تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797083268




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خطر عفونت خون را جدی بگیرید


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: خطر عفونت خون را جدی بگیرید
مطالعات محققان دانشگاه اوربرو در سوئد نشان می‌دهد عفونت خون یا سپسیس در بزرگسالان، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز : این مطالعه با بررسی 236 هزار و 739 مردی که بین‌سال های 1952 تا 1956 میلادی متولد شدند نشان می‌دهد احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در یکسال اول پس از ابتلا به سپسیس شش برابر بیشتر است. این احتمال در دو تا پنج سال پس از ابتلا به سپسیس دو برابر افزایش می‌یابد. 


به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از مدیکال ساینس، محققان التهاب ناشی از سپسیس را عامل بروز بیماری‌های قلبی می‌دانند. بیماری سپسیس پس از درمان بهبود می‌یابد؛ ولی نشانگرهای التهابی در بدن باقی می‌مانند و احتمال بیماری های قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهند. محققان معتقدند بر اساس این یافته عوامل پیشگیرانه بیماری‌های قلبی و سکته مغزی در بیماران مبتلا به عفونت خون الزامیست.


عفونت خون یا "سپسیس" که گاهی مسمومیت خون نیز نامیده می شود، یک واکنش ایمنی خطرناک و جدی است که بر اثر ترشح مواد شیمیایی ایمنی به داخل جریان خون برای مباررزه با عفونت بوجود می آید و می تواند منجر به مرگ شود. التهاب ناشی از عفونت خون منجر به سوراخ شدن عروق و تولید لخته می شود، در نتیجه جریان خون کافی به ارگان های بدن نمی‌رسد و ارگان ها بر اثر کمبود اکسیژن و مواد غذایی دچار اختلال می‌شوند. در موارد حاد، فشار خون به اندازه‌ای کاهش می‌یابد که قلب ضعیف شده و دچار شوک سپتیک می‌شود. در این حالت کبد، کلیه، ریه و اندام های حیاتی دیگر دچار نارسایی می‌شوند.


شایع ترین علت سپسیس، یک عفونت باکتریایی موجود در خون است. اگر سیستم ایمنی موفق به نابودی باکتری نشود، سبب عفونت می‌شود. باکتری سپسیس می‌تواند از هر نقطه ای، حتی یک خراش کوچک روی زانو، وارد بدن شود. محققان بر این باورند که سپسیس می‌تواند بر اثر عفونت های دیگری از قبیل آپاندیسیت، ذات الریه، عفونت دستگاه ادراری، مننژیت و عفونت کلیه نیز ناشی شود. گاهی علت سپسیس با استئومیلیت یا عفونت استخوان همراه است. گاهی این عفونت ناشی از نوعی قارچ است. همه افراد، به ویژه افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، سالمندان، نوزادان و کودکان در معرض این عفونت قرار دارند. متاسفانه به دلیل مقاومت در برابر آنتی بیوتیک، این عفونت رو به روز در حال افزایش است. 


احتمال ابتلا به این بیماری با افزایش سن، بیشتر می شود. سرطان، چاقی، دیابت و ایدز، احتمال ابتلا به بیماری را افزایش می دهند. استفاده از داروهای استروئیدی و داروهایی که پس از پیوند عضو استفاده می شوند نیز از عوامل ابتلا به سپسیس است. سپسیس با مشکلات دیگر سالمندان از جمله سوء تغذیه، زوال عقل و کم کاری تیروئید مرتبط است.


محققان تخمین می زنند که حدود 28 تا 50 درصد بیماران مبتلا به سپسیس جان خود را از دست می‌دهند؛ بنابراین مراجعه به پزشک پس از مشاهده علایم اولیه ضروری است. مطالعات نشان می‌دهد از هر پنج بیمار مبتلا به سپسیس، یک نفر جان خود را از دست می‌دهد.


سپسیس از هرنقطه ای از بدن می تواند آغاز شود، بنابراین علایم متفاوتی دارد. معمولا تشخیص بیماری تا زمان بروز علایم دشوار است. معمولا بیماری در سه مرحله سپسیس، سپسیس حاد و شوک سپسیس بروز می کند. تب اولین نشانه بیماری است. ضربان قلب افزایش می یابد و بیش از 90 ضربان در دقیقه می شود. اختلال در تنفس، عملکرد غیر طبیعی قلب، شکم درد، کاهش تعداد پلاکت، کاهش ادرار، خارش پوست، بروز لکه های تیره روی پوست، لرز، ضعف شدید، بیهوشی و سردرگمی و هذیان از مهمترین علایم بیماری هستند. حالت پیشرفته بیماری که شوک سپسیس نام دارد، سبب کاهش فشار شدید خون، نارسایی اندام داخلی و مرگ می شود.


نتایج این مطالعه در نشریه European Journal of Preventive Cardiology منتشر شده است.


منبع: ایرنا




۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن