تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 10 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس دوست دارد خداوند هنگام سختى ها و گرفتارى ها دعاى او را اجابت كند، در هنگام آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793395514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احمد خاتمی: نگذاریم دزدانی که 38 سال پیش بیرونشان کردیم به کشور بازگردند/ رسانه‌هایی که چهره آمریکا را بزک کردند، توبه کنند/ آنها را چه به این فضولی ها که می خواهند سند 2030 بدهند


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: احمد خاتمی: نگذاریم دزدانی که 38 سال پیش بیرونشان کردیم به کشور بازگردند/ رسانه‌هایی که چهره آمریکا را بزک کردند، توبه کنند/ آنها را چه به این فضولی ها که می خواهند سند 2030 بدهند


امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برای اداره کشور منتظر سندهایی که بویی از معنویت نبرده‌اند نباشیم، گفت: دزدانی که ۳۸ سال پیش بیرونشان کردیم به وسیله این سند‌ها می‌خواهند به ایران باز گردند.


به گزارش تسنیم، آیت الله سیداحمد خاتمی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اسلامی ایران عدد حافظان قرآن به عدد انگشتان دو دست نمی‌رسید، اظهار داشت: الان هزاران حافظ قرآن کریم داریم. 


امام جمعه موقت تهران ادامه داد: الان به برکت انقلاب اسلامی ایران، قاریان ایران با قاریان برجسته مصر و حجاز برابری می‌کنند با وجودی که زبان مادری آن‌ها عربی و زبان مادری قاریان ما زبان فارسی است. 


وی تصریح کرد: قاریان ما آنقدر زیبا قرآن می‌خوانند که در مسجد الحرام زمانی که به قرائت قرآن مشغول می‌شدند، خیل عظیم حاجیان کشورهای دیگر جذب این قاریان برجسته ایرانی می‌شدند. 


خاتمی به جزء خوانی قرآن کریم در رادیو و تلویزیون اشاره کرد و گفت: اینکه الان در تمام شبکه‌های ما قرآن کریم پخش می‌شود و جزء خوانی‌ها به صورت گسترده انجام می‌شود، به برکت انقلاب اسلامی ایران است. 


استاد برجسته حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: مبالغه نیست اگر بگوییم که این انقلاب قرآن را زنده کرد و آن را به ابعاد مختلفش به متن و صحن جامعه آورد و همه نهاد‌ها الحمدالله تلاش دارند و قصه قرآن خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران فراجناحی است. 


قرآن کریم در ایران هنوز دچار بازی‌های سیاسی نشده است


امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: هنوز بازی‌های سیاسی در این عرصه راه پیدا نکرده و امیدوارم تا ابد هم این چنین بازی‌های سیاسی در قرآن کریم و مباحث قرآنی راه پیدا نکند. 


وی جایگاه فعالیت‌های قرآنی را جایگاهی بسیار مقدس دانست و ادامه داد: ماه رمضان در ارتش جمهوری اسلامی ایران هر روز صبح 900 جلسه قرآنی برگزار می‌شد، زمانی که به همین مقیاس سپاه پاسداران، بسیج، نیروی انتظامی و دیگر نهادهای انقلاب را بسنجیم می‌بینیم هزاران هزار نشست و جلسه قرآنی در این ماه مبارک برگزار می‌شود. 


وی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه مباحث قرآنی در متن کار است، عنوان کرد: فرهنگ مجموعه بینش‌ها و ارزش‌ها است و مهم در انقلاب این است که قرآن به عنوان یک فرهنگ به خانه‌ها، ادارات ما بیاید و این موضوع بجز با تدبر در قرآن محقق نمی‌شود. 


خاتمی ادامه داد: در تمام عرصه‌ها از جمله عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و سایر عرصه‌ها باید تلاش کنیم که قرآن حاکم شود و بر اساس مبانی قرآنی فعالیت داشته باشیم. 


دزدانی که 38 سال پیش بیرونشان کردیم به وسیله سندهای بین المللی قصد ورود به ایران دارند


استاد برجسته حوزه‌های علمیه کشور قرآن را قانون خدا دانست و گفت: بر اساس آیات قرآن کریم، باید بر اساس قانون خدا حرکت کنیم و منتظر قانون بیگانگان و سندهایی که بویی از معنویت و از خدا ندارد نباید باشیم، باید مراقبت کنیم دزدی را که 38 سال پیش از این کشور راندیم، از راه سندهای بین المللی و از پنجره این سند‌ها وارد نشوند. 


وی با بیان اینکه این دزدان بین المللی به دنبال ورود به عرصه انقلاب به این صورت هستند، گفت: هوشیاری مقام معظم رهبری و بصیرت ملت ایران نمی‌گذارند این دزدان و مستکبران جهانی به هدف خود برسند. 


خاتمی با اشاره به اینکه حکومت اسلامی باید توسط امام معصوم یا نائب بر حق امام اداره شود، گفت: ولی فقیه نائب امام زمان است و ولایت وی ولایت امام است و همانطوری که اطاعت از امام بر همه مسلمانان واجب است، اطاعت از ولی فقیه هم همین وجوب را دارد. 


امام جمعه موقت تهران به بدعهدی کوفیان در حمایت از مسلم بن عقیل و امام حسین اشاره کرد و گفت: تنها گذاشتن ولی فقیه در هر دورانی تنها گذاشتن امام معصوم است. 


استکبار جهانی‌‌ همان فرعونی است که قرآن از آن نام برده است 


وی تجلی طاغوت در این دوران را دولت استکباری آمریکا دانست و گفت: فرعونی که قرآن از آن یاد کرده در این دوران‌‌ همان مستکبران هستند و در صورتی که بخواهیم استکبار را تعریف کنیم، فرعون بهترین عبارت برای توصیف آن‌ها است. 


 خاتمی با اشاره به اینکه آمریکا در طول سالهای پس از انقلاب به صورت واضح دشمنی خود را با ایران اعلام کرده‌اند، گفت: الان هم این آدم غیرمتعادل رئیس جمهوری کنونی آمریکا دشمنی خود را اعلام می‌کند و می‌گوید تمام گزینه‌های آمریکا روی میز است، دشمنی از تمام حرف‌های آن‌ها می‌بارد. 


امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه آمریکا به دنبال حل مشکلات ملت ایران نیست، خطاب به کسانی که روی برجام حساسیت زیادی دارند، گفت: دشمن به وسیله برجام به دنبال ضرر زدن به ایران است و پای قرارداد آمدنشان هم برای آسیب وارد کردن به انقلاب بود. 


رسانه‌هایی که چهره آمریکا را بزک کردند و به مردم نشان دادند توبه کنند


وی با اشاره به اینکه قرآن کریم این رویکرد دشمن را به خوبی تشریح کرده، گفت: دشمن هیچ زمانی برای رفاه ما لبخند نمی‌زند بلکه همیشه به دنبال زمین زدن ما هستند،‌ای کاش روزی برسد رسانه‌هایی که چهره آمریکا را به دروغ بزک کردند و به مردم نشان دادند توبه کنند و از ملت ایران عذرخواهی کنند. 


خاتمی با بیان اینکه قرآن کریم سفارش کرده که از طاغوت اجتناب کنیم، گفت: اینکه قرآن کریم بیان می‌کند از طاغوت اجتناب کنید، در واقع‌‌ همان شعار مرگ بر آمریکا است که از پایه‌های اساسی انقلاب اسلامی ایران است. 


امام جمعه موقت تهران ما می‌توانیم را یکی دیگر از رویکردهای قرآنی دانست و گفت: ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش داریم، چه نیازی داریم که استکبار به ما سند 2030 بدهد، اصلا آن‌ها را چه به این فضولی‌ها، ما می‌توانیم آموزش و پرورشمان را به بهترین شکل که آن‌ها در خواب هم نمی‌بینند اداره کنیم. 


استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه اقتصاد مقاومتی را راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی دانست و ادامه داد: در عرصه اقتصادی هم ما به وسیله اقتصاد مقاومتی می‌توانیم تمام مشکلات کشور را برطرف کنیم. 


وی ما نمی‌توانیم را فرهنگ نفاق دانست و بیان کرد: در زمان نبی مکرم اسلام هم منافقین آمدند و به مسلمانان گفتند دشمنان آمدند شما نمی‌توانید ایستادگی کنید و باید فرار کنید، امروز هم منافقان سعی دارند ما نمی‌توانیم را در بین مردم ترویج کنند. 


امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه استکبار جهانی بیشترین حمایت را از منافقان کردند، گفت: ملت ایران پیش از انقلاب آنقدر مرگ بر شاه گفت و ایستادگی کرد تا به حدی که شاه را مرگ داد، این به معنای آن است که ایستادگی ملت ایران دشمن را از پا می‌اندازد و خود خسته نمی‌شود. 


خاتمی ادامه داد: فرهنگ بها دادن به خودی‌ها، متدینین، آنهایی که روز حادثه به صحنه به حادثه می‌آیند و با جان و مال خود از اسلام و انقلاب دفاع می‌کنند هم یکی دیگر از فرهنگ‌های قرآنی است که ما باید در انقلاب اسلامی ایران نهادینه کنیم. 


وی افزود: معنای این فرهنگ این است که متدینین، افرادی که دلداده دین هستند را افراطی و تندرو نخوانید، افرادی که دلداده دین هستند به صرف اینکه با سلیقه شما همراه نبودند را نرانید، این‌ها فرهنگ قرآن را می‌گویند. 


تاریخ انتشار: ۰۰:۱۱ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - 10 August 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن