تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797943951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شورا با انتخاب نجفی نشان داد که به وعده‌های خود پایبند است


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


حسن رسولی
شورا با انتخاب نجفی نشان داد که به وعده‌های خود پایبند است
شورای شهر قول اعلام تخلفات شهرداری را نداد شهرداری طبق برنامه شورای قبلی کار خود را دنبال خواهد کرد شورا برنامه جدیدی تدوین نمی‌کند و طبق برنامه قبلی پیش می‌رود
روز نو : شورای شهر قول اعلام تخلفات شهرداری را نداد
شهرداری طبق برنامه شورای قبلی کار خود را دنبال خواهد کرد
شورا برنامه جدیدی تدوین نمی‌کند و طبق برنامه قبلی پیش می‌رود
به گزارش روز نو : شورای شهر پنجم و شهرداری جدید به‌زودی کار خود را رسما آغاز خواهد کرد و مدیریت تهران از دست قالیباف و چمران خارج می‌شود. تهران اکنون با انواع معضلات درگیر است که نیازمند تلاش‌های جدی تیم جدید مدیریت‌شهری است. از سوی دیگر، گفته می‌شود که تخلفات گسترده‌ای در مدیریت‌شهری وجود دارد که شاید در گام اول، مدیران شهری جدید باید به این موضوع رسیدگی کنند. برای بررسی این بحث حسن رسولی، عضو شورای شهر پنجم با «آرمان»‌ گفت‌وگویی کرده است که متن آن را در ادامه می‌خوانید.
یکی از انتظاراتی که از شورای شهر پنجم وجود دارد، رسیدگی و اعلام تخلفاتی است که در دوره 14‌ساله گذشته در شهرداری وجود داشته است. برخی نیز معتقدند که شورای شهر چنین وعده‌ای داده است. توضیح شما نسبت به این موضوع چیست؟
تا جایی که اطلاع دارم، شورا وعده رسیدگی به تخلفات شهرداری قبلی را نداده است. گفته شده که شورای پنجم در ماه‌های نخست استقرار، گزارشی از وضعیت مدیریت‌شهری با همکاری شهردار جدید جهت استحضار مردم، تهیه می‌کند و به اطلاع مردم می‌رساند. بحث رسیدگی به تخلفات بحث دیگری است.
یکی از انتظارات و درخواست‌هایی که مردم و بسیاری از صاحب‌نظران از شورای شهر دارند، تهیه گزارشی از تخلفات شهرداری است. اکنون شورا چه تصمیمی برای این موضوع دارد؟
مردم، صاحب‌نظران حوزه شهری، رسانه‌ها و فعالان سیاسی مطالبات و ملاحظاتی را به شورای شهر بیان می‌کنند که بسیار هم خوب است، اما چیزی که شورا قول آن را داده، تهیه گزارشی از وضعیت مدیریت‌شهری تهران است. فرض شورای پنجم بر این نیست که تخلفات مسلم و اثبات‌‌شده‌ای وجود دارد و اکنون باید به آن رسیدگی شود. شورا وعده داده که ظرف 100روز نخست آغازبه‌کار تیم جدید شهرداری، گزارشی در قالب سند تغییروتحول مدیریت‌شهری پس از 12سال، با همکاری شهردار و شهرداری جدید تنظیم خواهد شد و به موکلان شورای شهر اعلام خواهد شد. وضعیت مالی، پروژه‌ها، پرسنل‌ها و تصویر کلی اوضاع مدیریت‌شهری در این گزارش بررسی خواهد شد. نمی‌توان فرض را بر این قرار داد که تخلفاتی در شهرداری صورت گرفته که باید به آن پرداخت. ممکن است تخلفاتی نیز صورت گرفته باشد، اما چنین بحثی با مردم مطرح نشده است.
آیا در این گزارش، تخلفات شهرداری نیز روشن می‌شود؟
باتوجه به اینکه شهرداری یک نهاد عمومی و غیردولتی است، اموال و دارایی‌های این سازمان متعلق به تک‌تک شهروندان تهران است. بنابراین تلاش می‌شود که تصویری از این اموال و دارایی‌ها تهیه شود و گزارش آن به سمع‌ونظر مردم برسد.
سرفصل‌ها و مواردی که این گزارش به آنها می‌پردازد، چیست؟
سرفصل‌های آن در خصوص حوزه 6گانه شهرداری است. درباره عملکرد و وضعیت شهرداری در حوزه حمل‌و‌نقل شهری، مسائل فرهنگی-اجتماعی، شهرسازی و معماری، مسائل زیست‌محیطی، آسیب‌های اجتماعی و سایر امور شهری تلاش خواهد شد گزارش مدونی تهیه شده و به استحضار مردم برسد.
روز گذشته، در بسیاری از ایستگاه‌های مترو، تبلیغات شهرداری جمع‌آوری شد. آیا این موضوع ارتباطی به تغییر تیم مدیران شهری دارد؟
شهرداری، تبلیغات زیرنظر خود را در حالت مناقصه قرار می‌دهد و سپس از میان آنها دست به انتخاب می‌زند. این ربطی به تغییر شورا و شهرداری ندارد. از 14شهریور، شوراهای پنجم سراسر کشور کار رسمی خود را آغاز می‌کنند و تا آن زمان، شورا و شهرداری فعلی مسئول رسیدگی امور شهری هستند. بنابراین حذف تبلیغات متروها ارتباطی به این تغییر و تحولات نداشته است.
تهران با معضلات بسیاری روبه‌روست. آیا شورای جدید برنامه مدون و مکتوبی برای رسیدگی به این معضلات دارد؟
قریب به یک‌سال‌و‌نیم از برنامه دوم مصوب شهرداری تهران باقی مانده است و بنابراین نقشه راه عملکردی شورای آینده باتوجه به این سند خواهد بود که در اختیار دارد. البته این حق برای شورای پنجم وجود دارد که درصورت صلاحدید، تغییراتی در برخی از خط‌گیری‌ها، اهداف و شاخص‌های برنامه ایجاد کند، اما شهرداری دارای برنامه 5‌ساله دوم است. مهم‌ترین نکته‌ای که ما می‌توانیم به آن اشاره کنیم، این است که تلاش خواهد شد شیوه و سبک مدیریتی‌ شهرداری تهران تغییر کند. به‌همین‌دلیل برنامه جدیدی قرار نیست که ارائه شود. تنها ممکن است در بعضی از جهت‌گیری‌ها تغییراتی ایجاد شود.
مهم‌ترین ملاحظه شورا و شهردار جدید در چه بخش‌هایی است؟
ما مهم‌ترین تاکیدی که داریم، بر پایه‌گذاری سازمان و مدیریتی است که در آن مردم بتوانند با دسترسی به اطلاعات حوزه مدیریت‌شهری و همچنین نحوه عملکرد مدیران شهری به‌عنوان صاحبان شهر کاملا در جریان وقایع باشند و نسبت به نقاط قوت‌وضعف اشراف داشته باشند. تلاش می‌شود این موضوع مستقیم یا از طریق نمایندگان مردم نظاره‌گری شود. سپس بحث مبارزه با فساد در بخش‌های مختلف شهرداری یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ماست. نصب و انتخاب مدیران پاکدست و مشهور به پاکدستی نیز نکته دیگری است که مدنظر قرار دارد. در حوزه مسائل اساسی و چالش‌های فراروی شهر تهران نیز بحث حمل‌و‌نقل عمومی، آلودگی هوا و در اولویت‌ قراردادن توجه به آسیب‌های اجتماعی، سرفصل‌های مهمی است که طی سه‌ماهه گذشته در قریب به 27جلسه غیررسمی شورای شهر پنجم به آن پرداخته شده است.
شهردار جدید تهران نیز انتخاب شده است که برآوردها نشان از رضایت رأی‌دهندگان نسبت به این انتخاب دارد.
آقای نجفی جزو مدیران نسل اول انقلاب اسلامی است. او در کابینه‌های شهید باهنر، مرحوم کنی و همه کابینه‌های پس از آن به‌استثنای 8 سال دوره احمدی‌نژاد، حضور داشته و یکی از وزرا و مدیران کلیدی کشور بوده است. طی این دوره نیز مشهور به پاکدستی بوده و هستند. او تلاش کرده در دوران مدیریتی خود از همه زدوبند‌های شبهه‌آلود دور بماند. همچنین در عین‌حال چهره‌ای هست که همه مراحل مدیریتی را به‌صورت پلکانی طی کرده است. او از اداره 2 وزارتخانه تا سازمان مدیریت‌وبرنامه‌ریزی را در کارنامه دارد. او طراحی و تصویب برنامه‌سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را راهبری کرده که یکی از موفق‌ترین برنامه‌های توسعه بوده است. او همچنین جزو چهره‌های علمی و دانشگاهی است که وجاهت خوبی در این زمینه دارد. همه این عوامل دست‌به‌دست هم می‌دهد که یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای کرسی شهرداری تهران باشد. ما معقتدیم مردمی که به ما رأی داده‌اند انتظار داشته و دارند به وعده‌های خود عمل کنیم. شورا در گام اول به وعده خود عمل کرد و شهرداری موفق و کارآمد را انتخاب کرده است. وعده دیگری که به مردم دادیم، این بود که به‌صورت عملی نقش و جایگاه زنان را در عرصه مدیریت‌شهری ارتقا ببخشیم که اکنون نیز بسیاری از همکاران ما از میان زنان بوده و 2نفر از آنها نیز عضو هیات‌رئیسه شورای پنجم هستند. قول داده‌ایم که به جوانان نقش داده و آنها را تکریم کنیم که این موضوع نیز مدنظر شوراست و سخنگوی شورای شهر پنجم نیز از میان یکی از جوانان انتخاب شد که جوان‌ترین عضو شورا بود. بنای شورا بر این است که تک‌تک وعده‌های خود را عملی کرده و انتظارات مردم را در حد وسع و توان پیگیری کند.


منبع: آرمان


تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن