تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796388075




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهنمایی ساده برای گرفتن ویزای شنگن


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: راهنمایی ساده برای گرفتن ویزای شنگن
به دلیل سیل مهاجرانی که هرساله به کشورهای اروپایی پناهنده می‌شوند، شاید گرفتن ویزای شنگن برای مرتبه اول کمی سخت باشد، اما نشدنی نیست.
عصرایران ـ 118سفر ـ کمتر کسی پیدا می‌شود که علاقه‌ای به سفر اروپا نداشه باشد؛ اما یک سد بزرگ، 90 درصد اهالی سفر را از این سفر به ظاهر گران و پرزرق و برق منصرف می‌کند: ویزای شنگن. به دلیل سیل مهاجرانی که هرساله به کشورهای اروپایی پناهنده می‌شوند، شاید گرفتن این مجوز ورود به محدوده اتحادیه اروپا برای مرتبه اول کمی سخت باشد، اما نشدنی نیست. با این وصف که به قول قدیمی‌ها خوردن ماهی سفر به اروپا به گند ویزا گرفتنش می‌ارزد.


ثابت کنید قصد ماندن ندارید
پیش از اینکه قصد گرفتن ویزا را کنید، خودتان مدارک‌تان را بسنجید و ببینید آیا با مدارک‌تان می‌توانید سفارت را مجاب کنید که قصد پناهندگی و ماندن در اروپا را ندارید. اگر مدارکی که باید به سفارت ارائه دهید، کنسول سفارت را مجاب کند که شما تنها قصد سفر را دارید و بازمی‌گردید، تردید نکنید که ویزا را گرفته‌اید. اما اگر مدارک‌تان ناقص است، احتمال رد شدن تقاضای‌تان بالاست.


آژانس‌ها را فراموش کنید
شاید برای اطمینان از گرفتن ویزا به این فکر کنید که سراغ آژانس‌ها مسافرتی بروید و با پرداخت مبلغی، ضریب اطمینان گرفتن ویزای شنگن را بالاتر برید. اما آژانس مسافرتی کار خاصی برای شما نمی‌کند و تنها یک وقت از سفارت می‌گیرد، به جای شما در صف سفارت می‌ایستد و شما را با مدارک خودتان راهی مصاحبه دریافت ویزا می‌کند. البته در صورت خرید تور از آژانس‌ها و سپردن وثایق سنگین بازگشت از سفر به آنها، احتمال گرفتن شنگن بالا می‌رود.


از کدام سفارت اروپایی وقت بگیریم
اینکه از سفارت کدام کشور اروپایی وقت بگیرید، تابعی از این موضوع است که از کدام کشور اروپایی می‌توانید دعوتنامه داشته باشید؛ اما اگر دعوتنامه ندارید سراغ کشورهایی بروید که سهل‌‌گیرتر هستند. کشورهای مهاجرپذیر مانند آلمان خیلی سخت ویزا می‌دهند. کشورهایی مانند یونان، ایتالیا و اسپانیا گزینه‌های مناسبی هستند.


دعوتنامه بگیرید، نصف راه را رفته‌اید
اگر بتوانید از دوست یا آشنایی در محدوده شنگن دعوتنامه سفر بگیرید، نصف راه را رفته‌اید. دعوتنامه برای سفارت به معنای دلیل سفر است. این تلقی در سفارتخانه‌های اروپایی وجود دارد که اگر شما قصد سفر تفریحی به اروپا را دارید، با تور سفر می‌کنید و اگر به صورت شخصی برای ویزا تقاضا کرده‌اید، باید دلیلی برای سفر داشه باشید. یک دعوتنامه معتبر دلالت به این دلیل سفر دارد.


ایمیل بزنید، وقت بگیرید
برای گرفتن وقت سفارت نیازی به دفاتر خدمات مسافرتی ندارید و یا یک ایمیل می‌توانید وقت سفارت بگیرید. برای گرفتن وقت سفارت به وب‌سایت فارسی سفارتخانه‌های اروپایی مراجعه و آدرس ایمیل برای وقت سفارت را بیابید و ایمیلی مبنی بر درخواست وقت بزنید. نکته مهم در این رابطه این است که منتظر بمانید تا پاسخ ایمیل‌تان را بگیرید و ایمیل‌های مجدد به سفارت نزنید.
فرم ویزا را پر کنید
پس از گرفتن وقت سفارت، نوبت پر کردن فرم ویزاست. فرم ویزا را می‌توانید از سایت سفارت بگیرید و به زبان انگلیسی پر کنید. البته می‌توانید کمی هزینه کرده و فرم ویزا را به زبان همان کشور پر کنید.


تنها مدارک شغلی را ترجمه کنید
این تصور در میان برخی وجود دارد که باید تمام مدارک خود را ترجمه کنند. این در حالی است که تنها مدرک مورد نیاز برای ترجمه مدرک شغلی است. این مدرک شغلی شامل پروانه کسب برای کسبه، پروانه وکالت، نظام پزشکی و گواهی اشتغال کار برای کارمندان بخش خصوصی و دولتی است. در گواهی اشتغال به کار مواردی مانند میزان حقوق و دستمزد، سمت فرد در سازمان و سابقه کار باید ذکر شود. این مدرک را باید در دارالترجمه‌های مورد تائید سفارت ترجمه کنید و به همراه اصل گواهی به سفارت ارائه کنید.


سوابق بیمه خود را لیست کنید
سواق بیمه‌ای شما فاکتور مهمی برای سفارت است. سوابقی که هر چه سنگین‌تر باشد، نشان دهنده این است که شما در ایران شرایط خوبی برای کار و زندگی دارید و به قصد پناهندگی به اروپا نمی‌روید. سوابق بیمه نیاز به ترجمه ندارد.


نامه تمکن مالی را به زبان انگلیسی از بانک بگیرید
یکی دیگر مدارک مهمی که باید به سفارت ارائه دهید، پرینت حساب بانکی با مانده بالای 10 هزار یورو است. تمام بانک‌ها این نامه را به مشتریان خود می‌دهند. از تمام حساب‌های خود اعم از سپرده‌‌ها، حساب‌های جاری و دیگر حساب‌ها می‌توانید چنین نامه‌ای را دریافت کنید. اما حساب‌های دارای گردش را برای این کار انتخاب کنید. البته به خاطر داشته باشید که حساب خود را خیلی هم پر نکنید مثلا برای یک خانواده سه نفره، حساب بانکی با مانده 25 تا 30 هزار یورو کافی است. اگر به عنوان مثال 200 هزار یورو در حساب خود داشته باشید، این تلقی را ایجاد می‌کنید که زندگی خود را تبدیل به پول کرده و قصد رفتن از ایران را دارید.


اسناد ملکی را هم همراه داشته باشید
اسناد ملکی در لیست مدارک مورد نیاز سفارت نیست، اما بد نیست اصل و کپی سند ملکی را به همراه داشته باشید که هنگام مصاحبه حضوری در پرونده‌تان درج شود شما در خانه ملکی خود زندگی می‌کنید.


هتل و پرواز را رزرو کنید
از دیگر مدارک سفر که باید به سفارت ارائه دهید، رزرو پرواز و هتل است. هنگامی که شما هتل و پرواز را رزرو می‌کنید به سفارت این مفهوم را منتقل می‌کنید که تمام برنامه سفرتان از پیش طراحی شد و تنها منتظر ویزا هستید.


بیمه مسافرتی فراموش نشود
به یکی از دفاتر بیمه‌ای مراجعه و بیمه مسافرتی برای مدت روزهای سفر دریافت کنید. این بیمه برای مدت سفر شما صادر می‌شود و در صورتی که ویزای شما صادر نشود، می‌توانید بیمه را عودت داده و تا 80 درصد مبلغ پرداختی خود دریافت کنید.


عکس‌ها و کپی تمامی مدارک
2 قطعه عکس 3.5 در 4.5 رنگی زمینه سفید نیاز دارید. البته برخی سفارت‌خانه‌ها عکس 3 در 4 می‌خواهند که باید با توجه به مدارک درج شده در سایت سفارت مدارک را آماده کنید. از تمامی مدارک موجود هم کپی تهیه کنید. ممکن است کپی همه مدارک را از شما نخواهند، اما با مدارک کامل‌تر بروید بهتر است تا روز مصاحبه، سفارت را برای تهیه یک کپی ترک کنید.


کودکان زیر 12 سال نیاز به حضور ندارند
کودکان زیر 12 سال نیاز به حضور در سفارت و مصاحبه حضوری ندارند و مدارک آن‌ها باید از سوی والدین‌شان به سفارت ارائه شود. از کودکان زیر 12 سال هزینه بررسی مدارک هم گرفته نمی‌شود. هزینه بررسی مدارک در بیشتر سفارت‌های اروپایی 60 یورو است.


ویزاهای قبلی به کمک‌تان می‌آیند
اگر پیشتر هم ویزای شنگن گرفته‌اید و یا به کشورهای مانند آمریکا، کانادا، استرالیا، انگلیس، کره جنوبی و ژاپن سفر کرده‌اید، کپی ویزاهای قبلی را حتما به همراه داشته باشید که مسیر گرفتن شنگن را برای شما سهل‌تر می‌کنند.


اصل مدارک شناسایی یادتان نرود
ما که یادمان رفت همراه داشتن اصل و کپی پاسپورت اصلی و کپی شناسنامه و اصل کارت ملی را زودتر به شما یادآور شویم، اما شما یادتان نرود این سه مورد را در سرلیست همه مدارک‌تان قرار دهید.



منبع: 118سفر 


تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - 21 August 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن