تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796659805




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا کلانتری گزینه مناسبی برای ریاست سازمان حفاظت محیط زیست است؟


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: آیا کلانتری گزینه مناسبی برای ریاست سازمان حفاظت محیط زیست است؟
 در حالی که واپسین ساعت‌های انتظار برای معرفی کابینه دوازدهم در حال سپری شدن است، گانه‌زنی‌ها برای معرفی ریاست سازمان حفاظت محیط زیست وارد مرحله جدیدی شده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران، سازمان حفاظت محیط زیست از بدو تاسیس در سال 1350 تاکنون شاهد تحولات بسیاری بوده و همین تحولات موجب شده تا طبیعت شکننده ایران با معضلات جدی مواجه شود.

در این بین آمدن و رفتن‌های مدیران و روسای این سازمان در کنار تغییر دولت‌ها و تغییر دیدگاه‌ها نسبت به حفاظت از محیط زیست از سویی و عدم اختصاص اعتبارات لازم به این سازمان در تشدید این معضلات موثر بوده به گونه‌ای که طی یک دهه گذشته عدم تامین تجهیزات و امکانات در کنار مشکلات معیشتی کارکنان این سازمان را در برابر مسایل حفاظتی با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

هرچند طی 4 سال گذشته با روی کار آمدن حسن روحانی و نگاه ویژه وی به موضوع محیط زیست موجب شد تا بخشی از مطالبات مردمی در این حوزه با تشکیل ستادهای ویژه‌ای که مهمترین آن ستاد احیای دریاچه ارومیه بود، پاسخ داده شود اما همچنان محیط زیست کشور در معرض تهدیدات جدی است.

در این بین حمایت‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه محیط زیست موجب شد تا ایشان با ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست حجت را بر همگان در این حوزه تمام کنند تا همه ارکان نظام بدانند که اگر پای محیط زیست کشور نیاستند قطعا با انتقادات جدی مواجه می‌شوند تا جایی که مقام معظم رهبری فرمودند: "من حالا اینها را گفتم تا در معرض اطّلاع مردم و قضاوت مردم قرار بگیرد و بر این اساس نمره بدهند به دستگاه‌ها. معیار، دست مردم باشد، به دستگاه‌ها نمره بدهند، قضاوت کنند راجع به دستگاه‌ها که کدام دستگاه توانست درباره محیط زیست این اقدامات را بکند و این موفقیت‌ها را به دست بیاورد و کدام دستگاه نتوانست.»

در این روزها که دولت دوازدهم در حال شکل‌گیری است قطعا توجه به محیط زست یکی از مسایل عمده کابینه جدید باید باشد و مطالبات مردمی نیز از دولت در همین راستاست.

هرچند انتظار می‌رفت جدا از فردنگری ایجاد ثباتی 8 ساله در حوزه محیط زیست می‌تواند اهداف سیاست‌های کلی محیط زیست کشور را با شتاب بیشتری محقق کند، اما به هر دلیلی به نظر می‌رسد معصومه ابتکار سکان محیط زیست کشور را به فرد دیگری در دولت دوازدهم خواهد داد.

در این بین این روزها نام افراد و گزینه‌های مختلفی در محافل سیاسی و تخصصی شنیده می‌شود. از افرادی که هیچ سابقه زیست محیطی ندارند تا افرادی که سال‌ها در این زمینه کار و فعالیت داشته‌اند و حتی در دولت یازدهم هم به شکلی در حوزه‌های زیست محیطی فعالیت داشته‌اند.

از میان گزینه‌های متعددی که در این حوزه مطرح است نام عیسی کلانتری شاید از سایر گزینه‌ها چهره معروف‌تری در حوزه اجرایی محیط زیست باشد.

کلانتری متولد ۱۳۳۱ در مرند، مشاور معاون اول رئیس جمهور در امور آب، کشاورزی و محیط زیست و دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه است. او وزیر کشاورزی در دولتهای اول و دوم اکبر هاشمی رفسنجانی بوده که به دلیل ادغام دو وزارتخانه کشاورزی و جهاد سازندگی کار وزارت را رها کرد و از سال ۱۳۸۱ با تشکیل خانه کشاورز به عنوان یک تشکل سیاسی بخش کشاورزی، دبیر کل آن شد.

او که یکی از گزینه‌های ریاست سازمان محیط زیست در دولت یازدهم بود سرانجام بهمن ماه سال 92 با تشکیل کارگروه نجات دریاچه ارومیه بر اساس مصوبه دولت، به‌عنوان دبیرکارگروه و مدیر اجرایی احیای دریاچه ارومیه تعیین شد. کارگروهی که برای تحقق مهمترین هدف زیست‌محیطی دولت یازدهم در بدو تشکیل ایجاد شد و هرچند اقدامات بسیار موثری در این حوزه توسط این کارگروه انجام شد اما کلانتری، دبیر و مجری این کارگروه بهمن ماه سال 95 گفت که با دست خالی نمی‌توان کاری کرد و چون بودجه احیا بموقع داده نشده، دریاچه هم طبق برنامه در ‌سال ١٤٠٢ احیا نخواهد شد. موضوعی که به نظر می‌رسد در تمام طرح‌های زیست‌محیطی دغدغه‌ای یکسان است.

اما این روزها سازمان حفاظت محیط زیست نیازمند سکانداری قدرتمند، پرتوان و قاطع است که بتواند کشتی محیط زیست کشور را با چانه‌زنی در دولت و گرفتن حق محیط زیست از دستگاه‌ها و تامین بودجه و تجهیزات مورد نیاز به ساحلی امن و آرام برساند.

موضوعاتی که به نظر می‌رسد عیسی کلانتری که سوابق اجرایی متعددی دارد بتواند به خوبی از عهده آنها برآید.


تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - 05 August 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن