تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796414795




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تخفیف 29 میلیاردی شهرداری تهران به یک هتل‌ساز


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: تخفیف 29 میلیاردی شهرداری تهران به یک هتل‌ساز
زمینی به متراژ ٥٥٣٥ متر در محدوده شیان وجود دارد که مجوز ساخت هتل از سوی شهرداری به بخش خصوصی داده شده که دارای ابهاماتی است حقانی: مرکز اتحاد که در راستای توانمندسازی زنان استفاده می‌شد، به آقای «م» واگذار شده و جای سوال است که چرا شهرداری این اقدامات را انجام می‌دهد.


به گزارش روزنامه شهروند، تخفیف ٢٩میلیاردی شهرداری تهران به یک هتل‌ساز، واگذاری طبقه نخست برج میلاد، واگذاری مرکز اتحاد به آقای «م» و واگذاری اردوگاه شهید میرحسینی؛ اینها تازه‌ترین قراردادهای دقیقه نودی شهرداری تهران است که اعضای شورا در آخرین جلسه شورا درباره آن حرف زدند.


جلسه دیروز شورا کمی بعدتر از ساعت ٩ رسمیت پیدا کرد؛ جلسه‌ای که نفرات برتر کنکور امسال از ساعت ٨ونیم صبح میهمان آن بودند تا از آنها تقدیر شود. حقانی، شیبانی، اقبال شاکری، حافظی و مجتبی شاکری اعضایی بودند که بعد از میهمانان شورا می‌رسیدند و اعضای دیگر کمی بعدتر. معاونان شهردار به همراه پژمان پشمچی‌زاده، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران هم دقایقی بعد به جمع اضافه شدند.


تذکرات شروع شد و بیشتر آن درباره وضعیت ساخت‌وساز در شهر تهران و واگذاری‌های دقیقه نودی بود. رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران باز هم درباره تخلفات شهرداری حرف برای گفتن داشت.


او در تذکر خود از تخفیف ٢٩میلیاردی شهرداری تهران به یک هتل‌ساز خبر داد و گفت: «زمینی به متراژ ٥٥٣٥متر در محدوده شیان وجود دارد که مجوز ساخت هتل از سوی شهرداری به بخش خصوصی داده شده که دارای ابهاماتی است. بررسی‌ها نشان داده ٤٢‌میلیارد تومان بیشتر از ارزش واقعی برای این ملک قیمت‌گذاری شده است و از سوی دیگر، هزینه صدور پروانه ساخت ٣٩‌میلیارد تومان برآورد شده بود که شهرداری در اقدامی عجیب ٢٩‌میلیارد تومان تخفیف به مالک داده است.»


حافظی درباره وضعیت پهنه این زمین توضیحات بیشتری داد: «این زمین در پهنه G قرار دارد. البته موضوع این هتل در کمیسیون ماده ٥ نیز مطرح شده و گویا با ساخت هتل ٢٠ طبقه با سطح اشغال ٢٠‌درصد موافقت شده که شهرداری باید در این خصوص پاسخگو باشد.»


محمد حقانی، رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران هم از قراردادهای دقیقه نودی شهرداری تهران گلایه داشت. او این‌بار به دو مورد تازه اشاره کرد: «تنها چند روز دیگر به پایان مدیریت فعلی شهر باقی مانده و بارها خواهش کردیم که در واپسین لحظات مدیریت شهری قراردادی امضا نشود اما باخبر شدیم که بدون اطلاع مدیرعامل برج میلاد، مدیریت طبقه «منفی یک» برج به یک شخص واگذار شده است.»


حقانی همچنین به اردوگاه شهید میرحسینی اشاره کرد که با متراژ ٤٨ هکتار به بخش خصوصی واگذار شده است: «همچنین باخبر شدیم که مرکز اتحاد که در راستای توانمندسازی زنان استفاده می‌شد، به آقای «م» واگذار شده و جای سوال است که چرا شهرداری این اقدامات را انجام می‌دهد.»


البته ناصر امانی، معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران هم در واکنش به واگذاری‌ها گفت که والله بالله اردوگاه شهید میرحسینی به هیچ‌کسی واگذار نشده و فقط حق بهره‌برداری نگهداشت آن به بخش خصوصی واگذار شده است. او درباره واگذاری زمینی برای هتل‌سازی در منطقه یک هم اینطور توضیح داد: «زمین مذکور در هتل شیان واقع شده است. مالک هتل شیان به سازمان بازنشستگی پیشنهاد داده بود تا یک زمینی که در هتل شیان است را خریداری و هتل به این زمین منتقل شود. سازمان بازنشستگی تعهد کرده بود که رأی کمیسیون ماده 5 را برای این اقدام بگیرد که نتوانست و این معامله منتفی شد و به جد می‌گویم؛ هیچ زمینی از سوی سازمان بازنشستگی خریداری نمی‌شود.»


امانی درباره اجرای یک پروژه فرهنگی آموزشی در طبقه منهای یک برج میلاد هم گفت: «یک‌نفر آمده و اعلام کرده که در این طبقه برای مشاغل خاص جهت آموزش کودکان می‌تواند کارهایی انجام دهد که هیأت‌مدیره برج میلاد آن را قبول کرده تا کار فرهنگی آموزشی و سرمایه‌گذاری انجام شود؛ هرچند هنوز اجرا نشده است.»

*تخلف جدید ساخت‌وساز در بخارست


درخواست بازنگری در طرح تفصیلی و مشکلاتی که در کمیسیون ماده 100 وجود دارد، موضوع دیگری بود که اعضای شورا در حضور معاون شهردار درباره آن حرف زدند. محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا به احصای تخلفات شهرسازی توسط حراست و بازرسی شهرداری اشاره کرد اما از این موضوع گله کرد که سراغ نداریم شهرداری موجب انحراف از طرح تفصیلی شده باشد و مورد مواخذه قرار گیرد. احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران یکی دیگر از افرادی بود که خواستار بازنگری طرح تفصیلی شد.


محمدمهدی تندگویان، عضو کمیسیون معماری شورای شهر تهران از نحوه برون‌سپاری کارها از سوی شهرداری تهران به دفاتر خدمات الکترونیکی در سطح شهر تهران انتقاد کرد. او به مشکلات کمیسیون ماده 100 اشاره کرد: «عمده مشکلمان در این بخش این است که رأی‌ها به اجرا نمی‌رسد که از آن جمله می‌توان به رأی‌هایی که به قلع و قمع می‌رسد، اشاره کرد؛ ضمن این‌که پرونده‌های باز در مناطق بسیار داریم. به‌رغم این‌که رأی مجتمع تجاری جهانی فردوسی به کمیسیون منطقه ارجاع داده شد اما هنوز پاسخی در این بخش به ما نرسیده است.»


تندگویان از تخلف دیگری در حوزه ساخت‌وساز خبر داد: «زمینی به مساحت‌ هزار متر مربع در خیابان بخارست است که تخلفات گسترده‌ای را در ساخت‌وساز انجام می‌دهند که متاسفانه هیچ یک از این تخلفات را نه شهردار نواحی دیده و نه شهردار منطقه. متاسفانه بیشتر مجتمع‌‌های بزرگ‌مقیاس فاقد پیوست‌های ترافیکی هستند و همین امر مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده‌اند.»


پژمان پشمچی‌زاده، معاون شهرسازی شهرداری هم در گزارش خود اصلی‌ترین مشکل شهر تهران را مغایرت‌های قانونی دانست: «در حوزه حریم با مشکل مغایرت‌های قانونی مواجه هستیم و باید به این موضوع توجه شود که در مسیر قانونی، تکلیف دولت به سایر تکالیف ارجحیت دارد.» او درباره ساخت‌و‌سازهای صورت‌گرفته در منطقه 22 هم توضیح داد: «‌سال 93 شورایعالی شهرسازی و معماری طرح بلندسازی منطقه 22 را متوقف کرد و در حال حاضر طرح جدید آماده ارایه است.»


اما عبدالحسین مختاباد، عضو کمیسیون فرهنگی شورا وارونگی در ساخت‌وساز را یکی از مهمترین مشکلات تهران دانست به این معنا که ٧٠‌درصد ساخت‌و‌ساز‌ها در سه منطقه تهران انجام می‌گیرد؛ در حالی ‌که مناطق دیگر تهران از این امر بی بهره‌اند.

*جلسه خصوصی اعضای شورا و قالیباف در روز سه‌شنبه


بالاخره جلسات رسمی شورا تمام شد و شهردار تهران قرار است روز سه‌شنبه جلسه محرمانه‌ای با اعضا داشته باشد؛ اما خیلی از اعضای شورا معتقدند که بهتر بود شهردار در صحن علنی شورا گزارش می‌داد و برخی مثل ولی‌الله شجاع‌پوریان، عضو شورای شهر تهران هم معتقدند که باید گزارش کمیسیون‌ها در صحن خوانده می‌شد: «این هفته جلسات آخر شورا است و بهتر بود فرصتی به کمیسیون‌ها داده می‌شد تا نسبت به ارایه گزارش چهارساله خود اقدام کنند؛ هیأت‌رییسه در این مدت به تمامی معاونان شهردار فرصتی برای ارایه گزارش داده است اما این فرصت به اعضای شورای شهر ارایه نشد.»


بعد از این تذکر بود که مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران خبر جلسه محرمانه را اعلام کرد: «جلسه روز سه‌شنبه که آخرین جلسه شورا خواهد بود، به صورت خصوصی برگزار می‌شود؛ یک گزارشی از عملکرد شورای شهر چهارم آماده شده که در صحن قرائت می‌شود. شهردار تهران هم در این جلسه به ارایه گزارش عملکرد می‌پردازد.» جلسه روز سه‌شنبه هیچ دستور جلسه‌ای ندارد و اعضا در مدت زمان دو ساعت درباره مسائل مدیریت شهری صحبت می‌کنند آن هم بدون حضور خبرنگاران.

*صحبت‌ها درباره نامگذاری معبری به نام مصدق


ارایه راهکار از سوی اعضای شورای شهر برای نامگذاری معبری به نام مصدق مسأله دیگری بود که مجتبی شاکری، رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران دیروز درباره آن حرف زد: «نامه‌ای خطاب به آقای دعایی نوشته و رونوشتی هم برای تمام اعضای شورای شهر ارسال کردم تا راهنمایی کنند، اکنون تکلیف درباره نامگذاری معبری به نام مصدق چیست و چگونه کمیسیون نامگذاری به این درخواست پاسخ دهد.»


اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران هم از انعقاد قرارداد بین شهرداری و اداره فاضلاب برای ایجاد شبکه فاضلاب در منطقه ٢٢ خبر داد: «٤‌ سال برای حل مشکل نبود شبکه فاضلاب در منطقه ٢٢ تلاش کردیم، متاسفانه این مهم به دلیل نبود تضامین غیرممکن به نظر می‌رسید. نهایتا با انعقاد تفاهمنامه فی‌مابین شهرداری و اداره آب و فاضلاب تهران، نخستین مشارکت دو سازمان برای ساخت و بهبود زیرساخت‌ها فراهم شد. بالاخره اشکال شبکه فاضلاب منطقه ٢٢ نیز در حال مرتفع‌شدن است.»



تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - 21 August 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن