تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 10 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در هيچ كارى به مردم اميد نبندد و همه كارهاى خود را به خداى عزوجل واگذارد، خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793535767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی: وزرای پیشنهادی فعلی بهترین هایی بودند که توانستیم انتخاب کنیم/راه صاف و ساده‌ای پیش روی ما نیست/نمی شود بگوییم به این وزیر رای ندهیم تا وزیر قوی تری معرفی شود


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



روحانی: وزرای پیشنهادی فعلی بهترین هایی بودند که توانستیم انتخاب کنیم/راه صاف و ساده‌ای پیش روی ما نیست/نمی شود بگوییم به این وزیر رای ندهیم تا وزیر قوی تری معرفی شود
رئیس‌جمهور گفت: هر دوی ما یعنی دولت و مجلس بار سنگین انجام مطالبات ملی ملت رشید و بزرگ را بر دوش گرفتیم. همه ما می‌دانیم شرایط ما آسان نیست. هم شما نمایندگان کاملا مطلع هستید هم ما در دولت اطلاع داریم راه صاف و ساده‌ای پیش روی ما نیست.
روز نو : رئیس‌جمهور گفت: هر دوی ما یعنی دولت و مجلس بار سنگین انجام مطالبات ملی ملت رشید و بزرگ را بر دوش گرفتیم. همه ما می‌دانیم شرایط ما آسان نیست. هم شما نمایندگان کاملا مطلع هستید هم ما در دولت اطلاع داریم راه صاف و ساده‌ای پیش روی ما نیست.


حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با حضور در صحن مجلس در دفاع از وزرای پیشنهادی خود عنوان کرد: بسیار سپاسگزارم از نمایندگان مجلس، هیات رئیسه محترم و به ویژه ریاست مجلس که در طول این ۵ روز کاری برخی روزها هم صبح و هم بعد از ظهر مجلس مشغول کار بود. مردم ما هم خوشبختانه توجه ویژه‌ای به مذاکرات مجلس داشتند.


شاهد یک کار حرفه‌ای مجلس در این دوره بودیم


او افزود: ما شاهد یک کار حرفه‌ای مجلس در این دوره بودیم. همیشه مجلس شورای اسلامی اصول قانونی و اخلاقی را مورد مراعات قرار می‌دهد؛ این بار بیشتر. همه نمایندگانی که به عنوان موافق یا مخالف صحبت کردند کاری کارشناسانه طبق اعتقاد و عقیده و مستندات و اطلاعاتی که داشتند ارائه کردند، جز این از مجلس شورای اسلامی توقع دیگری نیست.


ولت و مجلس بار سنگین انجام مطالبات ملی را بر دوش دارند 


رئیس‌جمهور با بیان اینکه هر دوی ما یعنی دولت و مجلس بار سنگین انجام مطالبات ملی ملت رشید و بزرگ را بر دوش گرفتیم، اظهار داشت: همه ما می‌دانیم شرایط ما آسان نیست. هم شما نمایندگان کاملا مطلع هستید هم ما در دولت اطلاع داریم راه صاف و ساده‌ای پیش روی ما نیست. در شرایط امروز دنیا، برای اروپا و افریقا و دیگر قاره‌ها هم مسیر حکمرانی ساده نیست تا چه رسد به ما در این منطقه پر آشوب و مشکلاتی که از گذشته باقی مانده است.


روحانی ادامه داد: همه می‌دانیم بودجه چقدر است. بودجه حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است که بر مبنای همین محاسبات اخیر هم به سازمان برنامه گفتم شرایط جدید به همه وزرا ابلاغ شود. از این میزان ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال گذشته برای صندوق‌های بازنشستگی دادیم که مربوط به دولت و بودجه نیست و خود صندوق‌ها باید متکفل باشند.یک وقت خزانه خالی را گرفتیم بعد هم دیدیم صندوق‌های ما همه خالی بوده است.


صندوق‌ها قادر به انجام تعهدات خود نیستند 


او اضافه کرد: هیچ صندوقی امروز حتی آنهایی که فکر می‌کنیم وضعشان خوب است، قادر به انجام و پرداخت تعهدات خود نیستند. وقتی در بودجه ۳۰۰ هزار میلیاردی دولت، مجبوریم ۴۰ هزار میلیارد تومان آن را به صندوق بدهیم و از طرفی، دولت بالای ۴۰ هزار تومان بابت یارانه بپردازیم و ۶۰ هزار میلیارد تومان را هم به صندوق ملی توسعه بدهیم. اگر بخواهیم بدهی دولت به بانک‌ها و پیمانکاران را هم حساب کنیم دیگر چیزی ته آن بودجه برای دولت باقی نمی‌ماند. 


شرایط سختی را در پیشرو داریم 


رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه ما شرایط سختی را در پیشرو داریم که آسان نیز نیست، تصریح کرد: در این شرایط سخت، همه تصمیم گرفتیم تا براساس توفیقی که خداوند به ما داده است، به مردم خدمت کنیم. این از الطاف الهی است که خدا فرصتی را به انسانی بدهد تا او به یک ملت یا منطقه یا جهان کمک کند. این توفیق هم‌اینک هم بر دوش وزرا و هم معاونان و هم نمایندگان مجلس است. 


وزرا را تشویق کرده و کمک کنید 


روحانی با بیان اینکه وقتی شما به وزرا رای اعتماد می‌دهید یعنی ما با هم کاری را شروع کردیم، خاطرنشان کرد: من از نمایندگان مجلس می‌خواهم همانطور که وظایف نظارتی خود را به خوبی انجام می‌دهند، سوال می‌کنند، تذکر می‌دهند و حتی استیضاح می‌کنند، وزرا را هم تشویق کرده و کمک کنند. آنها نیازمند حمایت مادی و معنوی شما هستند. کمک مادی شما قوانین شماست و کمک معنوی این روحیه‌دهی و تشویق است. 


نقدها به ورزای ما کمک می‌کند 


او با اشاره به موافقت‌ها و مخالفت‌های صورت گرفته طی روزهای اخیر در مجلس ابراز داشت: در طول پنج روز شما نمایندگان، نکات فراوانی را بیان کردید. من موفق نبودم همه را بشنوم ولی خلاصه گزارش را خوانده و دیده‌ام. به نظر من آنها که مخالف یا موافق بودند، نقدهایی را بیان کردند و اشکالاتی را مطرح و پیشنهاداتی را دادند، از آنها ممنونیم چون به وزرای ما کمک کردند. 


مردم به برنامه‌های رئیس جمهور رای داده‌اند


او افزود: رئیس جمهور یک بار برنامه‌اش را به رای مستقیم مردم گذاشته و خوشبختانه صداوسیما در این دوره برخلاف دوره‌های قبل، تبلیغش این بود که رای به فرد نمی‌دهید بلکه به برنامه رای می‌دهید و از او برنامه بخواهید. شما برنامه رئیس‌جمهور را بررسی می‌کنید هرچند به رای نمی‌گذارید و آیین‌نامه هم به درستی این مسئله را پیش‌بینی کرده است چون مردم به آنها رای دادند. با این حال، نمایندگان به عنوان مخالف صحبت کرده و نقد می‌کنند و ما باید نقد آنها را مورد توجه قرار داده و اگر برنامه‌‌مان اشکال دارد، آن را تصحیح کنیم. 


رئیس جمهور با یادآوری برنامه وزرای پیشنهادی نیز بیان کرد وزرا برنامه‌ای را به شما ارائه می‌دهند و شما آنها را مورد بررسی و نقد قرار می‌دهید؛ بسیاری از نقدهای شما، ایرادهای واردی است که بر آن اسا، برنامه وزرا باید تصحیح شود. وزرا باید آن برنامه را تدقیق، تصحیح و اصلاح کنند. 


خواست من از مجلس هر ۱۷ وزیر است 


روحانی با بیان اینکه خواست من از مجلس هر ۱۷ وزیر است و ان‌شا الله به همه آنها رای قاطع می‌دهید تا کارمان را زودتر شروع کنیم، یادآور شد: وزرای معرفی‌شده بی‌نقص نیستند. هیچ‌کدام از ما بی‌نقص نیستیم اما من همه تلاشم را به کار بسته و با همه مشورت کرده و حرف بسیاری را به جان خریده و گوش کردم. با فراکسیون‌های سه‌گانه مجلس نشستیم و نکات مهم و ارزشمند آنها را شنیده و درکنار هم قرار دادیم و بهترین‌هایی که می‌توانسیتم انتخاب کنیم، معرفی کردیم. 


رئیس دولت دوازدهم خطاب به نمایندگان مجلس گفت: خدا را گواه می‌گیرم اگر برای هر وزارتخانه‌ای فردی قوی‌تر، سالم‌تر، توانمندتر و کارآمدتری وجود داشت تردید به خودم راه نمی‌دادم و به شما معرفی می‌کردم. خدا گواه است که هیچ گاه بر مبنای اینکه فرد با من رفاقت قدیمی و اینکه در چهار سال گذشته دولت، چگونه با هم رفتار کرده‌ایم فردی را در لیست قرار نداده‌ام.


او خاطرنشان کرد: هیچ‌گاه جناح برای معرفی افراد مطرح نبوده است و دولت دوازدهم برای اصولگرایی، اصلاح‌طلبی و اعتدالگرایی است. ما به اصول، اصلاح و اعتدال اهمیت خواهیم داد و با این سه مولفه رشد خواهیم کرد.


روحانی ادامه داد: ما تلاشمان را کردیم تا بهترین افراد معرفی شوند. شما هم به بررسی و تحقیق در این چند روز پرداختید و بیانات خود را مطرح کردید. پیشنهاد از ماست و رای از شما  است.


او در ادامه با اشاره به اینکه ای کاش قانون اجازه می‌داد همه وزرا یکجا مورد بررسی و گرفتن رای اعتماد قرار بگیرند نه به صورت تک‌تک، عنوان کرد: کاش می‌شد مانند سایر دنیا هیات وزیران مورد ارزیابی قرار بگیرد اما متاسفانه در حال حاضر این اتفاق نیفتاده. امید بر این است که هرچه زودتر دولت را شروع کنیم.


رئیس‌جمهور در ادامه با یادآوری خاطره‌ای از زمان حضورش در مجلس اظهار داشت: خدا رحمت کند یکی از شهدای مجلس را؛ هنگام صدور اعتبارنامه‌ها به خاطر دارم که می‌گفت به فلانی رای ندهید تا در انتخابات میان‌دوره رقیبش که از او بهتر است وارد مجلس شود. این را به این خاطر گفتم که به یاد داشته باشید نباید این تفکر را داشته باشیم که به وزیری رای ندهیم تا فردی قوی‌تر جایگزین او شود.


روحانی خاطرنشان کرد: ما باید مصالح و منافع را کنار هم بسنجیم. اگر یک وزیری که معرفی می‌شود رای نیاورد، ما باید برای وزارتخانه او سرپرست انتخاب کنیم که این کار خود به خود چندین ماه باعث عقب‌افتادگی کار دولت می‌شود. شاید اولویت ما سرعت بخشیدن برای شروع کار است.


او در ادامه عنوان کرد: در دولت‌های قبلی به یاد ندارم که مقام معظم رهبری آنگونه که در خطبه‌های نماز عید فطر امسال تاکید کردند دولت هرچه سریع‌تر کار خود را آغاز کند، توصیه‌ای داشته باشند. حال چرا نظر آقا بر این بود و برای چه آن را عنوان کردند؟


روحانی در ادامه افزود: این فرمایشات وظیفه ما را سنگین می‌کند. ما بایی کشور را متحول کنیم. درست است که اشتغال در ددلت یازدهم توفیق نسبی داشته اما باید گام‌های بسیار بلندی برداریم. چه کنیم که در پنج سال قبل دولت یازدهم اشتغال صفر بود و همه مسائل به دوش ما افتاد.


روحانی در ادامه با اشاره به تولید اشتغعال خالص و غیرخالص گفت: در دولت یازدهم ۶۰۰ هزار اشتغال خالص، ۹۰۰ هزار اشتغال غیر خالص به وجودآمد که کار کمی نیست اما با این وجود ما عقب هستیم. باید چه کار کنیم؟


او در ادامه خاطرنشان کرد: من به تک‌تک وزرای دولت یازدهم هم گفته‌ام اشتغال اولویت ما است و علاوه بر میزان معمول آن باید فرصتی مازاد ایجاد کنیم. ما در دولت دوازدهم امنیت، آزادی و آرامش را به وجود خواهیم آورد.


رئیس دولت دوازدهم با اشاره به سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ عنوان کرد: براساس سند چشم‌انداز ما باید در سال ۱۴۰۴ کشور پیشرفته‌ای باشیم. بیش از نیمی اصل زمان را از دست داده‌ایم و فقط ۸ سال باقی مانده که باید گام‌های بلندی برداریم. یک زمانی یک در با یک قفل به نام تحریم روبروی ما بود حال این قفل و در شکسته است بعضی‌ها می‌خواهند همان جایط اول بایستند و نتیجه را ببینند. تکانی بخورید، راه باز و فرصت‌ها فراهم است.


او تاکید کرد: امورز همه با هم باید به صحنه بیایند مخالف و موافق ۱۶ میلیونی و ۲۴ میلیونی نداریم. بحث اشتغال جوانان ما است و سرمایه‌گذاری و ایجاد فناوری است که باید تقویت شود.




تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن