تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797883000




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فریاد ٤٠‌هزار نفر علیه ترامپ دونالد ترامپ: کشورمان به‌زودی یکپارچه می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


در بوستون و چند شهر آمریکا صورت گرفت
فریاد ٤٠‌هزار نفر علیه ترامپ دونالد ترامپ: کشورمان به‌زودی یکپارچه می‌شود
یک هفته پس از درگیری‌های خشونت‌بار میان گروه‌های راست افراطی و مخالفانشان در شهر شارلوتزویل آمریکا، ده‌ها‌هزار نفر در بوستون علیه نژادپرستی تظاهرات کردند. این تظاهرات با دستگیری ۲۷ نفر، اما آرام و بدون خشونت برگزار شد. پلاکاردهایی که در دست تظاهرکنندگان بود، شعارهایی نظیر «زندگی سیاهان درست همانند بقیه مهم است»، «مقاومت در برابر نژادپرستی ترامپ» و از این دست را نشان می‌داد. به گزارش خبرگزاری آلمان، تظاهرات آرام و ده‌ها‌هزار نفری مخالفان نژادپرستی در واکنش به تجمع کوچک راست‌گرایان افراطی برگزار شد که به نام «آزادی بیان»، همزمان در پارکی در بوستون صورت گرفته بود.
روز نو : یک هفته پس از درگیری‌های خشونت‌بار میان گروه‌های راست افراطی و مخالفانشان در شهر شارلوتزویل آمریکا، ده‌ها‌هزار نفر در بوستون علیه نژادپرستی تظاهرات کردند. این تظاهرات با دستگیری ۲۷ نفر، اما آرام و بدون خشونت برگزار شد. پلاکاردهایی که در دست تظاهرکنندگان بود، شعارهایی نظیر «زندگی سیاهان درست همانند بقیه مهم است»، «مقاومت در برابر نژادپرستی ترامپ» و از این دست را نشان می‌داد. به گزارش خبرگزاری آلمان، تظاهرات آرام و ده‌ها‌هزار نفری مخالفان نژادپرستی در واکنش به تجمع کوچک راست‌گرایان افراطی برگزار شد که به نام «آزادی بیان»، همزمان در پارکی در بوستون صورت گرفته بود.
به گزارش روز نو : اعتراضات سراسری روز شنبه یک هفته پس از درگیری معترضان راست ‌افراطی و نژادپرستان سفیدپوست با مخالفانشان در شهر شارلوتزویل ایالت ویرجینیا برگزار شد که با کشته شدن زنی ۳۲ساله به نام «هیتر هی‎یر» و زخمی شدن حدود ۲۰تن به رویدادی مرگبار بدل شد. او بر اثر برخورد با خودرو یک جوان نژادپرست که به میان مردم رانده بود، جانش را از دست داد. در میان پلاکاردهایی که در دست معترضان بود، عکس این زن نیز دیده می‌شد که از او با عنوان «قهرمان آمریکایی»
 یاد کرده بودند.
طبق برآورد پلیس، فقط در شهر بوستون ۴۰‌هزار تن در اعتراضات مشارکت کردند. تجمع مخالفان نژادپرستی در این شهر با حضور گسترده نیروهای پلیس همراه بود. ماموران دو گروه را به‌طور کامل از هم جدا نگه داشتند و تنها در یک نقطه مجبور شدند تظاهرکنندگان را به عقب برانند که در جریان همین اقدام ۲۷نفر دستگیر شدند. با این حال، تظاهرکنندگان راست‌گرا عملا در محاصره جمع بزرگ مخالفان نژادپرستی درآمده بودند. همزمان با بوستون، در شهرهای دالاس و هیوستون نیز تظاهراتی علیه نژادپرستی برپا شد.
به‌گفته پلیس، اعتراض راست‌گرایان در بوستون زودتر از موعد جمع و جور شد. کمیسیونر پلیس بوستون در کنفرانسی خبری پس از اعتراضات شنبه گفت: نمی‌خواهیم آنچه در ویرجینیا رخ داد، این‌جا هم تکرار شود. نمی‌خواستیم آنها با هم گلاویز شوند.» از سوی دیگر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با انتشار چند توییت نسبت به تجمع‌های بوستون واکنش نشان داد.
ترامپ در پیامی از معترضان در بوستون که علیه «تعصب و تنفر» به خیابان‌ها آمدند تشکر کرد و نوشت: «کشورمان به‌زودی یکپارچه می‌شود.» او که پس از واقعه شارلوتزویل «همه طرف‌های» درگیر را مسئول دانسته و متحمل موج گسترده‌ای از انتقادها شده بود، شنبه در پیام دیگری تأکید کرد: «کشور بزرگمان چندین دهه است که دچار تفرقه شده است. گاهی به اعتراض نیاز است تا مرهمی شود و ما بهتر می‌شویم و قوی‌تر از همیشه!»
دونالد ترامپ که روزی در کارزارهای انتخاباتی‌اش شعار «دوباره عظمت را به آمریکا بازمی‌گردانیم» را سر می‌داد، به نظر می‌رسد که نه‌تنها هنوز موفق به برآوردن چنین شعاری نشده، بلکه از محبوبیت وی روزبه‌روز بیشتر کاسته می‌شود.
حوادث شارلوتزویل به کشته و زخمی‌ شدن گروهی از مخالفان احزاب نژادپرست انجامید. موضع‌گیری‌های ضد و نقیض ترامپ در این زمینه، سیل انتقاد از صفوف جمهوریخواهان و حتی نزدیکان ترامپ را متوجه او کرده است.
به‌نظر بسیاری از منتقدان، ترامپ در مواضعی که تا کنون در این رابطه گرفته، به روشنی از گروه‌های راست افراطی و نژادپرست فاصله نگرفته است. گروه بزرگی از مدیران شرکت‌های بزرگ به نشانه اعتراض به ترامپ از هیأت مشاوران او کناره‌گیری کردند.
ترامپ می‌خواست در شورای زیرساخت‌ها، مدیران ارشد حوزه‌‌های مختلف اقتصادی ازجمله معاملات ملکی، ساختمان و حمل‌ونقل را گرد هم آورد. او گفته بود که می‌خواهد میلیاردها دلار در بازسازی زیرساخت‌ها در بخش ساخت‌وساز راه، پل و فرودگاه سرمایه‌گذاری کند.
از سوی دیگر، جمهوریخواهان هم‌حزب ترامپ نیز شایستگی او را زیر سوال برده‌اند و نامحبوب‌ترین رئیس‌جمهوری تاریخ ایالات‌ متحده آمریکا، اکنون در صفوف متحدان خود نیز با انتقادهای سختی روبه‌رو شده است. سناتور محافظه‌کار، باب کورکر گفته است که رئیس‌جمهوری از قاطعیت لازم برخوردار نیست و «قادر به نشان دادن ثبات یا برخی از صلاحیت‌های لازم برای موفقیت نبوده است.» او عنوان کرده که ترامپ ماهیت ایالات‌ متحده را درک نمی‌کند و «نمی‌داند علت عظمت این کشور در گذشته و حال چه بوده است.»
یکی دیگر از انتقادهای سخت کورکر به ترامپ این بوده که او «باید هنگام حرف‌زدن بداند که رئیس‌جمهوری همه آمریکایی‌هاست و از این‌که خود را خیلی مهم تصور می‌کند، دست بردارد.»
حتی پس از مواضع ترامپ در مورد حوادث شارلوتزویل، شایعاتی مبنی بر پایان یافتن دوره ریاست‌جمهوری ترامپ و استیضاح وی مطرح شد. در همان روز که دونالد ترامپ، «هردو طرف خشونت» در شارلوتزویل را محکوم کرد و اشاره‌ای به نژادپرستان سفیدپوست نکرد، استیو کوهن جمهوریخواه، عضو ارشد کمیته فرعی قانون اساسی، گفت که او قصد دارد مسیر قانونی برای استیضاح دونالد ترامپ را آغاز کند. ایده‌ای که از سوی برخی از نمایندگان برجسته دموکرات، ازجمله سناتور الیزابت وارن، مورد استقبال قرار گرفته است.
گرچه بعید به‌نظر می‌رسد که بتوان بدون زمینه‌های محکم قانونی ترامپ را از کاخ سفید بیرون کرد، اما شرایط موجود در آمریکا عموما و در کاخ سفید خصوصا، نشان از افزایش تنش و تشنج در کشور دارد.
از هم گسسته‌ترین دولت تاریخ آمریکا
اعتراضات گسترده علیه ترامپ درحالی صورت گرفته که وی روز جمعه، استیو بنن، استراتژیست خود را برکنار کرد. کسی که از وی به‌عنوان مغز متفکر تصمیمات و اقدامات دونالد ترامپ و دولت وی یاد می‌شد. استیو بنن روز گذشته در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست، دولت ترامپ را «از هم گسسته‌ترین دولت در تاریخ آمریکا» توصیف کرد. این استراتژیست ۶۳ ساله گفته است: «هیچ دولتی در تاریخ آمریکا تا این حد درباره اهدافش، از درون مجزا و از هم گسسته نبوده است.»
بنن همچنین به واشنگتن پست گفته است که اختلاف جاری در کاخ سفید و در رهبری جمهوریخواهان کاملا انعکاس اختلافات این کشور نیست. استیو بنن افزود: «این تنش‌ها در کاخ سفید اندکی متفاوت از تنش‌ها در این کشور است. همچنان یک کشور تفرقه‌زده داریم. پنجاه‌درصد از مردم از ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا حمایت نمی‌کنند. اکثر این مردم به هیچ طریقی از سیاست‌های او پشتیبانی نمی‌کنند.»


روزنامه شهروند




تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن