تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796921426




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهاردهمین وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران چه کسی خواهد بود؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: چهاردهمین وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران چه کسی خواهد بود؟
رئیس جمهور طی امروز یا روز‌های آینده یکی از مدیران وزارت دفاع را به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح دولت دوازدهم به مجلس معرفی خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : مراسم تحلیف رئیس جمهور امروز عصر در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و رئیس جمهور امروز و یا طی روز‌های آینده لیست وزرای پیشنهادی خود را به مجلس ارائه خواهد کرد.


طی روز‌های گذشته گمانه‌زنی‌های بسیاری در مورد اعضای کابینه دولت دوازدهم صورت گرفته است و یکی از سوالات مهم در مورد این کابینه این است که وزیر دفاع دولت آینده چه کسی خواهد بود؟ و یا چه کسی قبای چهاردهمین وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران را بر تن خواهد کرد.


۱۳ وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران


از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون، احمد مدنی، محمدتقی ریاحی، مصطفی چمران، جواد فکوری، موسی نامجو، محمد سلیمی، محمدحسین جلالی، اکبر ترکان، محمد فروزنده، علی شمخانی، مصطفی محمد نجار، احمد وحیدی و حسین دهقان عهده‌دار این مسئولیت بوده‌اند.


جدای از مدنی و ریاحی که از اعضای جبهه ملی و دوستان مهندس بازرگان بودند و در دولت موقت با عنوان وزیر دفاع شناخته می‌شدند و به غیر از اکبر ترکان در دولت هاشمی رفسنجانی باقی وزرا شخصیت‌های برجسته‌ی نظامی از ارتش و سپاه بودند که تعدادی در راه دفاع از میهن اسلامی به شهادت رسیدند.


شهید مصطفی چمران نیز گرچه ارتشی و سپاهی نبود، اما مبارزی بود که طی سال‌های بسیار در مصر و لبنان دوره‌های مختلف نظامی را گذرانده و در راه دفاع از آرمان‌های اسلامی به مبارزه پرداخته بود و با پیروزی انقلاب اسلامی راهی ایران شد تا یاور امام خمینی (ره) باشد و چمران خمینی لقب بگیرد. چمران با آغاز جنگ تحمیلی، گرچه مسئولیت‌های مهم دفاعی داشت، اما با لباس رزم به سوی جبهه‌ها شتافت و خود اسلحه به دست با ابتکار و خلاقیت، مانع از پیشروی دشمن بعثی شد. او ستاد جنگ‌های نامنظم را در جنوب کشور بنا نهاد تا در روز‌های آغازین جنگ، نقطه امیدی برای ایران اسلامی باشد.
 
چهاردهمین وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران چه کسی خواهد بود؟


چهاردهمین وزیر دفاع چه کسی خواهد بود؟


سردار «حسین دهقان» وزیر دفاع دولت یازدهم چند روز پیش و در جمع خبرنگاران اعلام کرد که در دولت آینده وزیر دفاع نخواهد بود و فرد دیگری از بدنه وزارت دفاع عهده‌دار این مسئولیت خواهد شد. البته وی اشاره نکرد که آیا در دولت آینده مسئولیتی خواهد داشت یا خیر.
 
چهاردهمین وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران چه کسی خواهد بود؟


بر این اساس، چهارهمین وزیر دفاع از مسئولین کنونی وزارت دفاع خواهد بود که از این بین امیر «امیر حاتمی» جانشین کنونی وزیر دفاع، سردار «علیرضا تمیزی» معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع، دریادار «امیر رستگاری» رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، سردار «قاسم تقی‌زاده» رئیس سازمان صنایع دفاعی (ساصد) و امیر «عبدالکریم بنی طرفی» رئیس سازمان صنایع هوایی ایران به عنوان محتمل‌ترین گزینه‌ها مطرح هستند.


اما بیشتر گمانه‌زنی‌ها بر این است که امیر حاتمی وزیر دفاع آینده خواهد بود. وی از فرماندهان با سابقه ارتش جمهوری اسلامی ایران است و پیش از جانشینی وزیر دفاع، جانشینی معاونت ارکان و امور مشترک ستاد کل نیرو‌های مسلح را عهده‌دار بوده است.
 
چهاردهمین وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران چه کسی خواهد بود؟


پس از امیر حاتمی، برخی نگاه به سمت سردار تمیزی است. این فرمانده سپاهی سابقه مسئولیت در وزارت دفاع و سپاه را دارد.
 
چهاردهمین وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران چه کسی خواهد بود؟


امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی و معاون سابق نیروی دریایی ارتش نیز یکی دیگر از گزینه‌های مطرح برای تصدی وزارتخانه دفاع است. در صورت معرفی امیر رستگاری به عنوان وزیر دفاع، پس از امیر شمخانی دومین وزیر دفاعی خواهد بود که از نیروی دریایی ارتش برآمده است.
 
چهاردهمین وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران چه کسی خواهد بود؟




سردار تقی زاده که دو سال پیش به درجه سرتیپ تمامی نائل شد نیز به عنوان عهده‌دار بودن یکی از مهمترین سازمان‌های وزارت دفاع یکی دیگر از افرادی است که احتمال دارد برای تصدی وزارت دفاع به مجلس شورای اسلامی معرفی شود. وی پیش از این سمت، معاونت طرح و برنامه و بودجه وزارت دفاع را بر عهده داشته است.


چهاردهمین وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران چه کسی خواهد بود؟


امیر بنی طرفی که دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی است و تا به حال مسئولیت‌های مهمی نظیر معاونت فرماندهی نیروی هوایی ارتش، معاونت فرماندهی کل ارتش و قائم مقامی مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح را به‌عهده داشته است، ممکن است برای تصدی وزارت دفاع به مجلس معرفی شود.


از تجارب عملی امیر بنی طرفی می‌توان به کارشناسی در امور هوانوردی، مدیریت پروژه‌های تحقیقات دفاعی در طول دوران دفاع مقدس و فرماندهی و مدیریت واحد‌های مهندسی هواپیما در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.


چهاردهمین وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران چه کسی خواهد بود؟


امیر بنی طرفی همچنین علاوه بر حضور در جبهه‌های دفاع مقدس به مدت ۸ سال، سابقه عضویت در گروه جنگ‌های نا منظم شهید چمران، شرکت در عملیات‌های رمضان، فتح خرمشهر، کربلای ۴ و مرصاد را نیز در کارنامه خود دارد.


با این حال باید منتظر ماند و دید که رئیس جمهور طی امروز و روز‌های آینده، کدامیک از این ۵ چهره دفاعی کشور را به مجلس معرفی خواهد کرد تا پس از کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سکان وزارتخانه دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح را عهده‌دار شود.


منبع: دفا پرس




۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن