تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797900311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترامپ خواهان توسعه «زرادخانه اتمی آمریکا» شد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک:

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خواهان تضمین دستیابی این کشور به «برترین زرادخانه اتمی جهان» شد و ادعا کرد که آمریکا از ظرفیت خود برای تولید تسلیحات اتمی عقب مانده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد که خواهان تضمین دستیابی آمریکا به «برترین زرادخانه اتمی جهان» است و گفت که این کشور از ظرفیت خود برای تولید تسلیحات اتمی عقب مانده است.

ترامپ در مصاحبه اختصاصی با رویترز همچنین گفت که چین «اگر بخواهد» می تواند چالش امنیت ملی ایجاد شده از سوی کره شمالی را «به سهولت» حل نماید.

ترامپ در نخستین اظهارنظر خود پیرامون زرادخانه اتمی آمریکا مدعی شد که مایل است شاهد جهانی عاری از هرگونه سلاح اتمی باشد (!)؛ با این حال، از اینکه آمریکا «از ظرفیت خود برای تولید تسلیحات اتمی عقب افتاده است»، ابراز نگرانی کرد.

وی در همین ارتباط گفت: «من نخستین کسی هستم که تمایل دارد ببیند هیچ کشوری سلاح اتمی در اختیار ندارد! اما هرگز نمی خواهیم از هیچ کشوری عقب بیفتیم، حتی اگر یک کشور دوست باشد؛‌ ما هرگز نمی خواهیم که در عرصه قدرت اتمی عقب بمانیم».

ترامپ در ادامه گفت: «شگفت انگیز خواهد بود رویایی که در آن هیچ کشوری سلاح اتمی نداشته باشد، اما اگر کشورها می خواهند اینگونه تسلیحات را در اختیار داشته باشند، ما می خواهیم که برتر از همه باشیم».

طبق اعلام یک گروه مخالف تسلیحات اتمی موسوم به «صندوق پلاشرس»، روسیه ۷۳۰۰ کلاهک هسته ای و آمریکا ۶۹۷۰ کلاهک هسته ای در اختیار دارند.

ترامپ در مصاحبه خود با رویترز قرارداد جدید «استارت» را «توافقی یکطرفه» خواند و از روسیه به خاطر استقرار یک موشک کروز زمین-پایه شکایت کرد و آنرا ناقض معاهده سال ۱۹۸۷ خواند؛‌ معاهده ای که استقرار هرگونه موشک میان برد زمین-پایه از سوی روسیه و آمریکا را ممنوع می نماید.  

ترامپ با تأکید بر اهمیت معاهده ۱۹۸۷ در پاسخ به این پرسش که آیا این موضوع را با رئیس جمهور روسیه در میان خواهد گذاشت یا خیر،‌ گفت که وی در صورت دیدار با «ولادیمیر پوتین» این موضوع را مطرح خواهد کرد؛ اما خاطرنشان کرد که تاکنون هیچ دیدار دوجانبه ای با پوتین برنامه ریزی نشده است.

ترامپ همچنین با اعلام «خشم فراوان» از آزمایشهای موشک بالستیک کره شمالی گفت که سرعت بخشیدن به روند تحویل یک سامانه پدافند موشکی به متحدان آمریکا یعنی ژاپن و کره جنوبی یکی از گزینه های موجود است.

وی در ادامه گفت که «موقعیت بسیار خطرناکی حاکم است و به نظر من، چین خیلی سریع می تواند به این وضعیت پایان دهد».

گفتنی است که دیدار ترامپ با «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن اوایل ماه میلادی جاری در فلوریدا به شدت تحت الشعاع پرتاب آزمایشی یک موشک بالستیک توسط کره شمالی قرار گرفت. با این حال،‌ ترامپ احتمال دیدار خود با رهبر کره شمالی را در آینده و تحت شرایط خاص بطور کامل رد نکرد؛ اما گفت که این دیدار ممکن است خیلی دیر برگزار شود.

طبق گزارشهای خبری ژاپن، دولت این کشور قصد دارد استقرار سامانه پدافند موشکی آمریکا موسوم به «تاد» و همچنین استقرار سامانه پدافند موشکی زمین- پایه «سپر ساحلی» جهت ارتقای توان مقابله با موشکهای بالستیک کره شمالی را در پارلمان این کشور به بحث و مذاکره بگذارد.

منابع دولتی ژاپن سال گذشته به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که توکیو ممکن است روند تخصیص بودجه یک میلیارد دلاری به ارتقای پدافندهای موشک بالستیک خود را تسریع نماید.

شایان ذکر است که ترامپ در جریان رقابتهای انتخاباتی خود وعده داد که اقدامات در حوزه پدافند موشکی را افزایش دهد و ظرف نخستین دقایق پس از مراسم تحلیف ترامپ، کاخ سفید اعلام کرد که دولت جدید قصد دارد یک سامانه پدافند موشکی را برای مقابله با حملات ایران و کره شمالی توسعه دهد.

گفتنی است که کاخ سفید تاکنون در مورد تفاوت این سامانه با سایر سامانه های پدافندی آمریکا، هزینه های آن و نحوه پرداخت این هزینه ها جزئیات بیشتری ارائه نکرده است.



۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن