتی می گفت خشونت علیه زنان در ایران وجود ندارد در همین راستا وقتی درباره فقر می پرسیدیم می گفتند در ایران هیچ فقیری وجود ندارد معیار فقر از دید آنان یک وعده غذا در روز بود». 
او در ادامه درباره روابط ایران و ترکیه می نویسد:«دو کشور دو قدرت منطقه ای هستند. ما در حدود ۴۰۰ سال با مرزی ۵۶۰ کیلومتری و بدون تغییر در همسایگی ایران هستیم.  روابط ترکیه و ایران در این دوره با چالش زیادی مواجه شده است. 
روابط استراتژیک ترکیه، قطر  عربستان سعودی و تبدیل شدن آنان به یک بلوک سنی در مقابل ایران برای تهران نگران کننده بود. اما این موضوع نیز سبب جدایی ترکیه از ایران نشد. هر دو کشور در جست و جو تلاش برای حفظ روابط در سطحی خاص و معین هستند. 
پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا تنش میان ایران و عربستان سعودی به تهديد جنگی تبدیل شد.
 برخلاف دولت اوباما که به دنبال سیاست تنش زدایی در منطقه بود نگرش ترامپ راه را برای عربستان سعودی هموار کرد. از سوی دیگر مسئله کردها مورد مهم برای هر دو کشور ایران و ترکیه است.
 اگر در نتیجه همه پرسی در شمال عراق یک کشور کردی اعلام موجودیت کند پیامدهای زیادی برای ایران و ترکیه خواهد داشت. این موضوع در جریان دیدار اخیر سرلشکر باقری از ترکیه با همتایان ترک او نیز مطرح شد». 
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز گفت که منطقه نمی تواند جنگ های بیش تری را پشت سر بگذارد او با اشاره غیر مستقیم به مقام های اقلیم گفت که کسانی از ظرفیت منطقه فراتر رفته اند. او گفت که باید دولت ها تلاش شان را برای حفاظت از امنیت جغرافیا انجام دهند. 
او در بخش پایانی این گزارش می نویسد:«درک اعراب و ایرانیان یکسان نيست. 
در این نقطه می توانیم بگوییم ایرانی ها به ما نزدیک تر هستند. واقعیت آن است که هر دو کشور ایران و ترکیه به دلیل عرب نبودن از هزاران سال پیش به این سو از سوی اعراب به عنوان غیر خودی و دیگری قلمداد می شدند آنان به غیر اعراب می گفتند عجم و نوعی برتری برای عربیت خود بر آنان قائل بودند. 
به طور خلاصه ایران یکی از بزگترین تمدن های جهان است از دوران هخامنشی به این سو. در حالی هنوز امپراتوری روم وجود نداشت این امپراتوری بر جهان غالب شد. شکستن ریشه های چنین تمدنی اسان نبود. 
در زمان حمله اعراب نیز ایرانیان از جذب و هضم فرهنگی در فرهنگ عربی خودداری کردند. درگیری فرهنگی میان ایرانیان و اعراب امروز نیز کاملا مشهود است.
 ایرانیان فردوسی را بخاطر سرودن شاهنامه و پاسداری از هویت ملی خود می ستایند. تمدن ایرانی فرهنگ ها و تمدن های دیگر را در خود جذب کرده است و خود هیچ گاه در تمدن دیگر جذب نشده است». 






تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن