تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797822889




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگرانی روس‌ها از توافقنامه ژنرال‌های ترکیه و ایران بدون حضور روسیه


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: نگرانی روس‌ها از توافقنامه ژنرال‌های ترکیه و ایران بدون حضور روسیه
دیدار اخیر سرلشکر باقری با همتای ترک خود مهم است چرا که ژنرال‌های ایران و ترکیه در ۲۵ سال گذشته به طور رسمی دیدارهای زیادی با یکدیگر نداشته‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین الملل- روزنامه «پراودا» قدیمی‌ترین روزنامه چاپ روسیه که پیش از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تریبون اصلی حزب کمونیست شوروی بود و اکنون جانب ولادیمیر پوتین رییس جمهوری آن کشور را می‌گیرد در مقاله‌ای تحلیلی استدلال کرده است که توافق‌نامه نظامی اخیر میان ایران و ترکیه پس از دیدار سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با همتای ترک‌اش در آنکارا به ضرر روسیه خواهد بود. 


به گزارش آفتاب‌نیوز، این روزنامه می‌نویسد: ژنرال‌های ترکیه و ایران موافقت کردند. سرلشکر باقری با هولیسی اکار همتای ترک‌اش دیدار کرد تا همکاری‌های نظامی میان دو کشور گسترش یابد. ترکیه و ایران در مورد بشار اسد رییس‌جمهوری سوریه موضع متفاوتی دارند اما منافع آنان در مورد عراق هماهنگ است: هیچ یک از آن دو کشور خواستار استقلال اقلیم کردستان عراق نیستند. برای قرن‌ها شاهان ایران و سلاطین ترکیه خواستار کنترل بر مسیرهای راهبردی تجارت بین‌النهرین و قفقاز بوه‌اند. در قرن بیست و یکم آنکارا و تهران تصمیم گرفته‌اند که با یکدیگر نجنگند اما توافق مسالمت‌آمیزی درباره همکاری در پاره‌ای مسائل که با یکدیگر منافع هماهنگی دارند داشته باشند. 



نگرانی روس‌ها از توافقنامه ژنرال‌های ترکیه و ایران بدون حضور روسیه



دیدار اخیر سرلشکر باقری با همتای ترک خود مهم است چرا که ژنرال‌های ایران و ترکیه در ۲۵ سال گذشته به طور رسمی دیدارهای زیادی با یکدیگر نداشته‌اند. دیدار روحانی و اردوغان روسای‌جمهوری ایران و ترکیه در تاریخ ۱ مارس در سال ۲۰۱۷ میلادی در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اقتصادی در اسلام آباد پشت درهای بسته حدود یک ساعت در هتل طول کشید اما گفته شد که روسای‌جمهوری دو کشور درباره فرصت‌های مشترک برای همکاری در حوزه‌های سیاسی، نظامی و انرژی با یکدیگر به توافق رسیده‌اند. در نتیجه، آن دیدار زمینه‌ساز دیدار بعدی مقام‌های ارشد نظامی ترکیه و ایران در ۱۷ اگوست و امضای توافق‌نامه شد. 


پراودا در ادامه درباره علت احساس خطر از بهبود روابط ایران و ترکیه می‌نویسد: نخست و مهمتر از همه آن که ایران، ترکیه و روسیه پیشتر درباره سوریه برای ایجاد مناطق تنش‌زدایی‌شده به توافق رسیده بودند با این حال، ژنرال‌های ایرانی و ترک اخیرا به طور دوجانبه و بدون روسیه نقشه راه را تعیین کرده‌اند تا عملیات نظامی در سوریه انجام دهند.


در نگاه نخست ایران و ترکیه اهداف متفاوتی در سوریه دارند. اردوغان بارها خواستار کناره‌گیری اسد از قدرت شده است در حالی که ایران مانند روسیه اسد را رییس‌جمهوری مشروع سوریه می‌داند و از ارتش سوریه حمایت می‌کند. در عین حال، اردوغان متوجه شد که مذاکره با ایران ممکن است؛ آن هم در مورد شورشیان کرد در سوریه.


آنکارا هنوز به دلیل عدم اعتماد واشنگتن به آن کشور و حمایت از شبه‌نظامیان کرد سوریه شوکه شده است. امریکا در دوران ترامپ نیز بار دیگر نشان داد که در مورد مسئله کردها با ترکیه متحد نیست. رهبر ترکیه مذاکرات پیچیده‌ای را با امریکایی‌ها داشته و به زودی جیمز متیس وزیر دفاع امریکا به انکارا سفر خواهد کرد.



نگرانی روس‌ها از توافقنامه ژنرال‌های ترکیه و ایران بدون حضور روسیه



تهران و انکارا درباره مسئله کردها رویکرد مشابهی دارند. هر دو کشور نگران تبدیل‌شدن اقلیم کردستان به یک کشور و تهدید ثبات در ترکیه، سوریه، عراق و ایران هستند و این چیزی است که ترکیه و ایران نمی‌توانند تحمل کنند. علاوه بر این هر دو کشور به همکاری در استخراج و انتقال نفت و گاز علاقه‌مند هستند.


یکی از مهم‌ترین نتایج نشست بین روسای جمهوی ترکیه و ایران در اسلام‌آباد توافق در مورد مشارکت آنکارا در توسعه میادین نفت و گاز در ایران بود. در ۱۵ آگوست سال ۲۰۱۷ میلادی شرکت‌های روس، ترک و ایرانی قراردادی را برای توسعه میادین نفت و گاز ایران امضا کردند. هزینه قرارداد هفت میلیارد دلار تخمین زده شده است و کنسرسیومی برای توسعه چهار میدان در ایران برای تولید روزانه ۱۰۰ هزار بشکه در نظر گرفته شده است. کارشناسان برآورد کرده‌اند که ذخائر آن میدان ۱۰ میلیارد بشکه نفت و ۷۵ میلیارد متر مکعب گاز است.


کارشناسان می‌گویند که توسعه استخراج گاز طبیعی از میادین ایران می‌تواند سبب شود تا ترکیه بیش از ۱۵۰ سال گاز در اختیار داشته باشد که می‌تواند میزان صادرات روسیه به ترکیه را کاهش دهد. اکنون ایران به عنوان رقیب گازپروم روسیه در بازار ترکیه عمل می‌کند. ترکیه مصمم است که به محور صادرات نفت و گاز از دریای خزر به اسیای مرکزی و خاورمیانه به بازار اروپا تبدیل شود. به همین خاطر است که اردوغان امیدوار است که بتواند ایران را متقاعد سازد تا خط لوله گازی در خاک خود ایجاد کند که ترکیه بتواند گاز را با عبور از ترکمنستان، ازبکستان و قزاقستان به اروپا برساند». 


این روزنامه در پایان می‌نویسد: اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه یک بازی ژئوپولیتیک پیچیده را آغاز کرده است. ترکیه به ایران نیاز دارد تا با تهدید جدایی‌طلبان کردستان مخالفت و مقابله کند و دوم آن که به تدریج از نظر واردات گاز ایران را جایگزین روسیه کند. 




۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن