تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797969511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روایتی از تنهایی و افسردگی بازیگران مشهور


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: روایتی از تنهایی و افسردگی بازیگران مشهور
کارگردان نمایش «الف وارد می‌شود» از تلاش برای ادامه اجرای آن در یک سالن دیگر خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : نمایش«الف وارد می‌شود» به نویسندگی آرمان طیران و کارگردانی برکه فروتن داستان تنهایی و افسردگی بازیگران مشهوری است که پس از دوره‌ای شهرت به‌تنهایی خود فرو می‌روند.


برکه فروتن که پس از دو سال از انجام تمرین‌های این نمایش برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر آن را در خانه نمایش اداره تئاتر روی صحنه دارد، درباره انتخاب متن این نمایش گفت: آرمان طیران نویسنده ثابت گروه ما است و تاکنون بیش‌تر از شش کار با او انجام داده‌ایم. معمولاً متن‌هایی را که می‌نویسد برای من می‌فرستند. زمانی که متن«الف وارد می‌شود» را خواندم با توجه به محوری که دارد - در مورد بازیگرانی که دیگر در جایگاهی که داشتند نیستند - به نظرم رسید که متن برای نمایش در جشنواره تئاتر فجر جالب است. متن برای شرکت در جشنواره دو سال پیش پذیرفته شد و تمرینات با همین بازیگران و عوامل آغاز شد.


او ادامه داد: اما درنهایت بنا بر شرایط، کار را برای اجرا از جشنواره کنار گذاشتیم تا بعداً آن را به اجرای عمومی برسانیم. دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر نیز به نیابت از سعید اسدی - دبیر وقت جشنواره تئاتر فجر - نامه‌هایی مبنی بر اجرای عمومی این اثر به سالن داد.


وی با اشاره به اینکه از مدیریت قبلی تئاترشهر (پریسا مقتدی) نتوانست نوبتی برای اجرا بگیرد، گفت: سرانجام پیشنهاد اجرا در خانه نمایش مطرح شد و با توجه به کار قبلی‌ام آن را به مرداد امسال موکول کردیم. ضمن اینکه دوران انتخاب بازیگر این نمایش خیلی طول کشید زیرا متن خاصی را کار می‌کردیم و نیاز به حضور بازیگرانی داشتیم که درعین‌ ستاره سینمایی نبودن، برای تماشاگر چهره باشند و البته در سال‌های اخیر هم کمتر فعالیت کرده باشند.


فروتن خاطرنشان کرد: قصد داشتم با یک انتخاب درست روایت را برای تماشاگر ملموس‌تر کنم و کاراکترهای واقعی به نقش ذهنی من نزدیک باشند. در طول یک سال گذشته دو بازیگر اصلی این نمایش مختار سائقی و حسن اسدی مدام پیگیر زمان اجرای عمومی این نمایش بودند چون نقش و کاراکتر را دوست داشتند و می‌خواستند کارشان به نتیجه برسد.


او درباره استفاده از عناصر سمعی و بصری مختلف در این اجرا گفت: به نظرم در تئاتر در درجه اول قبل از اینکه یک اثر، تئاتر باشد باید سرگرم‌کننده و جذاب باشد، زیرا مخاطب ما تماشاگری است که به سالن می‌آید و اگر یک سالن خالی از تماشاگر باشد آن تئاتر وجود ندارد؛ بنابراین سعی کردیم یک‌خطی بودن داستان را با جذابیت بصری همراه کنیم. البته همه‌چیز در جهت پیش برد داستان و روی صحنه است. فضای داستان ‌یک فضای رئال دارد اما کاراکترهای داستان‌ یک فضای سوررئال درونی دارند.


کارگردان «الف وارد می‌شود» درباره نزدیکی اجرا به ایده اولیه ذهنی‌اش هم گفت: من اساتید خودم را برای بازی در این نمایش انتخاب کردم و آن‌ها نیز توانستند به‌خوبی به فضای ذهنی من نزدیک شوند. خیلی جاها خودشان هم به این نتیجه می‌رسیدند که گاهی این اتفاقات را تجربه کرده‌اند و هر دو نفر دوستانی داشتند که در دهه‌های گذشته این اتفاقات برایشان افتاده بود و از نزدیک روایت را لمس کرده بودند.


فروتن در پایان بیان کرد: قصد نداریم به این تعداد اجرا قناعت کنیم زیرا این نمایش قابلیت بیشتر از این دیده شدن را دارد.


نمایش«الف وارد می‌شود» با بازی مختار سائقی، حسن اسدی، صفورا کاظم پور، مینو نوبهاری و پدرام خیرابی ۲۰ مردادماه به اجرای خود در خانه نمایش اداره تئاتر پایان می‌دهد.


منبع: ایسنا




۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن