تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796973143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به عشق همین مردم کارهای بهتری خواهم ساخت ...


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: به عشق همین مردم کارهای بهتری خواهم ساخت ...
شوق نواختن، درست از همان کودکی‌اش آغاز شد، جایی که انگار تصویری از تابلوی فردا را در ذهن ترسیم می‌کرد. با آوای خوش دوست در خانه، آهنگ موسیقی جانی دوباره در او می‌بخشید. دست‌هایش بر روی کلاویه‌ها، آهنگ زندگی را با ساز دل آرام آرام می‌نواخت تا جایی که در این سن کنونی، اولین کنسرت خودش را با نام "چو بیایی" برای مخاطبان اجرا می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز : محبوبه بیات - شوق نواختن، درست از همان کودکی‌اش آغاز شد، جایی که انگار تصویری از تابلوی فردا را در ذهن ترسیم می‌کرد. با آوای خوش دوست در خانه، آهنگ موسیقی جانی دوباره در او می‌بخشید. دست‌هایش بر روی کلاویه‌ها، آهنگ زندگی را با ساز دل آرام آرام می‌نواخت تا جایی که در این سن کنونی، اولین کنسرت خودش را با نام "چو بیایی" برای مخاطبان اجرا می‌کند.

سپاس صدرنوری متولد اسفندماه 1379  بدنیا آمد. وی از همان دوران کودکی با آوا و نواهای موسیقی ایرانی و کلاسیک، آشنا شد. اجرا در سه دوره جشنواره و جایزه استاد همایون خرم و نیز اجراهایی در انجمن فرهنگی ایران و اتریش و نیز ساخت قریب به چهل آهنگ، از اهم فعالیت‌های او در حوزه موسیقی است. آلبوم در "آغوش رنگ‌ها" اولین اثر از ساخته‌های او است که با پیانوی وی اجرا و منتشر شده است.


به عشق همین مردم کارهای بهتری خواهم ساخت ...



سپاس اولین کنسرت رسمی خود را به همراه یکتا احمدی‌زاده نوازنده ویولنسل، شهریورماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌کند. گفت‌و‌گوی آفتاب نیوز با وی و یکتا را با هم می‌خوانیم:


• رابطه‌ات با پیانو چگونه است؟
رابطه من با پیانو خیلی نزدیک و بهتر بگم عاشقانه است. به طوری که مرهم دردها ومحرم اسرار من و  نزدیک‌ترین دوست من هم است.
 یعنی اگر پدرت یک پیانیست نبود، باز هم ساز پیانو را انتخاب می‌کردی؟
دوران ارف را در آموزشگاه موسیقی پارس زیر نظر استاد ناصر نظر گذروندم. بعد از پایان این دوره با توجه به ذائقه موسیقیایی خودم که بیشتر به سمت مادر و داییم رفته، موسیقی سازهای کلاسیک و غربی رو دوست داشتم و سازهایی که انتخاب کردم پیانو و ویلنسل بود. از همان کودکی، فضا و محیط خانواده، شرایط انتخاب پیانو را برایم راحت‌ کرده بود،‌اما بخاطر اهدافی که در کودکی داشتم پیانو را انتخاب کردم.


• در خانواده‌ای بزرگ شده‌ای که پدر و مادرت از اهالی موسیقی، ادبیات و تئاتر بوده‌اند. نقش خانواده هنری و فرهنگی را در رشد استعداد فرزندان چگونه می‌بینی؟
بستر و محیط خانواده در شکل گیری فرد مهم است و من هم مستثنی نبودم. شاید اگر شرایط خانواده من، این نبود و ساز در خانه زده نمی‌شد من دنبال خیلی کارهای دیگر می رفتم. شرایط خانواده هنری برایم مهیا بود و به من خیلی کمک کرد که بتونم در این بستر رشد کنم. کمک‌های شایان خانواده و گاهی سخت‌گیری های مادرم برای تمرین کردن هم مرا به سمت جلو می‌کشاند. شاید مثل خواهرم آسمان سخت کوش نیستم و در برخی مواقع پشتکار زیادی نشان ندهم ولی با کمک خانواده توانستم در این زمینه هنری فعالیت کنم.
(یکتا هم در این مورد می‌گوید:‌ من هم معتقدم که خانواده من باعث شد تا به سمت هنر کشیده بشم. مادرم نقاش است و به عنوان یک حامی، همیشه در کنارم بود و پدرم نیز مرا تشویق می‌کرد. در تمام سختی‌ها کنارم بودند. با توجه به اینکه به عنوان یک دختر دنبال موسیقی بودم، مشوق‌های خوبی برای من بودند.)


• بدون تعارف می‌گویم، به نظر می‌رسد خیلی زود به این درجه از مهارت در نواختن ساز کاملی مثل پیانو رسیده‌ای. از عوامل موفقیت بگو!
روزی که نواختن پیانو را شروع کردم، عصر اومدم خانه، مادرم چون خودش استاد پیانو و اهل ادبیات و تئاتر است و با هنر آشنایی دارد، بهم گفت هر چی امروز درس گرفتی رو تمرین کن. آن موقع هفت سالم بود. یه جاهایی هم عاشقانه به من سختگیری می‌کرد که سپاس تمرین کن...
 می‌توانم بگم وجود خانواده و نظر مثبت آنها یکی از عوامل موفقیت من در عرصه موسیقی بود. مادرم میگفت، سپاس تمرین کن و این جمله را شاید در یکروز  بارها بهم میگفت.  موسیقی کلاسیک میزنم و نوازندگی موسیقی کلاسیک یکی از سخت‌ترین شاخه‌های نوازندگی است، چرا که همزمان که داری نت‌ها رو می‌نوازی باید زیبا هم بنوازی.
 به اعتقاد استادم، خانم پروین خرسندیان، شاید خیلی‌ها بتوانند پیانو بزنند ولی شاید چند درصد آنها نوازنده باشند. دومین عامل موفقیتم هم‌ همین استاد خوبم بود. من طی ده سال فقط با همین استاد کار کردم و آموزش دیدم و این ثبات برایم خیلی کمک کننده بود .


به عشق همین مردم کارهای بهتری خواهم ساخت ...



• شاید پسرها را سخت بشود علاقمند به یک هنر کرد. بنظرم استادت باید در کارش خیلی موفق باشه که تو انگیزه خوبی برای ادامه کار با وی داشتی، با توجه به دانسته‌های خودم فکر میکردم چون پدر یک پیانیست
ماهری است بیشتر با وی آموزش میدیدی...
من پیش پدر آموزش ندیدم. استادم یکی از نوازنده‌های قدیمی در این عرصه است که برای آموزش موسیقی به کشور اتریش فرستاده شدند و یکی از خاص ترین کسانی است که روی من تاثیر گذاشت.
 کوزه‌گر از کوزه شکسته آب میخوره..
با اینکه پدر و مادرم خودشون استاد موسیقی‌ بودند ولی اعتقاد دارم هیچ وقت یک پدر و مادر نمی‌توانند آن طور که باید حکم بکنند که تو باید اینجا رو اینطوری بنوازی... واین به خاطر احساس عاشقانه پدر و مادری است. یک فرد غریبه شاید خیلی راحت‌تر بتواند این کارو انجام بدهد.
نظر و لطف خداوند را نباید فراموش کنیم شاید اگر لطف خداوند نبود، به اینجا نمی‌رسیدیم. خواست خدا سرآغاز همه الطاف است .
(یکتا هم می‌گوید: قطعا اولین عامل موفقیتم خانواده‌ام هستند. من از همون چهارسالگی اولین اجرام را در تالار وحدت با گروه کر در جشنواره موسیقی فجر داشتم. بعد با گروه‌ها و ارکسترهای مختلف و دوستان زیادی هم‌مسیر شدم  و سعی کردم از هر کسی و گروهی که تونستم چیزهای خوبی یاد بگیرم و این دومین عامل موفقیتم بود که این دوستان تجربیات خودشون را در اختیار من می‌گذاشتند و این به من خیلی کمک کرد.)


• فرای سبک پیانوی خودت، به کدام موسیقی‌دان و خواننده علاقه بیشتری داری؟
کلا به ساز ویلن و ویلنسل علاقه‌ دارم و الگوی من در موسیقی، استاد لوریس چکناواریان است. تواضع و فروتنی بسیار بالایی دارند. مهارت ایشان در موسیقی به جرات می‌توانم بگویم در ایران حرف اول رو می‌زنه. من به ایشان ارادات خاص دارم. تواضع و احترامی که این استاد با امثال من دارد، قابل تحسین است. الگوی اخلاقی و مهارتی را از ایشان درس می‌گیرم.
در مورد خواننده مورد علاقه‌ام چون سبک من پاپ کلاسیک است آندرا پوچلّی را می‌پسندم. در خوانندگان ایرانی سبک پاپ سیروان خسروی رو از همه بیشتر دوست دارم. در موسیقی سنتی هم به همایون شجریان علاقه مندم.
(یکتا می‌گوید: موسیقی از وجود آدم نشات می‌گیرد و نمی‌تونم بگم از کسی خاص الگو می‌گیرم. من در هر گروهی بودم از همه درس‌های خوب فرا گرفتم که هر کدام زمینه‌ساز تجربیاتم در نواختن موسیقی شدند. سبک همه خوانندگان را دوست دارم و فرد مورد خاصی را نمیتونم بگم علاقه بیشتری دارم.)


• شاید اولین احساسی که از تماشای پیانو نواختن تو به مخاطب منتقل می‌شود، پرشور و با حرارت ساز زدن توست. این احساس و ریتم نواختن را از کسی الگو می‌گیری یا فی البداهه است؟
لبخندی می‌زند و سرش را بالا می‌گیرد و می‌گوید:‌ این حس و حال فی البداهه است. اما در مورد فنون نواختن، هر کسی الگویی دارد. دو نفر در نواختن موسیقی روی من تاثیر خاصی داشتند. داییم کوشا کرمی و پدرم بردیا صدرنوری الگوهای من هستند. من کسی را مثل دایی در نواختن آهنگ بر روی کلاویه با دست چپ ندیدم. ذهنش در نواختن آکوردها باز است و از آن طرف، پدرم دست راستش واقعا بر روی پیانو می‌رقصد و اینکه کسی بتواند همزمان یک ملودی را در دو دست پخش کند واقعا کار سختی است. من نوازندگیم را بعد از استادم و مادرم از این دو الگو می‌گیرم و احساس خوب و ریتم نواختن را با شور و هیجان این دو بدست می‌آورم.


• همیشه به نظر می‌رسد با حرکت انگشتانت بر کلاویه، انگار که از دنیای روزمره رها می‌شوی و در لابلای نغمه‌های موسیقی غرق میشی و مهم‌تر اینکه دوست داری خیلی راحت این حس رو به مخاطب خودت هم القا کنی؟ آیا این حس من درست است؟
این شور و هیجان در من وجود دارد و نقش بازی نمیکنم، تازه در صحنه خودمو حفظ میکنم چون اینقدر که به پیانو نزدیک هستم شاید گاهی بهش ضربه‌ای هم بزنم. یادم نمیاد که یکروز پیانو نزده باشم. این حرارت نواختن هر لحظه باهام است. شاید این حس عاشقانه و نزدیکی که به پیانو دارم مخاطب رو با من همراه میکنه! این سوال رو باید از مخاطبین دیگر هم بپرسید.


به عشق همین مردم کارهای بهتری خواهم ساخت ...


اجرای سپاس صدرنوری در کنسرت آوای دوست


• در کنسرت آوای دوست، قطعات بسیار زیبایی را نواختی. دونوازی با پدر، آن‌هم در یک اجرای رسمی چه حال و هوایی دارد؟
خیلی هیجان‌انگیز بود. با اینکه بارها روی صحنه رفته بودم و این اولین اجرای من نبود، اما هیجانم از اینجا نشات نمی‌گرفت، بلکه شور من جایی بود که اولین بار با پدر روی صحنه می‌رفتم. کاملا حس عاشقانه، پدر و پسری بود. من اصلا نمیدیدم که چند صد نفر پایین نشستند و منو دارند می‌بینند، نگاهم فقط به پدر بود. پدر دلهره ای نداشت، متواضع و مسلط به اجرا. نگاه به پدر قوت قلب من روی صحنه بود.
(یکتا هم می‌گوید:‌ واقعا دونوازی با پدرش خیلی خوب بود. آنچه که انتظار می‌رفت. سپاس خیلی با اعتماد به نفس اجرا کرد.)


• کمی هم از آماده شدن برای اولین کنسرتت بگو؟
خردادماه امسال تصمیم گرفتم که کارهای خودم را به روی صحنه ببرم .خب من قریب به 40 قطعه موسیقی با آواز و بی آواز و با سازهای دیگه ساختم...
آماده شدن برای این کنسرت برام متفاوت بود. اولین باری است که کنسرتی برای خودم دارم، از بحث مجوز گرفتن تا آمادگی پوستر و ... همه را بار اول تجربه می کردم. دوست دارم از آقای ناصر ایزدی تشکر فراوان کنم که برادرانه کمک حال من بودند.
اومدم پیش یکتا و گفتم چنین برنامه‌ای دارم .استقبال کرد و گفت که دوست دارد این همکاری شکل بگیرد و قرار شد برای هشتم شهریور ماه برگزار بشه.
در مورد کنسرت باید بگم دو بخش دارد:
بخش اول: قطعات سلو و تک نوازی و همچنین دونوازی با ویلنسل یکتا. برخی قطعات هم تلفیقی است از سبک‌های مختلف موسیقی و برخی از قطعات از در آغوش رنگها نواخته خواهد شد.
بخش دوم را بهتر است نگویم و برای و مخاطبین سورپرایز باشه. در واقع ما در بخش دوم موسیقی لایت خواهیم داشت. و می خواهم که مخاطبین دقایقی را به آرامش به خواب بروند و بعد بلند بشن ببینن چه اتفاقی افتاده و این آرامش را در این بخش احساس کنند. بخش دوم ما یک کار جدید است.


•به هر حال شهریورماه، اولین کنسرت رسمی خودت را برگزار می‌کنی. این آغازِ متفاوت، چه تاثیری در زندگی هنری و حرفه‌ای تو خواهد داشت؟
حتی اگر موفق هم نباشم باز هم دست از فعالیت بر نخواهم داشت و ما تلاش خودمون رو می کنیم که به موفقیت برسیم. نمی‌ایستیم و به سمت جلو حرکت می‌کنیم. کلا این آغاز، تاثیر جالب و خوبی خواهد داشت که حتی می‌تواند باعث انگیزه من برای ادامه راهم باشه. انشالله با موفقیت همراه بشه که ببینم مردم چقدر از نواختن من رضایت داشتند و باعث ‌شود به عشق همین مردم کارهای بهتری بسازم.


• از کار و فعالیت‌های آینده ات بگو؟
دو سال آخر که منتهی به کنکور است را فقط می‌خواهم درس بخونم. تا آخر شهریور ماه امسال قصد دارم 3الی 4 تک‌آهنگ آماده و منتشر کنیم. سه قطعه تک آهنگ قصد دارم در شبکه‌های مجازی البته با مجوز منتشر کنم. البته با کمک دوستان. قطعه اول بر روی یکی از ابیات سعدی شیرازی به نام "چوبیایی"، قطعه دوم بر روی شعری از حمید مصدق است به نام "وای باران" و قطعه سوم بر روی ابیات امیرخسرو دهلوی به نام "ای چهره زیبای تو".


• در مورد اسم کنسرت:
سعدی غزلی دارد که خیلی زیباست
که در بخشی از این غزل آمده است ...
گفته بودم چوبیایی غم دل با تو بگویم    چه بگویم که غم از دل برود چون تو بیایی
برای اسم کنسرت، بین "چو بیایی" یا "چون تو بیایی" کمی گیر کرده بودم که دست اخر با مشورت دوستانِ جان "چوبیایی" را انتخاب کردیم. البته هیچ مخاطب خاصی ندارد و از هر شایعه‌ای پرهیز می‌کنم (لبخند میزند).


• و سخن آخر؟
از همه دوستان و علاقه‌مندان موسیقی به این کنسرت دعوت میکنم. اعتقاد دارم ما ایرانی‌ها شوندگان بسیار خوبی هستیم، از همه دعوت می‌کنم بیایند و کار ما را تماشا کنند. انشالله که مورد رضایت خاطر عزیزان قرار بگیرد.


به عشق همین مردم کارهای بهتری خواهم ساخت ...





۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن